Oh, helpie, daar sta ik dan...Hendrikus schreef:aritha schreef:[/img]
Judith en zus....
Wie help me om ze zichtbaar te maken?

Oh, helpie, daar sta ik dan...Hendrikus schreef:aritha schreef:[/img]
Judith en zus....
Duimnagel.Tiberius schreef:Het verschil zit hem in de letters "th", van thumbnail (duimgreep, of zoiets).
Je zit hier denk ik.....judith schreef:Oh, helpie, daar sta ik dan...Hendrikus schreef:aritha schreef:[/img]
Judith en zus....
Ah, nu snap ik het! Ik zie dat Judith idd wel op het fotootje van haar avatar lijktaritha schreef:-DIA- schreef:aritha schreef:[img][IMG]http://img198.imageshack.us/img198/603/dsc03808d.th.jpg[/img][/img]
Judith en zus....
Zijn Judith en jij zussen? Of snap ik het verkeerd?
Ik ben de moeder: Aritha.
Op de foto staan: Judith ( links) en Judiths' zus.
leuke dochtersaritha schreef:-DIA- schreef:aritha schreef:[img][IMG]http://img198.imageshack.us/img198/603/dsc03808d.th.jpg[/img][/img]
Judith en zus....
Zijn Judith en jij zussen? Of snap ik het verkeerd?
Ik ben de moeder: Aritha.
Op de foto staan: Judith ( links) en Judiths' zus.
Het lijkt er wel op...Lassie schreef:die onderste dat is toch Gouda?
Sterker nog, 't ís Gouda.-DIA- schreef:Het lijkt er wel op...Lassie schreef:die onderste dat is toch Gouda?
YepHendrikus schreef:Sterker nog, 't ís Gouda.-DIA- schreef:Het lijkt er wel op...Lassie schreef:die onderste dat is toch Gouda?
Haha. Mijn vader komt uit de achterhoek, mijn moeder uit Noord-Gelderland. Ik ben geboren in Friesland en daarna verhuisd naar Gelderland. Ik spreek doorgaans ABN maar als ik met sommige vrienden hoor kan je duidelijk een Haagse invloeden terughoren. Rara, hoe kan dat.albion schreef:Marnix schreef:Het zou me niet eens verbazen als daardoor het misverstand dat Goes en Hanzestad zou zijn, ze spreken de G inderdaad als een H uit.
Hrappig![]()
Ik woon in Zeeland, mijn moeder was een Zeeuwse en mijn vader een Hagenaar en toch spreek ik geen Zeeuws en ik
spreek geen Haags, men kan aan mijn uitspraak niet horen in welk deel ik van Nederland woon.
(Ik heb zo het idee dat verschillende forummers (die niet uit Zeeland komen) toch aan hun spraak te herkennen zijn uit welk gedeelte ze van het land
komen) 't is maar een vermoeden....
je bent gewoon een vreemde vrijgemaakte vogelMarnix schreef:Haha. Mijn vader komt uit de achterhoek, mijn moeder uit Noord-Gelderland. Ik ben geboren in Friesland en daarna verhuisd naar Gelderland. Ik spreek doorgaans ABN maar als ik met sommige vrienden hoor kan je duidelijk een Haagse invloeden terughoren. Rara, hoe kan dat.
Onder invloed van je vriendin/vrienden/collega'sMarnix schreef:Haha. Mijn vader komt uit de achterhoek, mijn moeder uit Noord-Gelderland. Ik ben geboren in Friesland en daarna verhuisd naar Gelderland. Ik spreek doorgaans ABN maar als ik met sommige vrienden hoor kan je duidelijk een Haagse invloeden terughoren. Rara, hoe kan dat.albion schreef:Marnix schreef:Het zou me niet eens verbazen als daardoor het misverstand dat Goes en Hanzestad zou zijn, ze spreken de G inderdaad als een H uit.
Hrappig![]()
Ik woon in Zeeland, mijn moeder was een Zeeuwse en mijn vader een Hagenaar en toch spreek ik geen Zeeuws en ik
spreek geen Haags, men kan aan mijn uitspraak niet horen in welk deel ik van Nederland woon.
(Ik heb zo het idee dat verschillende forummers (die niet uit Zeeland komen) toch aan hun spraak te herkennen zijn uit welk gedeelte ze van het land
komen) 't is maar een vermoeden....
Interessant. Ik begrijp dat ze wel het Haags spreken van de rijken en niet het Haags van het 'volk' (b.v. Ravensteinstraat). Mijn broer is in de militaire dienstMarnix schreef:Haha ik heb geen vrienden uit regio Den Haag en mijn vriendin komt ook niet uit die hoek (9 jaar Brabant, 9 jaar Zeeland)
Maar ik zal raadsel verhelderen
Èrnem
Èrnem is de naam in de Arnhemse tongval. Het Ernems wijkt sterk af van Zuid-Gelderse dialecten door de Haagse invloeden: in de tweede helft van de 18e eeuw trokken rijke Hagenaars naar buitenhuizen in de bossen rondom Arnhem. Het Haagse accent werd door de lokale Arnhemse bevolking overgenomen omdat het accent status verschafte. Het accent wordt heden ten dage nog voornamelijk in de volkswijken als 't Broek en Klarendal gesproken.
In de 2e helft van de 19e eeuw was Arnhem een stad met elitaire uitstraling en werd het als het Den Haag van het oosten van Nederland beschouwd.
Las ik laatst, en sindsdien snap ik waarom het Arnhems inderdaad naast een paar zuidelijke invloeden, zoveel Haagse invloeden in het dialect heeft