Schitterende foto`s

judith

Re: Schitterende foto`s

Bericht door judith »

Hendrikus schreef:
aritha schreef:Afbeelding[/img]

Judith en zus....
Wie help me om ze zichtbaar te maken?
Afbeelding
Oh, helpie, daar sta ik dan... :hum
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Tiberius schreef:Het verschil zit hem in de letters "th", van thumbnail (duimgreep, of zoiets).
Duimnagel.
En wij zeggen dan: postzegelformaat.
~~Soli Deo Gloria~~
albion

Bericht door albion »

judith schreef:
Hendrikus schreef:
aritha schreef:Afbeelding[/img]

Judith en zus....
Afbeelding
Oh, helpie, daar sta ik dan... :hum
Je zit hier denk ik..... :super (leuke foto!)
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
-DIA-

Bericht door -DIA- »

aritha schreef:
-DIA- schreef:
aritha schreef:[img][IMG]http://img198.imageshack.us/img198/603/dsc03808d.th.jpg[/img][/img]

Judith en zus....

Zijn Judith en jij zussen? Of snap ik het verkeerd?

Ik ben de moeder: Aritha.
Op de foto staan: Judith ( links) en Judiths' zus.
Ah, nu snap ik het! Ik zie dat Judith idd wel op het fotootje van haar avatar lijkt :)
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
helma

Bericht door helma »

aritha schreef:
-DIA- schreef:
aritha schreef:[img][IMG]http://img198.imageshack.us/img198/603/dsc03808d.th.jpg[/img][/img]

Judith en zus....

Zijn Judith en jij zussen? Of snap ik het verkeerd?

Ik ben de moeder: Aritha.
Op de foto staan: Judith ( links) en Judiths' zus.
leuke dochters :super
artistiek

Bericht door artistiek »

Zaterdag nog tourtje gedaan door Zuid-Holland...

Afbeelding

Afbeelding
Lassie

Bericht door Lassie »

die onderste dat is toch Gouda?
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Lassie schreef:die onderste dat is toch Gouda?
Het lijkt er wel op...
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:
Het lijkt er wel op...
Sterker nog, 't ís Gouda.
~~Soli Deo Gloria~~
artistiek

Bericht door artistiek »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:
Het lijkt er wel op...
Sterker nog, 't ís Gouda.
Yep :super
Marnix

Bericht door Marnix »

albion schreef:
Marnix schreef:Het zou me niet eens verbazen als daardoor het misverstand dat Goes en Hanzestad zou zijn, ze spreken de G inderdaad als een H uit. :D

Hrappig
:langue

Ik woon in Zeeland, mijn moeder was een Zeeuwse en mijn vader een Hagenaar en toch spreek ik geen Zeeuws en ik
spreek geen Haags, men kan aan mijn uitspraak niet horen in welk deel ik van Nederland woon.

(Ik heb zo het idee dat verschillende forummers (die niet uit Zeeland komen) toch aan hun spraak te herkennen zijn uit welk gedeelte ze van het land
komen :huhu ) 't is maar een vermoeden....
Haha. Mijn vader komt uit de achterhoek, mijn moeder uit Noord-Gelderland. Ik ben geboren in Friesland en daarna verhuisd naar Gelderland. Ik spreek doorgaans ABN maar als ik met sommige vrienden hoor kan je duidelijk een Haagse invloeden terughoren. Rara, hoe kan dat.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Marnix schreef:Haha. Mijn vader komt uit de achterhoek, mijn moeder uit Noord-Gelderland. Ik ben geboren in Friesland en daarna verhuisd naar Gelderland. Ik spreek doorgaans ABN maar als ik met sommige vrienden hoor kan je duidelijk een Haagse invloeden terughoren. Rara, hoe kan dat.
je bent gewoon een vreemde vrijgemaakte vogel :haha
~~Soli Deo Gloria~~
albion

Bericht door albion »

Marnix schreef:
albion schreef:
Marnix schreef:Het zou me niet eens verbazen als daardoor het misverstand dat Goes en Hanzestad zou zijn, ze spreken de G inderdaad als een H uit. :D

Hrappig
:langue

Ik woon in Zeeland, mijn moeder was een Zeeuwse en mijn vader een Hagenaar en toch spreek ik geen Zeeuws en ik
spreek geen Haags, men kan aan mijn uitspraak niet horen in welk deel ik van Nederland woon.

(Ik heb zo het idee dat verschillende forummers (die niet uit Zeeland komen) toch aan hun spraak te herkennen zijn uit welk gedeelte ze van het land
komen :huhu ) 't is maar een vermoeden....
Haha. Mijn vader komt uit de achterhoek, mijn moeder uit Noord-Gelderland. Ik ben geboren in Friesland en daarna verhuisd naar Gelderland. Ik spreek doorgaans ABN maar als ik met sommige vrienden hoor kan je duidelijk een Haagse invloeden terughoren. Rara, hoe kan dat.
Onder invloed van je vriendin/vrienden/collega's :hum
Marnix

Bericht door Marnix »

Haha ik heb geen vrienden uit regio Den Haag en mijn vriendin komt ook niet uit die hoek (9 jaar Brabant, 9 jaar Zeeland) :)

Maar ik zal raadsel verhelderen :)

Èrnem
Èrnem is de naam in de Arnhemse tongval. Het Ernems wijkt sterk af van Zuid-Gelderse dialecten door de Haagse invloeden: in de tweede helft van de 18e eeuw trokken rijke Hagenaars naar buitenhuizen in de bossen rondom Arnhem. Het Haagse accent werd door de lokale Arnhemse bevolking overgenomen omdat het accent status verschafte. Het accent wordt heden ten dage nog voornamelijk in de volkswijken als 't Broek en Klarendal gesproken.
In de 2e helft van de 19e eeuw was Arnhem een stad met elitaire uitstraling en werd het als het Den Haag van het oosten van Nederland beschouwd.

Las ik laatst, en sindsdien snap ik waarom het Arnhems inderdaad naast een paar zuidelijke invloeden, zoveel Haagse invloeden in het dialect heeft :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
albion

Bericht door albion »

Marnix schreef:Haha ik heb geen vrienden uit regio Den Haag en mijn vriendin komt ook niet uit die hoek (9 jaar Brabant, 9 jaar Zeeland) :)

Maar ik zal raadsel verhelderen :)

Èrnem
Èrnem is de naam in de Arnhemse tongval. Het Ernems wijkt sterk af van Zuid-Gelderse dialecten door de Haagse invloeden: in de tweede helft van de 18e eeuw trokken rijke Hagenaars naar buitenhuizen in de bossen rondom Arnhem. Het Haagse accent werd door de lokale Arnhemse bevolking overgenomen omdat het accent status verschafte. Het accent wordt heden ten dage nog voornamelijk in de volkswijken als 't Broek en Klarendal gesproken.
In de 2e helft van de 19e eeuw was Arnhem een stad met elitaire uitstraling en werd het als het Den Haag van het oosten van Nederland beschouwd.

Las ik laatst, en sindsdien snap ik waarom het Arnhems inderdaad naast een paar zuidelijke invloeden, zoveel Haagse invloeden in het dialect heeft :)
Interessant. Ik begrijp dat ze wel het Haags spreken van de rijken en niet het Haags van het 'volk' (b.v. Ravensteinstraat). Mijn broer is in de militaire dienst
met jongens omgegaan uit die omgeving en dat is nog steeds hoorbaar.
Gesloten