10000 banen weg bij Defensie
Re: 10000 banen weg bij Defensie
Je lijkt op een antieke SGP'er, die altijd teuge was.Mister schreef:Teuge!
Waar ben jij nu op teuge?
Is het nu echt nodig om ons zo druk te maken om dit soort dingen? We hebben hier geen blijvende stad hoor..
In Amerika komen ze niet uit een bezuining van 38 miljard dollar, terwijl er een tekort van 1600 miljard dit jaar is.
Ondertussen heeft iedereen het over de economie die het weer zo goed doet.
Dat is toch raar?

In Amerika komen ze niet uit een bezuining van 38 miljard dollar, terwijl er een tekort van 1600 miljard dit jaar is.
Dat is toch raar?

Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Heel raar, ja.Gian schreef:Is het nu echt nodig om ons zo druk te maken om dit soort dingen? We hebben hier geen blijvende stad hoor..
Dat is toch raar?
maar amerikanen geloven alleen wat ze willen geloven.
jvdg schreef:Je lijkt op een antieke SGP'er, die altijd teuge was.Mister schreef:Teuge!
Waar ben jij nu op teuge?

Teuge? Bezuinigingen op defensie in deze orde van grootte.
Welke aanwijzingen heb jij dan om dergelijke uitspraken te doen? Ooit op een ambassade geweest?jvdg schreef: Ultimately ben ik verbaasd over de uitspraak van Minister Rosenthal om het ambassade personeel te ontzien, terwijl een ieder weet dat de meeste ambassades overbemand zijn en zich in luxe baden.
Hoe hypocriet!
Ja, bij de bi-ambasade ging het het netjes, en bij de bui-ambassades ging het formeel, eerst stempels en dan financiële bijdragen.Rambam schreef:Welke aanwijzingen heb jij dan om dergelijke uitspraken te doen? Ooit op een ambassade geweest?jvdg schreef: Ultimately ben ik verbaasd over de uitspraak van Minister Rosenthal om het ambassade personeel te ontzien, terwijl een ieder weet dat de meeste ambassades overbemand zijn en zich in luxe baden.
Hoe hypocriet!
En maar wachten en wachten......uren lang.
Kom me nu niet aan met de voorgaande ambassades die alles vlotjes doen verlopen.
Ik ben nieuwsgierig naar Rambans ervaringen met het verkrijgen van visa.
Zeer negatief, omdat het vaak lang duurt en er sprake van willekeur lijkt te zijn.jvdg schreef:Ik ben nieuwsgierig naar Rambans ervaringen met het verkrijgen van visa.
Maar het verkrijgen van een visum heeft niets te maken met de weelde die jij gemeend hebt te constateren op ambassades van Nederland in het buitenland. En in hoeverre kun je de weelde beoordelen op grond van een bezoekje aan een ambassade ter gelegenheid van het aanvragen van een visum. Volgens mij niet echt.
Als de voormalig bevelhebber Couzy er niet tegen is, wie ben ik om er dan wél tegen te zijn.jvdg schreef:Van een vijftal forummers weet ik nu hun mening t.a.v. bezuinigingen op defensie: 2 tegen, 3 voor.
Maar ik mis een groot aandeel van actieve forummers.
Kunnen ze hierop wat zeggen?
Op een bezuiniging die naast de sociale zekerheid het meeste oplevert.

Tsja, ik heb het echt ervaren, en kan niet anders rapporteren.Rambam schreef:Zeer negatief, omdat het vaak lang duurt en er sprake van willekeur lijkt te zijn.jvdg schreef:Ik ben nieuwsgierig naar Rambans ervaringen met het verkrijgen van visa.
Maar het verkrijgen van een visum heeft niets te maken met de weelde die jij gemeend hebt te constateren op ambassades van Nederland in het buitenland. En in hoeverre kun je de weelde beoordelen op grond van een bezoekje aan een ambassade ter gelegenheid van het aanvragen van een visum. Volgens mij niet echt.
Maar, moet ik toevoegen, het ging over een gang van NL naar de Sowjets.
De voormalig CDS Dick Berlijn is tegen wie ben ik dan om voor te zijnAfgewezen schreef:Als de voormalig bevelhebber Couzy er niet tegen is, wie ben ik om er dan wél tegen te zijn.jvdg schreef:Van een vijftal forummers weet ik nu hun mening t.a.v. bezuinigingen op defensie: 2 tegen, 3 voor.

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Volgens mij was er vandaag in het nieuws dat er diverse ambassades gaan sluiten !jvdg schreef:Van een vijftal forummers weet ik nu hun mening t.a.v. bezuinigingen op defensie: 2 tegen, 3 voor.
Ultimately ben ik verbaasd over de uitspraak van Minister Rosenthal om het ambassade personeel te ontzien, terwijl een ieder weet dat de meeste ambassades overbemand zijn en zich in luxe baden.
Hoe hypocriet!
Terwijl ze hun nut toch soms hebben bewezen.
Door te bezuinigen, snijd je in eigen vlees. Er gaan ontslagen vallen en deze mensen moeten ander werk vinden wat misschien onmogelijk is. Dus krijgen ze een uitkering. We leven momenteel in vrede, maar dat kan zo anders zijn ! En als onze bondgenoten ons nodig hebben in de strijd, moeten wij toch gaan ?
Nou ja, wij

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ik juich de bezuinigingen toe, want dit noodzaakt de EU om één gezamenlijke Europese Defensie op te tuigen, en dat is sowieso kostenbesparend.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Dit is wel erg tegen de SGP doctrine...één europese defensie, ons luchtruim laten verdedigen door de fransen...no wayLuther schreef:Ik juich de bezuinigingen toe, want dit noodzaakt de EU om één gezamenlijke Europese Defensie op te tuigen, en dat is sowieso kostenbesparend.
Luthertje Luthertje je valt mij tegen.
Ik merk ook weinig bewogenheid (naasteliefde) met de militairen die na meerdere uitzendingen in oorlogsgebieden nu bedankt worden voor de moeite.

Voor de liefhebbers, onze briefing begon met een videoboodschap van minister Hillen. (zie link )
http://www.defensie.nl/actueel/nieuws/2 ... ngen_video
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ik vind in deze idd onze SGP voorman idd eerder loyaal aan zijn gedane dienstplicht dan realistisch. (In de bescherming van de boeren zie je b.v. ook de SGP daar een grote achterban heeft waardoor zakelijke argumenten ook daar niet altijd de doorslag geven)huisman schreef:Dit is wel erg tegen de SGP doctrine...één europese defensie, ons luchtruim laten verdedigen door de fransen...no wayLuther schreef:Ik juich de bezuinigingen toe, want dit noodzaakt de EU om één gezamenlijke Europese Defensie op te tuigen, en dat is sowieso kostenbesparend.
Luthertje Luthertje je valt mij tegen.
Ik merk ook weinig bewogenheid (naasteliefde) met de militairen die na meerdere uitzendingen in oorlogsgebieden nu bedankt worden voor de moeite.
En de - nogal misplaatste - suggestie dat bezuinigen op defensie getuigt van weinig naastenliefde laat ik maar voor wat het is. Dit soort emotioneel geargumenteer bewijst m.i. enkel dat er weinig echte argumenten zijn om de bezuinigingen af te keuren.