Laatst gekochte boeken

huisman

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door huisman »

Marnix schreef:
huisman schreef:
Marnix schreef:
Orchidee schreef:Ik val in herhaling, ik weet het, maar wat word er door velen, kapitalen aan boeken uitgegeven, niet gewoon meer :bobo
Je zou zeggen dat, gezien de enorme boekenvoorraad die velen moeten hebben, men nauwelijks meer boeken hoeft aan te schaffen. Als iedereen met elkaar van boekenkast zou ruilen kan iedereen de rest van hun leven boeken lezen zonder nieuwe te hoeven kopen :)

Even heel wat anders. Lezen jullie boeken ook vaker? Ik doe dat regelmatig en kwam gisteren bij het zoeken naar een nieuw onderschrift een citaat van Lewis tegen: "Een goed boek lees je minstens twee keer." En ergens anders: "Als je een nieuw boek hebt gelezen, lees dan daarna eerst weer een boek die je al hebt gelezen, en begin dan pas weer met het volgende nieuwe boek." Ik vond dat wel grappig en herkenbaar, maar Joanne doet dat weer helemaal niet. Wie herkent dit? En wie niet?
Er zijn wel verschillende boeken die ik in zijn geheel herlees, als kind heb ik "Reis door de nacht" en "Vliegers in het vuur" vele malen gelezen. Ook de deeltjes van Bob Evers las ik vaker. Nu lees ik b.v. "In de ban van de ring" met enige regelmaat.
Theologieboeken blijven na lezing een bron van herlezen o.a. i.v.m. dit forum :huhu
Leuk om te lezen. Ik heb een hoop Bob Evers-boekjes meerdere keren gelezen, fantastisch... en In de Ban van de Ring ook al een aantal keren. Fantastisch boek. Heb je trouwens de andere werken van Tolkien (The Hobbit, Silmarillion, Unfinished Tales) ook gelezen? Toen ik na 2x Lord of the Rings te hebben gelezen, The Silmarillion en en Unfinished Tales had gelezen en Lord of the Rings voor de 3e keer las, ging er weer een hele nieuwe wereld voor me open. Die boeken geven zoveel achtergrondinformatie en de hele geschiedenis van voor Lord of the Rings, van de schepping tot aan de tijd vlak voor de ring gevonden wordt, over de rassen, volken, conflicten en banden, de val van Morgoth, zijn werk, de opkomst van Sauron, over hoe de ringen werden gemaakt enzovoorts, dat een hoop dingen opeens veel duidelijker worden omdat je de geschiedenis kent, dat plaatse, culturen, namen enz. veel meer zeggen. Mocht je dat niet hebben gedaan, dan kan ik je dat erg aanraden.
De Hobbit heb ik wel gelezen ook erg leuk. De Silmarillion vond ik niet om door te komen. Jij als Lewis fan hebt vast naast de Narnia boeken ook de Ransom trilogie gelezen (Malacandra, Perelandra, Thulcandra). Vond ik ook geweldige boeken die je regelmatig kunt herlezen.

,
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Marnix

Bericht door Marnix »

albion schreef:
Marnix schreef:
huisman schreef:
Marnix schreef:
Je zou zeggen dat, gezien de enorme boekenvoorraad die velen moeten hebben, men nauwelijks meer boeken hoeft aan te schaffen. Als iedereen met elkaar van boekenkast zou ruilen kan iedereen de rest van hun leven boeken lezen zonder nieuwe te hoeven kopen :)

Even heel wat anders. Lezen jullie boeken ook vaker? Ik doe dat regelmatig en kwam gisteren bij het zoeken naar een nieuw onderschrift een citaat van Lewis tegen: "Een goed boek lees je minstens twee keer." En ergens anders: "Als je een nieuw boek hebt gelezen, lees dan daarna eerst weer een boek die je al hebt gelezen, en begin dan pas weer met het volgende nieuwe boek." Ik vond dat wel grappig en herkenbaar, maar Joanne doet dat weer helemaal niet. Wie herkent dit? En wie niet?
Er zijn wel verschillende boeken die ik in zijn geheel herlees, als kind heb ik "Reis door de nacht" en "Vliegers in het vuur" vele malen gelezen. Ook de deeltjes van Bob Evers las ik vaker. Nu lees ik b.v. "In de ban van de ring" met enige regelmaat.
Theologieboeken blijven na lezing een bron van herlezen o.a. i.v.m. dit forum :huhu
Leuk om te lezen. Ik heb een hoop Bob Evers-boekjes meerdere keren gelezen, fantastisch... en In de Ban van de Ring ook al een aantal keren. Fantastisch boek. Heb je trouwens de andere werken van Tolkien (The Hobbit, Silmarillion, Unfinished Tales) ook gelezen? Toen ik na 2x Lord of the Rings te hebben gelezen, The Silmarillion en en Unfinished Tales had gelezen en Lord of the Rings voor de 3e keer las, ging er weer een hele nieuwe wereld voor me open. Die boeken geven zoveel achtergrondinformatie en de hele geschiedenis van voor Lord of the Rings, van de schepping tot aan de tijd vlak voor de ring gevonden wordt, over de rassen, volken, conflicten en banden, de val van Morgoth, zijn werk, de opkomst van Sauron, over hoe de ringen werden gemaakt enzovoorts, dat een hoop dingen opeens veel duidelijker worden omdat je de geschiedenis kent, dat plaatse, culturen, namen enz. veel meer zeggen. Mocht je dat niet hebben gedaan, dan kan ik je dat erg aanraden.

