Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB

parsifal

Re: Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef: 03 apr 2025, 11:02
parsifal schreef: 03 apr 2025, 11:00
ejvl schreef: 03 apr 2025, 10:44
parsifal schreef: 03 apr 2025, 10:22

Het ging wel zo ver dat de hele route was doorlopen en dat vanuit de rest van het kabinet het graag werd ondertekend.
We kennen de dossiers inderdaad niet, maar stel in het hypothetische geval dat er een SGP-bewindspersoon in het kabinet zou zitten en zou moeten tekenen voor een lintje van iemand die veel vrijwilligerswerk gedaan heeft om abortus te promoten of de lhbt-nogwat-community op de kaart te zetten, dan zou zo'n SGP-bewindspersoon toch principieel niet hoeven te tekenen lijkt mij?

Ik weet niet waarom Faber niet heeft getekent maar wellicht is het ook een principieel iets maar dat mag ze dan niet vertellen.
Nee, ze zei dat het tegen haar beleid inging. Ze kan ook zeggen "ik heb principiële bezwaren, en nu er toch getekend is, moeten jullie tot eind april wachten om hier meer over te horen".
Is dat zo? Dat dit eind april openbaar komt? Niemand weet welke 5 het zijn. En hoeveel aanvragen de minister (Faber in dit geval) wel heeft ondertekend. Is trouwens bekend - vanuit die adviescommissie - welke minister voor welk lintje heeft getekend? En wordt dit openbaar gemaakt?
Ik denk dat ze dan best kan zeggen wat haar bezwaren zijn. Ook als het herleidbaar is, maar misschien heb ik het mis.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

parsifal schreef: 03 apr 2025, 11:15
ejvl schreef: 03 apr 2025, 10:44
We kennen de dossiers inderdaad niet, maar stel in het hypothetische geval dat er een SGP-bewindspersoon in het kabinet zou zitten en zou moeten tekenen voor een lintje van iemand die veel vrijwilligerswerk gedaan heeft om abortus te promoten of de lhbt-nogwat-community op de kaart te zetten, dan zou zo'n SGP-bewindspersoon toch principieel niet hoeven te tekenen lijkt mij?

Ik weet niet waarom Faber niet heeft getekent maar wellicht is het ook een principieel iets maar dat mag ze dan niet vertellen.
Nee, ze zei dat het tegen haar beleid inging. Ze kan ook zeggen "ik heb principiële bezwaren, en nu er toch getekend is, moeten jullie tot eind april wachten om hier meer over te horen".
Is dat zo? Dat dit eind april openbaar komt? Niemand weet welke 5 het zijn. En hoeveel aanvragen de minister (Faber in dit geval) wel heeft ondertekend. Is trouwens bekend - vanuit die adviescommissie - welke minister voor welk lintje heeft getekend? En wordt dit openbaar gemaakt?
Ik denk dat ze dan best kan zeggen wat haar bezwaren zijn. Ook als het herleidbaar is, maar misschien heb ik het mis.
Dat zou fijn zijn inderdaad. Maar je hebt het mis: Dat mag ze niet. Werd gisteren duidelijk in de kamer gezegd. Want de minister gaf wel aan dat zij in de voordrachten dingen had gezien waarmee ze moeite had.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 03 apr 2025, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Profesto schreef: 03 apr 2025, 11:13 De lintjesgate als afleiding gebruiken om het disfunctioneren van een aantal bewindslieden te verdoezelen is in ieder geval geslaagd.
Uitstekende bewindspersoon die een 5e kolonne - verstopt in de lintjesregen - identificeert lijkt me een betere kwalificatie.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

jaja, de NSB is gesignaleerd bij het COA, of is het de SS Wim?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Bertiel schreef: 03 apr 2025, 11:52 jaja, de NSB is gesignaleerd bij het COA, of is het de SS Wim?
Zo eindigt de discussie vaak. Met het van stal halen van nazi vergelijkingen. Tegelijk met het verwijten van onfatsoen aan ministers en kamerleden.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 03 apr 2025, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

jij begint over de vijfde colonne amigo.

