wim schreef:Tiberius schreef:Hendrikus schreef:Tiberius schreef:Tuurlijk, Hendrikus.
Sorry, hoor, maar soms moet ik wel eens om je reacties lachen. Volgens mij zie jij achter elke boom een GG-beer.

Lachen is gezond, Tib. Natuurlijk, het ligt helemaal aan mij, want GG-beren bestaan alleen in sprookjes op hele noten. Stel je voor dat mijn verhalen waar zouden zijn...

Ik zou haast zeggen: Kom en zie.
Ik kan je van harte uitnodigen om in onze gemeente te komen wonen, werken en kerken, Hendrikus!
Ik ben inmiddels wel benieuwd naar de door jou geschetste ideale gg-gemeente.
Ook ik ben redelijk positief over mijn gemeente, maar in tegenstelling tot jou neem ik de 'verhaaltjes' van H en H wel serieus en vind ik dat die op zichzelf genomen grote verontwaardiging rechtvaardigen. In die zin kan ik de reacties van Hendrikus goed plaatsen. Ik zie ook geen reden om dit soort verhalen belachelijk te maken omdat je het zelf zo goed getroffen hebt in je gemeente.
Belachelijk is wat anders dan lachwekkend.
Het lachwekkende vond ik hierin, dat Hendrikus één of ander flauw verhaaltje gebruikt als onderbouwing van een redelijk boude bewering en dan gauw met het excuus komt dat hij niet zijn hele hebben en houwen hier op het forum wil dumpen.
Ik sluit me aan bij hoe Jongere het zegt: ik zal niet zeggen dat het niet waar is en ik vind het schokkend, alleen ken ik die verhalen niet uit de praktijk, alleen maar hier van het forum.
Evenals een ander verhaal wat hier wel eens circuleerde: dat een ouderling tijdens huisbezoek plotseling een kastje openrukt om te kijken of er een TV achter zit.
Lachwekkend, en als het waar is: schokkend, grenzend aan huisvredebreuk.
Maar voor mij volkomen onherkenbaar.