Beroepingswerk [10]
Re: Beroepingswerk [10]
Ik begrijp werkelijk niet wat voor nut het forum "beroepingswerk" nu hier op de site is.
Gaat het erom wie het eerst het bedanken, aannemen of beroepbaar stellen van een dominee of kerkverband in het forum zet?
Waardeloos, dat kan toch iedereen zelf wel lezen in de krant of internet?
Gaat het erom wie het eerst het bedanken, aannemen of beroepbaar stellen van een dominee of kerkverband in het forum zet?
-
Precies: het internet, op refoforum.nl dus!
Sla dit topic lekker over wanneer je het nut er niet van inziet. Anderen waarderen het wel.Herman60 schreef:Ik begrijp werkelijk niet wat voor nut het forum "beroepingswerk" nu hier op de site is.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Ik ben niet anders gewend dan beroepingsnieuws òf hier òf in de krant te lezen. Normaal ga ik daar geen andere sites voor bekijken, tenzij.... zoals toen onze eigen predikant een beroep had, en hij 'officieel' als een beslissing had moeten nemen... dan ga je het wel eens wat nakijken of er al iets bekend is... Hoewel... ds. heeft wel eens gezegd: als je niets hoort is er ook niets aan de hand...Curatorium schreef:Precies: het internet, op refoforum.nl dus!
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ik vind het wel handig hoor. Wij hebben het RD niet en ik ga niet alle sites af om te kijken welke dominee waar heen gaat.Herman60 schreef:Ik begrijp werkelijk niet wat voor nut het forum "beroepingswerk" nu hier op de site is.
Nu hebben we het nieuws tezamen.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ik lees het ook meestal alleen hier maarMara schreef:Ik vind het wel handig hoor. Wij hebben het RD niet en ik ga niet alle sites af om te kijken welke dominee waar heen gaat.Herman60 schreef:Ik begrijp werkelijk niet wat voor nut het forum "beroepingswerk" nu hier op de site is.

Ik lees alles liever s'avonds in het RD, maar goed, ieder doet zn eigen ding maar he! Niets verplicht, was ff een reactie uitlokken....helma schreef:Ik lees het ook meestal alleen hier maarMara schreef:Ik vind het wel handig hoor. Wij hebben het RD niet en ik ga niet alle sites af om te kijken welke dominee waar heen gaat.Herman60 schreef:Ik begrijp werkelijk niet wat voor nut het forum "beroepingswerk" nu hier op de site is.

En als hier een berichtje staat, dan staat het 3 dagen later pas in de krant.-DIA- schreef:Ik ben niet anders gewend dan beroepingsnieuws òf hier òf in de krant te lezen. Normaal ga ik daar geen andere sites voor bekijken, tenzij.... zoals toen onze eigen predikant een beroep had, en hij 'officieel' als een beslissing had moeten nemen... dan ga je het wel eens wat nakijken of er al iets bekend is... Hoewel... ds. heeft wel eens gezegd: als je niets hoort is er ook niets aan de hand...Curatorium schreef:Precies: het internet, op refoforum.nl dus!
Enkele weken terug had een dominee bekend gemaakt dat hij bedankt had voor een beroep, maandag stond het op het forum, en 4,5 dagen later in de krant....
Ik begrijp dat als men in aandelen dominees handelt dat een dergelijke traagheid in informatie fnuikend is voor de winstgevendheid.Yesenaer schreef:En als hier een berichtje staat, dan staat het 3 dagen later pas in de krant.-DIA- schreef:Ik ben niet anders gewend dan beroepingsnieuws òf hier òf in de krant te lezen. Normaal ga ik daar geen andere sites voor bekijken, tenzij.... zoals toen onze eigen predikant een beroep had, en hij 'officieel' als een beslissing had moeten nemen... dan ga je het wel eens wat nakijken of er al iets bekend is... Hoewel... ds. heeft wel eens gezegd: als je niets hoort is er ook niets aan de hand...Curatorium schreef:Precies: het internet, op refoforum.nl dus!
Enkele weken terug had een dominee bekend gemaakt dat hij bedankt had voor een beroep, maandag stond het op het forum, en 4,5 dagen later in de krant....
On-topic maar weer aub.
Protestantse Kerk in Nederland
Bedankt voor Zeist (Pniël), ds. C. van Duijn te Gouda.
www.dominees.nl/beroepen.php
Bedankt voor Zeist (Pniël), ds. C. van Duijn te Gouda.
www.dominees.nl/beroepen.php
CGK:
Beroepbaar(sinds 1 mei):
ds AJ van der Toorn te Haarlem
Dit soort berichten doet vermoeden dat hij is losgemaakt en beroepbaar gesteld is. Dat is geenszins het geval. Het gaat gewoon om het verlopen van de 3-jaars-termijn. Dat lijkt me zinloze info.
Aanvulling op dit bericht:
Het is zelfs zo dat binnen de CGK niet een 3 jaars termijn geldt, maar eerder een 4 jaars termijn.
In ieder geval is het niet noodzakelijk om deze melding te maken, want dan kunnen we een hele lijst CGK dominees op dit forum vermelden die langer dan 4 jaar in hun gemeente staan en mitsdien beroepbaar zijn.
Beroepbaar(sinds 1 mei):
ds AJ van der Toorn te Haarlem
Dit soort berichten doet vermoeden dat hij is losgemaakt en beroepbaar gesteld is. Dat is geenszins het geval. Het gaat gewoon om het verlopen van de 3-jaars-termijn. Dat lijkt me zinloze info.
Aanvulling op dit bericht:
Het is zelfs zo dat binnen de CGK niet een 3 jaars termijn geldt, maar eerder een 4 jaars termijn.
In ieder geval is het niet noodzakelijk om deze melding te maken, want dan kunnen we een hele lijst CGK dominees op dit forum vermelden die langer dan 4 jaar in hun gemeente staan en mitsdien beroepbaar zijn.
Is er regelgeving over?Jan Vogel schreef:Het is zelfs zo dat binnen de CGK niet een 3 jaars termijn geldt, maar eerder een 4 jaars termijn.
Ik meen dat ds. A.C. Uitslag ruim 3 jaar na zijn intrede in Urk een beroep kreeg van Alphen a/d Rijn. Hetzelfde gold voor ds. Capellen in Heerde.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
In de CGK geldt een 3-jaars termijn.Luther schreef:Is er regelgeving over?Jan Vogel schreef:Het is zelfs zo dat binnen de CGK niet een 3 jaars termijn geldt, maar eerder een 4 jaars termijn.
Ik meen dat ds. A.C. Uitslag ruim 3 jaar na zijn intrede in Urk een beroep kreeg van Alphen a/d Rijn. Hetzelfde gold voor ds. Capellen in Heerde.
Is er regelgeving over?
In de CGK geldt een 3-jaars termijn.
Ik vergiste mij. Drie jaar klopt! Op de CGK site staan predikanten als beroepbaar vermeld die in 2010 of eerder intrede hebben gedaan.
Is er regelgeving over?
In de CGK geldt een 3-jaars termijn.
Ik vergiste mij. Drie jaar klopt! Op de CGK site staan predikanten als beroepbaar vermeld die in 2010 of eerder intrede hebben gedaan.