Het grote WEERTOPIC

Fjodor

Re: Het grote WEERTOPIC

Bericht door Fjodor »

-DIA- schreef:Mijn autoruiten waren vanmiddag tijdens mijn werk bevoren... dus het wordt wel snel kouder...

Overigns, over de opwarming van de aarde gesproken, die gaat gewoon dooor. De statistieken van het KMNI liegen niet.
Feit is wel dat veel mensen er geen erg in hebben omdat ze het niet voelen. Er zullen best koude perioden kunnen blijven,
maar toch stijgt de gemiddelde temperatuur (volgens deskundigen) onrustbarend. Vooral de hogere (uitzonderingen
blijven er natuurlijk) nachttemperaturen maken de gehele gemiddelde temperatuur hoger.
Jij woont toch in Overijssel? Daar was het volgens mij vandaag ook een stuk kouder dan in de rest van het land.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Fjodor schreef:
-DIA- schreef:Mijn autoruiten waren vanmiddag tijdens mijn werk bevoren... dus het wordt wel snel kouder...

Overigns, over de opwarming van de aarde gesproken, die gaat gewoon dooor. De statistieken van het KMNI liegen niet.
Feit is wel dat veel mensen er geen erg in hebben omdat ze het niet voelen. Er zullen best koude perioden kunnen blijven,
maar toch stijgt de gemiddelde temperatuur (volgens deskundigen) onrustbarend. Vooral de hogere (uitzonderingen
blijven er natuurlijk) nachttemperaturen maken de gehele gemiddelde temperatuur hoger.
Jij woont toch in Overijssel? Daar was het volgens mij vandaag ook een stuk kouder dan in de rest van het land.
Ja... tenminste... feit is dat vanmiddag tijdens mijn werk mijn autoruiten zijn bevroren. en dat er voor de middag niks aan de hand was....
© -DIA- 33.965 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
BJD

Bericht door BJD »

Ik hoor ook steeds meer geluiden dat die klimaatrapporten niet kloppen.
Mara

Bericht door Mara »

Omdat de wetenschappers elkaar tegenspreken.
De polen smelten, dus stijgt de zeespiegel.
Maar de gewone burger ziet per jaar de winters strenger en langer worden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
refo

Bericht door refo »

Mara schreef:Omdat de wetenschappers elkaar tegenspreken.
De zeespiegel zal vrijwel niet stijgen. Het gesmolten water past precies op de plek van het deel van de ijsberg dat onder water zit.
Resteert het landijs. Maar als de aarde warmer wordt kan er ook veel meer damp in de atmosfeer.
parsifal

Bericht door parsifal »

refo schreef:
Mara schreef:Omdat de wetenschappers elkaar tegenspreken.
De zeespiegel zal vrijwel niet stijgen. Het gesmolten water past precies op de plek van het deel van de ijsberg dat onder water zit.
Resteert het landijs. Maar als de aarde warmer wordt kan er ook veel meer damp in de atmosfeer.
Volgens mij begrijpt men het allemaal niet helemaal. Er zijn zoveel processen die meespelen (ijsoppervlak reflecteert veel meer dan zeewater, waardoor gesmolten ijs ook voor opwarming zorgt).

Ik vind het wel een gezond principe om als men iets niet begrijpt behoudend te zijn. Op iets springen wat misschien een mijn is en misschien een gekgevormde steen is een dom iets. Ondertussen geniet ik wel van het winterweer.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gian

Bericht door Gian »

http://www.verenigingklimaat.nl/artikel ... /antartica

http://www.zuidpool-reis.nl/2009/05/zui ... t-groeien/

Genoeg berichten over een zuidpool die harder groeit dan smelt.
Wie zal het zeggen..
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Mara

Bericht door Mara »

Ja precies, kwam mijn zoon thuis uit het gymnasium, mam het is toch allemaal wel wat ingewikkelder en niet zoals wij in de krant lezen.
Ik denk dat er ook economische belangen meespelen. Milieu en opwarming van de aarde is zo'n item.
De computers berekenen de weermodellen. Vroeger keken de vissers en de boeren naar de lucht, de wind, de vogels en konden precies vertellen dat het nog dagen droog zou blijven of dat we een strenge winter zouden krijgen.
1 enorme uitbarsting van een vulkaan en het klimaat op de halve aarde is van slag.
Ik las wel eens wat de gevolgen waren van de uitbarsting van de Krakatau waren. Die werden in Europa gevoeld !
Ik hoor veel mensen over milieuvervuiling, maar diezelfde mensen stappen een aantal keer per jaar in een vliegtuig om aan de andere kant van de wereld een heerlijk luxe vakantie te vieren. Begin daar dan eens mee.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
BJD

Bericht door BJD »

Dat wordt schaatsen het eind van de week.. Strenge vorst geven ze op.
Fjodor

Bericht door Fjodor »

In het noorden gaan ze vanavond een marathon schaatsten, in noord-laren dacht ik.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
oesterschelpje

Bericht door oesterschelpje »

Vanochtend gaten geslagen in het ijs van de vijver.
Eind van de ochtend lag er alweer een dunne ijslaag over, ongelooflijk, het vriest lekker hier.
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

hier sneeuwt het, en dat blijft nog wel even zo , als ik de buienradar mag geloven

ik wilde nog wel op de fiets naar de stad, maar als ik zo naar buiten kijk, lijkt me dat geen goed idee. :nonnon
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Kan nergens meer strooizout kopen, krijg overal te horen dat het op is en dat men in januari misschien weer nieuwe voorraad geleverd krijgt :bobo
~~Soli Deo Gloria~~
Fjodor

Bericht door Fjodor »

Wo Do Vr Za Zo
Zonneschijn (%) 40 10 20 20 10
Neerslagkans (%) 40 70 50 40 80
Neerslaghoeveelheid (mm) 0/2 1/3 0/1 0/1 1/7
Minimumtemperatuur (°C) -10/-7 -10/-7 -13/-8 -11/-3 -8/0
Middagtemperatuur (°C) -7/-4 -7/-5 -6/1 -1/3 -2/3

Het wordt dus flink koud.. :)
Lassie

Bericht door Lassie »

het sneeeeuwttt..... :yahoo
Gesloten