Beroepingswerk discussie [4]
Re: Beroepingswerk discussie [4]
Een beetje een nieuwsgierige vraag aan J.C. Ryle en aan vooral onze beste Jantje: Hoe zit het toch met de beslissing van ds. A.J. de Waard vna Nieuwdorp inzake zijn beroep naar Nieuwerkerk? Volgens de website van de Gereformeerde Gemeenten is de beslissingsdatum al even verstreken...Jantje, jij, evenals ik een Zeeuw, kunt daar vast wel achter komen...
Wat betreft het beroep van ds Gerritsen staat vandaag het volgende in het RD:
https://www.rd.nl/kerk-religie/oggin-gr ... -1.1557025
Twee plaatsen (Vianen i.c.m. Ameide en Driebergen), waar kandidaat Pronk beroepen zou kunnen worden, hebben ds. A.J.T. Ruis enkelvoudig of samen met ds. A.C. Uitslag (op tweetal) gekandideerd. Ik vind dit wel een beproeving voor deze broeder. Geruime tijd beroepbaar en nog geen beroep.
Laatst gewijzigd door Jan Vogel op 27 mar 2019, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Die is al predikant in Nieuw-Balinge. Je bedoelt waarschijnlijk kandidaat Pronk.Jan Vogel schreef:Twee plaatsen (Vianen i.c.m. Ameide en Driebergen), waar kandidaat Cornet beroepen zou kunnen worden, hebben ds. A.J.T. Ruis enkelvoudig of samen met ds. A.C. Uitslag (op tweetal) gekandideerd. Ik vind dit wel een beproeving voor deze broeder. Geruime tijd beroepbaar en nog geen beroep.
Bel ze op....claus schreef:Een beetje een nieuwsgierige vraag aan J.C. Ryle en aan vooral onze beste Jantje: Hoe zit het toch met de beslissing van ds. A.J. de Waard vna Nieuwdorp inzake zijn beroep naar Nieuwerkerk? Volgens de website van de Gereformeerde Gemeenten is de beslissingsdatum al even verstreken...Jantje, jij, evenals ik een Zeeuw, kunt daar vast wel achter komen...

Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Ik verwijs door naar Jantjeclaus schreef:Een beetje een nieuwsgierige vraag aan J.C. Ryle en aan vooral onze beste Jantje: Hoe zit het toch met de beslissing van ds. A.J. de Waard vna Nieuwdorp inzake zijn beroep naar Nieuwerkerk? Volgens de website van de Gereformeerde Gemeenten is de beslissingsdatum al even verstreken...Jantje, jij, evenals ik een Zeeuw, kunt daar vast wel achter komen...

Dank! Ik heb mijn bericht aangepast.Herman schreef:Die is al predikant in Nieuw-Balinge. Je bedoelt waarschijnlijk kandidaat Pronk.Jan Vogel schreef:Twee plaatsen (Vianen i.c.m. Ameide en Driebergen), waar kandidaat Cornet beroepen zou kunnen worden, hebben ds. A.J.T. Ruis enkelvoudig of samen met ds. A.C. Uitslag (op tweetal) gekandideerd. Ik vind dit wel een beproeving voor deze broeder. Geruime tijd beroepbaar en nog geen beroep.
Hoewel ik eerst kritisch was (en ben) over het enorm snelle beroep vind ik dit artikel wel verhelderend.windorgel schreef:Wat betreft het beroep van ds Gerritsen staat vandaag het volgende in het RD:
Vooral deze twee citaten geven toch wel enigszins duidelijkheid en begrip:
We weten uit ervaring wat het is om een leraar te moeten afstaan aan een andere gemeente, hoeveel verslagenheid dit met zich meebrengt voor de achterblijvende kerkenraad en gemeente. We moeten gedurig aan de gemeente van Giessendam denken.