En je laatste opmerking laat ik voor jou liggen, ik ga er niet zeggen wat ik er over denk
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Profesto

Bericht door Profesto »

Wim Anker schreef: 03 apr 2025, 11:19
Profesto schreef: 03 apr 2025, 11:13 De lintjesgate als afleiding gebruiken om het disfunctioneren van een aantal bewindslieden te verdoezelen is in ieder geval geslaagd.
Uitstekende bewindspersoon die een 5e kolonne - verstopt in de lintjesregen - identificeert lijkt me een betere kwalificatie.
Haha, op het gevaar af de trollen te voederen toch nog even dit:
Jij maakt mensen die zich inzetten voor de samenleving verdacht door ze de 5e colonne te noemen, maar tegelijkertijd heb je respect voor Poetin-verstehers en hun incompetente gevolg.

Dat het maar duidelijk is aan welke kant je staat.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Profesto schreef: 03 apr 2025, 10:58
Terri schreef: 03 apr 2025, 10:48
Profesto schreef: 03 apr 2025, 10:32 Waar haal je dit allemaal vandaan? Ik vraag me echt af of je in een parallel universum leeft waarin Faber een redelijk persoon is. Iedereen die twee minuten naar haar kijkt ziet toch dat zij een onaardige akela is en als je haar acties en uitspraken volgt sinds ze minister is, weet je toch dat dit iemand is die niets voor elkaar gaat krijgen?
Wat speel je op de man zeg. "Iedereen die twee minuten naar haar kijkt ziet toch dat zij een onaardige akela is".
Dit gaat inmiddels niet meer over inhoud.
De onverdraagzaamheid en intolerantie van het linkse gedachtengoed is benauwend, ik ben er inmiddels zo klaar mee met deze venijnigheid en hatelijkheid.
Hier en daar duiken nog wel columns op die de belachelijkheid van wat er gespeeld heeft aankaarten en dan denk je; toch nog een paar mensen die niet bedwelmd zijn.

En iemand schreef pas nog hier op dit forum; "het is een hartelijke en vriendelijke dame".
Ze zal je type niet zijn, oke, maar dat is bv de hr. Timmermans voor mij ook niet, maar dan hem beschimpen om zijn figuur, gezicht of weet ik wat vind ik kinderachtig.
Het gaat wel over de inhoud, want ik denk dat dat de reden is dat zij geweigerd heeft te tekenen. En waarom zij er niet in slaagt om normaal te communiceren met de Kamers en de instanties die haar beleid (wat dus al niet tot stand komt) moeten uitvoeren. En dus is ze ongeschikt.
https://www.ad.nl/politiek/paardenmens- ... haring_web

En, ter vergelijk:

https://archive.ph/os846

"Soms neem ik een zomer vrij, en kijk ik hoe het is om een nobody te zijn"
merel

Bericht door merel »

Wim Anker schreef: 03 apr 2025, 11:18
parsifal schreef: 03 apr 2025, 11:15

Dat zou fijn zijn inderdaad. Maar je hebt het mis: Dat mag ze niet. Werd gisteren duidelijk in de kamer gezegd. Want de minister gaf wel aan dat zij in de voordrachten dingen had gezien waarmee ze moeite had.
Dat zij niet wil tekenen is haar goed recht. Ze had dit alleen niet naar buiten mogen brengen. De ministers spreken namelijk met 1 mond. Mona Keijzer moest hiervoor opstappen.
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

https://www.youtube.com/watch?v=YnFGEpTVmMk
Afscheid Pieter Omtzigt uit Den Haag
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Johann Gottfried Walther schreef: 18 apr 2025, 19:35 https://www.youtube.com/watch?v=YnFGEpTVmMk
Afscheid Pieter Omtzigt uit Den Haag
Merkwaardig om dat precies op goede vrijdag bekend te maken.

Vermoedelijk is dit tevens het begin van het eind van NSC.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Ik denk dat nu de weg open ligt om CDA en NSC samen te voegen.
Robbie

Bericht door Robbie »

Ad Anker schreef:Ik denk dat nu de weg open ligt om CDA en NSC samen te voegen.
Zekers. En ik verwacht dat Bontenbal dat ook zeker wil proberen, evenals richting BBB.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Robbie

Bericht door Robbie »

Robbie schreef:
Zekers. En ik verwacht dat Bontenbal dat ook zeker wil proberen, evenals richting BBB.

En ik zou hem dat ook aan willen raden.

MGG

Bericht door MGG »

Robbie schreef: 19 apr 2025, 12:13

Wat heeft het CDA hierbij te winnen? De BBB past niet bij het huidige CDA verhaal en NSC heeft weinig potentie. Als Bontebal naar de peilingen kijkt dan ziet hij dat beide partijen waarschijnlijk een korte bloeiperiode gehad hebben.
Plaats reactie