De Hobbit heb ik wel gelezen ook erg leuk. De Silmarillion vond ik niet om door te komen. Jij als Lewis fan hebt vast naast de Narnia boeken ook de Ransom trilogie gelezen (Malacandra, Perelandra, Thulcandra). Vond ik ook geweldige boeken die je regelmatig kunt herlezen.Marnix schreef:Leuk om te lezen. Ik heb een hoop Bob Evers-boekjes meerdere keren gelezen, fantastisch... en In de Ban van de Ring ook al een aantal keren. Fantastisch boek. Heb je trouwens de andere werken van Tolkien (The Hobbit, Silmarillion, Unfinished Tales) ook gelezen? Toen ik na 2x Lord of the Rings te hebben gelezen, The Silmarillion en en Unfinished Tales had gelezen en Lord of the Rings voor de 3e keer las, ging er weer een hele nieuwe wereld voor me open. Die boeken geven zoveel achtergrondinformatie en de hele geschiedenis van voor Lord of the Rings, van de schepping tot aan de tijd vlak voor de ring gevonden wordt, over de rassen, volken, conflicten en banden, de val van Morgoth, zijn werk, de opkomst van Sauron, over hoe de ringen werden gemaakt enzovoorts, dat een hoop dingen opeens veel duidelijker worden omdat je de geschiedenis kent, dat plaatse, culturen, namen enz. veel meer zeggen. Mocht je dat niet hebben gedaan, dan kan ik je dat erg aanraden.huisman schreef:Er zijn wel verschillende boeken die ik in zijn geheel herlees, als kind heb ik "Reis door de nacht" en "Vliegers in het vuur" vele malen gelezen. Ook de deeltjes van Bob Evers las ik vaker. Nu lees ik b.v. "In de ban van de ring" met enige regelmaat.Marnix schreef:Je zou zeggen dat, gezien de enorme boekenvoorraad die velen moeten hebben, men nauwelijks meer boeken hoeft aan te schaffen. Als iedereen met elkaar van boekenkast zou ruilen kan iedereen de rest van hun leven boeken lezen zonder nieuwe te hoeven kopenOrchidee schreef:Ik val in herhaling, ik weet het, maar wat word er door velen, kapitalen aan boeken uitgegeven, niet gewoon meer
Even heel wat anders. Lezen jullie boeken ook vaker? Ik doe dat regelmatig en kwam gisteren bij het zoeken naar een nieuw onderschrift een citaat van Lewis tegen: "Een goed boek lees je minstens twee keer." En ergens anders: "Als je een nieuw boek hebt gelezen, lees dan daarna eerst weer een boek die je al hebt gelezen, en begin dan pas weer met het volgende nieuwe boek." Ik vond dat wel grappig en herkenbaar, maar Joanne doet dat weer helemaal niet. Wie herkent dit? En wie niet?
Theologieboeken blijven na lezing een bron van herlezen o.a. i.v.m. dit forum
,