eilander schreef:We trekken dus dezelfde grens. Dat is alvast makkelijk.
Toetsen klinkt wel heel erg formeel. Je weet toch doorgaans wel naar welke kerk je van plan bent te gaan, en in welke hoek je die moet zoeken? Je kunt op een website vaak wel wat vinden, of je luistert alvast wat. Dan kom je echt wel tot een indruk of het een bijbelgetrouwe prediking is, hoor.
Je kwalificaties laat ik verder maar liggen. En ook het van toepassen verklaren op een heel andere situatie. Dat neem ik zeker niet voor mijn rekening!
De kwalificaties zijn 'te', mijn excuses daarvoor. Toch vind ik je hierin een te stellige overtuiging op na houden. Mag ik je vragen op wat voor grond? Hoe ben je tot deze stellinginname gekomen?
Je geeft aan dat je ook niet mee kan komen met één van de consequenties. Zo een heel andere situatie is het niet. In beide gevallen gaat het om een taalprobleem, wat toch de voorwaarde was voor je stelling. Je geeft aan dat je dat in ieder geval niet bedoeld heeft. Wellicht ligt het aan je formulering, zou je deze kunnen/willen aanpassen?
Je bent dus van mening dat als in het buitenland een Nederlandse kerkdienst georganiseerd is - op een acepteerbare afstand - dat je daar dan heen moet gaan?