Wil je beweren Marnix, dat alles wat in Lord of the Rings voorkomt echt is??? En ook wat er in die andere boeken staat? Het is toch allemaal fictie?
???

Natuurlijk is het fictie, fantasie. Ik zeg toch nergens dat het waar gebeurd is? Ik vind het heel opmerkelijk dat je dit blijkbaar ergens uit afleidt en ben erg benieuwd wat dan dan is? :) Volgens mij geef ik nergens aanleiding om te veronderstellen dat ik geloof dat het echt gebeurd is, dat zou ook wel het dom standpunt zijn aangezien alom bekend is dat Tolkien het gewoon heeft gedacht :)
Huisman schreef:De Hobbit heb ik wel gelezen ook erg leuk. De Silmarillion vond ik niet om door te komen. Jij als Lewis fan hebt vast naast de Narnia boeken ook de Ransom trilogie gelezen (Malacandra, Perelandra, Thulcandra). Vond ik ook geweldige boeken die je regelmatig kunt herlezen.
Absoluut, allemaal meerdere maken gelezen. Misschien moet je De Silmarillion toch een kans geven. Ik vond het in het begin even wennen, maar vervolgens goed te lezen en heel interessant, en een verdieping op Lord of the Rings ook. (Ik vond trouwens Lord of the Rings ook ff "inkomen", een bladzij op 80. Haak je dan af, dan mis je een prachtig boek. Bijt je even door, dan ben je achteraf blij dat je hebt doorgezet. Zo is het met De Silmarillion ook.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

albion schreef: Wil je beweren Marnix, dat alles wat in Lord of the Rings voorkomt echt is??? En ook wat er in die andere boeken staat? Het is toch allemaal fictie?
Net als de boeken van J.F. van der Poel...
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Mister schreef:
albion schreef: Wil je beweren Marnix, dat alles wat in Lord of the Rings voorkomt echt is??? En ook wat er in die andere boeken staat? Het is toch allemaal fictie?
:humhihi
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
albion

Bericht door albion »

Mister schreef:

Heb ik soms beweerd dat ik het daar niet mee eens ben? Dat het allemaal fictie is? Ze staan niet bij mij in de boekenkast.... :)
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
albion

Bericht door albion »

Marnix schreef: Die boeken geven zoveel achtergrondinformatie en de hele geschiedenis van voor Lord of the Rings, van de schepping tot aan de tijd vlak voor de ring gevonden wordt, over de rassen, volken, conflicten en banden, de val van Morgoth, zijn werk, de opkomst van Sauron, over hoe de ringen werden gemaakt enzovoorts, dat een hoop dingen opeens veel duidelijker worden omdat je de geschiedenis kent, dat plaatse, culturen, namen enz. veel meer zeggen.
Als ik niet beter wist, dan zou ik bijna denken dat het allemaal geschiedenis is, dus allemaal waar gebeurd zou kunnen zijn. Je kunt er wel heel realistisch over praten vind ik, zo, dat het bijna echt lijkt. :) (Er zijn er meerderen die er lyrisch over zijn, vooral de DVD's zijn erg in trek).
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Auto

Bericht door Auto »

Aardige buit deze keer:
-De Leer der Waarheid, Isaac Chauncy
-Het hedendaagse Chiliasme, ds Dubois
-God en religie, Prof. G. Wisse
-Klaagliederen van Jeremia, Prof. LH vd Meijden
-De schenking, beproeving en overwinning van het Geloof, ds JW Kersten
-Een handvol koren, ds WC Lamain
-Des Christens Groot interest, ds Guthry
-Christus het ware gewin, Mr W. Perkins
-Van vat in vat, Prof LH vd Meijden
-De rijkdom van Gods genade, ds WC Lamain
Neeltje Jans

Bericht door Neeltje Jans »

Eigenlijk koop ik maar zelden boeken, ik heb er weinig geld voor. Waar ik een uitzondering voor gemaakt heb ik de HSV, een paar maanden geleden. Daar heb ik geen spijt van gehad.
Neeltje Jans, moeder van 4
Auto

Bericht door Auto »

Voordat iemand hier weer sterretjes ziet tav mijn aanschaf ........ dat koste mij 5 euri :OO3
helma

Bericht door helma »

Auto schreef:Voordat iemand hier weer sterretjes ziet tav mijn aanschaf ........ dat koste mij 5 euri :OO3
Goed gedaan!! Wil je er nog 1 van ds Lamain? Ik heb De Staf Godes evt voor je.
Auto

Bericht door Auto »

helma schreef:
Auto schreef:Voordat iemand hier weer sterretjes ziet tav mijn aanschaf ........ dat koste mij 5 euri :OO3
Goed gedaan!! Wil je er nog 1 van ds Lamain? Ik heb De Staf Godes evt voor je.
Laat maar komen :OO3
henriët

Bericht door henriët »

en maar sjouwen......
gelukkig had je je vrouw bij je:)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Auto

Bericht door Auto »

henriët schreef:
en maar sjouwen......
gelukkig had je je vrouw bij je:)
Die liep met hele andere dingen te sjouwen.
huisman

Bericht door huisman »

Ik had er laatst 10 (allemaal van Ds G Wisse) voor niets, noppes, gratis ....... :OO3
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Auto

Bericht door Auto »

huisman schreef:
Ik had er laatst 10 (allemaal van Ds G Wisse) voor niets, noppes, gratis ....... :OO3
oh, dat is veel, maar ik had er 17 voor dezelfde prijs: niets, noppes, gratis :slurp ::bye
Gesloten