Nee hoor DIA, volgens mij heb ik dit ook gelezen in een biografie over ds Kersten, van....ds Golverdingen.-DIA- schreef:Waar komen die leugens vandaan... Het zou misschien een keertje in een heel ver verleden gebeurd kunnen zijn dat een predikbeurt niet doorging... maar verder zou ik niet weten wie er in hier GG en GGiN bezwaren heeft tegen ds Kersten. Wij hebben op de belijdenscatechestie zelfs de KORTE LESSEN OVER KORT BEGRIP van ds. Kersten uit het hoofd moeten leren!speranza schreef:Beste Gijs, maak je niet druk om die dogmatiek van ds. Kersten. De predikant van die dogmatiek mocht niet eens preken in de GerGem van Rijssen. Voor tukkers in Rijssen zou zijn dogmatiek dan ook verboden moeten zijn om in lijn te blijven met de Rijssense-vaderen.
Een historische groet met een knipoog.
-DIA-
Vrouw in het ambt
Re: Vrouw in het ambt
Ze hebben het ds. Kersten iig wel vergeven, want als je nu in Rijssen belijdenis doet, krijg je de dogmatiek van Kersten.
In mijn tijd niet. Ik kreeg het boekje van Ds. A. Hoogerland:freek schreef:Ze hebben het ds. Kersten iig wel vergeven, want als je nu in Rijssen belijdenis doet, krijg je de dogmatiek van Kersten.
BELIJDENIS DOEN, EN DAN...?
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Dan nu maar weer on-topic.
Ik praat nu over twee of drie jaar geleden.-DIA- schreef:In mijn tijd niet. Ik kreeg het boekje van Ds. A. Hoogerland:freek schreef:Ze hebben het ds. Kersten iig wel vergeven, want als je nu in Rijssen belijdenis doet, krijg je de dogmatiek van Kersten.
BELIJDENIS DOEN, EN DAN...?
We hebben dan wel een discussie over de vrouw in het ambt...
Maar het AMBT in de VROUW is vanzelf iets anders...
-DIA-
Maar het AMBT in de VROUW is vanzelf iets anders...
-DIA-
Niet de dogmatiek van Ds.Kersten, maar de Heidelbergse Catechismus en als stellen op de belijdeniscatechisatie zitten krijgt het meisje het boek met de 55 meditaties over de christenreis van Ds.A.Vergunst. Het zijn 2 zeer lezenswaardige boeken! De laatste heb ik helemaal uitgelezen. Zeker de moeite waard omdat heel open over de gangen van Gods kinderen word geschreven!freek schreef:Ze hebben het ds. Kersten iig wel vergeven, want als je nu in Rijssen belijdenis doet, krijg je de dogmatiek van Kersten.
Gaat het ook over God zelf?Gijs83 schreef:Zeker de moeite waard omdat heel open over de gangen van Gods kinderen word geschreven!
Ongetwijfeld. Hij gaat natuurlijk over Gods kinderen in hun relatie tot God. Zijn er hier misschien meer mensen die het boek hebben gelezen en vonden het jullie ook het ook zo mooi?Mister schreef:Gaat het ook over God zelf?Gijs83 schreef:Zeker de moeite waard omdat heel open over de gangen van Gods kinderen word geschreven!
Ik ken het boek niet, ik heb wel van ds. Vergunst:Gijs83 schreef:Ongetwijfeld. Hij gaat natuurlijk over Gods kinderen in hun relatie tot God. Zijn er hier misschien meer mensen die het boek hebben gelezen en vonden het jullie ook het ook zo mooi?Mister schreef:Gaat het ook over God zelf?Gijs83 schreef:Zeker de moeite waard omdat heel open over de gangen van Gods kinderen word geschreven!
Neem de wacht des Heeren waar
2e druk - 1983
Het is een korte levensbeschrijving en een keuze uit hetgeen hij geschreven en gesproken heeft.
Lezenswaardig!
Eerst zeg je "Zeker de moeite waard" en vervolgens "ongetwijfeld". Het eerste doet vermoeden dat je het boek hebt gelezen (hoe zou je anders weten dat het de moeite waard is?), het tweede duidt erop dat je het boek niet hebt gelezen.Gijs83 schreef:Ongetwijfeld. Hij gaat natuurlijk over Gods kinderen in hun relatie tot God. Zijn er hier misschien meer mensen die het boek hebben gelezen en vonden het jullie ook het ook zo mooi?Mister schreef:Gaat het ook over God zelf?Gijs83 schreef:Zeker de moeite waard omdat heel open over de gangen van Gods kinderen word geschreven!
Heb je 't nou gelezen of niet?
~~Soli Deo Gloria~~
Ongetwijfeld.Hendrikus schreef:Eerst zeg je "Zeker de moeite waard" en vervolgens "ongetwijfeld". Het eerste doet vermoeden dat je het boek hebt gelezen (hoe zou je anders weten dat het de moeite waard is?), het tweede duidt erop dat je het boek niet hebt gelezen.Gijs83 schreef:Ongetwijfeld. Hij gaat natuurlijk over Gods kinderen in hun relatie tot God. Zijn er hier misschien meer mensen die het boek hebben gelezen en vonden het jullie ook het ook zo mooi?Mister schreef:Gaat het ook over God zelf?Gijs83 schreef:Zeker de moeite waard omdat heel open over de gangen van Gods kinderen word geschreven!
Tiberius schreef:Ongetwijfeld.Hendrikus schreef:Eerst zeg je "Zeker de moeite waard" en vervolgens "ongetwijfeld". Het eerste doet vermoeden dat je het boek hebt gelezen (hoe zou je anders weten dat het de moeite waard is?), het tweede duidt erop dat je het boek niet hebt gelezen.Gijs83 schreef:Ongetwijfeld. Hij gaat natuurlijk over Gods kinderen in hun relatie tot God. Zijn er hier misschien meer mensen die het boek hebben gelezen en vonden het jullie ook het ook zo mooi?Mister schreef:
Gaat het ook over God zelf?
Gijs83 schreef:dat weet ik zeker, maar zo af en toe 'zint' het hem geloof ik niet, maar hij komt vast weer terug. Tenminste daar kunnen we wel vanuit gaan, [en vervolgens] denk ik!
~~Soli Deo Gloria~~
Ik lees om principieele redenen geen meditaties over menselijke geschriften. Als ik al meditaties lees, moeten ze over het Woord gaan. Dus, ik heb het boek niet gelezen.Gijs83 schreef:Ongetwijfeld. Hij gaat natuurlijk over Gods kinderen in hun relatie tot God. Zijn er hier misschien meer mensen die het boek hebben gelezen en vonden het jullie ook het ook zo mooi?Mister schreef:Gaat het ook over God zelf?Gijs83 schreef:Zeker de moeite waard omdat heel open over de gangen van Gods kinderen word geschreven!
Gijs83 schreef:Ongetwijfeld. Hij gaat natuurlijk over Gods kinderen in hun relatie tot God. Zijn er hier misschien meer mensen die het boek hebben gelezen en vonden het jullie ook het ook zo mooi?Mister schreef:Gaat het ook over God zelf?Gijs83 schreef:Zeker de moeite waard omdat heel open over de gangen van Gods kinderen word geschreven!
Ik ken het boek van titel tot jota.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)