huisman schreef:blijmoedig schreef:-DIA- schreef:Een ieder oordele maar zelf. Ik zie dat ik niet voor niets me had teruggetrokken. Helaas..
Vraag blijft wel: is dit forum nu voor een voluit reformatorich geluid gesloten?
Een reformatorisch forum lijkt mij bij uitstek de plaats om een voluit reformatorisch geluid te laten horen. Logisch, en niets mis mee. Als dit echter inhoudt, dat het Lichaam van Christus wordt teruggebracht tot uitsluitend de Reformatorische kerken, de Reformatorische leer een soort Evangelie in zichzelf wordt, en grote groepen christenen met het grootste gemak worden afgeschreven als "snood", dan wordt het een beetje eng.
@Blijmoedig ik heb bij jou het idee dat jij vind dat als je nu maar van iedereen die zich christen noemt geloofd dat het echt is dat dat liefdevol in bijbels zou zijn. Lees Openbaring 2 en 3 maar eens dat is echt bijbels en liefdevol omdat zij nog in genadetijd mochten horen dat zij dood waren en niet leefden met de oproep tot bekering.
Ik ben niet in de positie om te kunnen beoordelen wie wel 'echt' christen is, en wie niet. De Heere God ziet het hart aan. Die gave heb ik gelukkig niet. Waar ik alleen moeite mee heb is dat de indruk wordt gewekt dat heel veel christenen buiten de reformatorische hoek
per definitie geen echte christen zouden kunnen zijn. Ik zie geen enkele grond, waarop die scheidslijn gemaakt zou kunnen worden. Natuurlijk, niet iedereen die naar de kerk gaat, zal daadwerkelijk het zaligmakend geloof hebben. Maar dat probleem lijkt mij niet denominatie afhankelijk. 'Nep'-christenen (of 'dode' christenen in de terminologie van Openbaringen) heb je net zo goed in de GKV, als in de PKN, als in HHV, als in Oud-Ger. Gem, als in de Evangelische kerken, als in de Pinksterkerken, als in welke denominatie je maar zou willen verzinnen. Als desondanks mensen uit de andere denominaties anders dan de reformatorisch zo gemakkelijk over de kling worden gejaagd, dan neem ik daar aanstoot aan en protesteer ik daar tegen. Simpelweg omdat ik van mening ben dat het niet juist is.