Ds. Gerritsen zal in Grand Rapids leven van vrijwillige bijdragen. In Nederland heet dat: op de zak preken. Dat is in oud gereformeerde kring niet nieuw en niet iets vreemds. Daarnaast krijgt hij veel ruimte om op vrije zondagen of in weekdiensten andere gemeenten te dienen. De Heere zegt: „Want al het gedierte des wouds is Mijne, de beesten op duizend bergen.” Hij heeft ons nog nooit beschaamd. Het ganse beleid is van de Heere. We leggen het in Zijn handen, vanuit de Schriftuurlijke wetenschap dat de arbeider zijn loon waardig is.
Overigens heeft het visum van ds. De Leeuw een jaar geduurd. Wat dat betreft is het perspectief voor de overkomst naar Grand Rapids wat langer als 'zo snel mogelijk'.
Hij zal dus grotendeels ook gewoon weer hulpverlenend predikant te Salford worden, maar dan niet-officieel.
Hij preekt binnenkort in Meerkerk dat ook vacant wordt.. misschien dat dat een optie wordt.Jan Vogel schreef:Twee plaatsen (Vianen i.c.m. Ameide en Driebergen), waar kandidaat Pronk beroepen zou kunnen worden, hebben ds. A.J.T. Ruis enkelvoudig of samen met ds. A.C. Uitslag (op tweetal) gekandideerd. Ik vind dit wel een beproeving voor deze broeder. Geruime tijd beroepbaar en nog geen beroep.
Verder lijkt mij Driebergen op dit moment niet zo geschikt voor een kandidaat om.daar te beginnen
Mee eens. Ik wilde het nog naluisteren maar staat helaas nu achter een slot.kerkganger schreef:Ik had het niet beter kunnen verwoorden, Jantje. Het is een zaak tussen Ds. Gerritsen en God, en daar horen wij uit te blijven.Jantje schreef:Ik heb het gedeelte beluisterd. En ik denk dat inderdaad op zulke momenten wij ons mond moeten houden en eens niet zoveel vragen moeten stellen.
Romeinen 11 vers 33b
Hoe ondoorzoekelijk zijn Zijn oordelen, en onnaspeurlijk Zijn wegen!
Overigens vind ik wel dat het RD heus wel in bedekte termen had kunnen vermelden wie de bron was. Bij andere aangenomen beroepen lees je nog wel eens dat de scriba dat meldde of bevestigde. Maar daar stond nu niets van bij. En dat had wel gekund.
Andere doordeweekse diensten van predikanten staan wel open.
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
-
- Verbannen
Ik weet alleen te vermelden dat bij de voorgaande beroepen uit deze gemeente het ook een week duurde voordat het bericht dat de dominee bedankt had, de buitenwereld werd medegedeeld. Dat is in dit draadje vast nog wel terug te vinden. Wellicht zit er in dit dorp niet een kennis van de webbeheerder van http://www.gergeminfo.nl.JCRyle schreef:Ik verwijs door naar Jantjeclaus schreef:Een beetje een nieuwsgierige vraag aan J.C. Ryle en aan vooral onze beste Jantje: Hoe zit het toch met de beslissing van ds. A.J. de Waard vna Nieuwdorp inzake zijn beroep naar Nieuwerkerk? Volgens de website van de Gereformeerde Gemeenten is de beslissingsdatum al even verstreken...Jantje, jij, evenals ik een Zeeuw, kunt daar vast wel achter komen....
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
ik zag in het topic over beroepingswerk dat GGiN Hedel heeft beroepen. Zo groot is deze gemeente niet, voor zover ik weet. Beroepen ze wel vaker?
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Reacties kunnen even op zich laten wachten. Vooral in het weekend staat mijn computer uit. Dat is namelijk lekker rustig, probeer het maar!
-
- Verbannen
Zelden, op dominees.nl staan alleen de kandidaten van de achterliggende jaren vermeld.RotterS schreef:ik zag in het topic over beroepingswerk dat GGiN Hedel heeft beroepen. Zo groot is deze gemeente niet, voor zover ik weet. Beroepen ze wel vaker?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje