Sorry, Edwards overleed aan de gevolgen van de vaccinatie. Inderdaad waren er toen meer argumenten tegen (vooral het was gevaarlijker), en in Nederland was men bang voor verplichting (in eerste instantie werd niet de vaccinatie zelf afgewezen volgens de NPV link die Tiberius gaf).Erasmiaan schreef:Toen waren er ook meer argumenten tegen inenten dan nu.parsifal schreef:Maar het pokkenvaccin was wel wat gevaarlijker dan de huidigevaccins (bijvoorbeeld Jonathan Edwards overleed aan de bijeffecten van pokken). Maar de vaccins zijn wel gebruikt om het aantal slachtoffers van pokken te verminderen en de ziekte zelfs wereldwijd uit te roeien.Erasmiaan schreef:Ik woon daar niet, het gaat mij niet aan. Wie ben ik dan om er wat van te zeggen. Wel weet ik dat onze voorvaderen ook geen vrijmoedigheid hadden voor een pokkeninenting. Dat was ook in een tijd dat de gezondheidszorg een stuk minder vanzelfsprekend was en dat er velen overleden aan die ziekte.Hendrien schreef:Inenten voor o.a. mazelen is in ontwikkelingslanden een grote zegen en spaart echt duizenden levens. Zou dat volgens de tegenstanders van vaccinatie dan ook niet mogen? Of ligt het daar anders dan bij ons?
Mazelen
Re: Mazelen
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ik kon het me niet zo goed meer herinneren. Nu je het zegt, mijn dienstplichtige broers zijn ook niet ingeënt.Bona Fide schreef:Dat kon wel, met een verklaring van je kerkenraad. Ik heb zelf in dienst gezeten en gebruik gemaakt van deze mogelijkheid.Mara schreef:Degenen die in militaire dienst moesten, konden er toch niet onderuit? Of wel als je gewetensbezwaarlijk was?
Ik weet wel dat er een soldaat uit onze straat is overleden na een pokkeninenting.
Was de enige zoon van oudere mensen. Vreselijk was dat.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- MarthaMartha
klopt het dat ingeënte kinderen wel de ziekte kunnen overbrengen, dus wel besmet raken maar niet ziek? en dat dus iedereen een bedreiging is voor pasgeborenen?
(dat vertelt iemand mij net)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Niet (of nauwelijks) als ze al een tijd geleden zijn ingeent. Weer is kinkhoest een ander verhaal, omdat je daarbij geen blijvende immuniteit heb (blijf met je kinderen ook uit de buurt van vaak kuchende mensen).MarthaMartha schreef:klopt het dat ingeënte kinderen wel de ziekte kunnen overbrengen, dus wel besmet raken maar niet ziek? en dat dus iedereen een bedreiging is voor pasgeborenen?
- MarthaMartha
oké, dank je. Kinkhoest heerst inmiddels ook in deze regio, dus daar blijf ik weg, maar die inenting krijgen ze al veel eerder natuurlijk....parsifal schreef:Niet (of nauwelijks) als ze al een tijd geleden zijn ingeent. Weer is kinkhoest een ander verhaal, omdat je daarbij geen blijvende immuniteit heb (blijf met je kinderen ook uit de buurt van vaak kuchende mensen).MarthaMartha schreef:klopt het dat ingeënte kinderen wel de ziekte kunnen overbrengen, dus wel besmet raken maar niet ziek? en dat dus iedereen een bedreiging is voor pasgeborenen?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Oké, dom van mij met 14 maanden BMR. Tja, 7 maanden maakt dus niets uit.
Marthamartha, doe wat je hart je ingeeft. Onze zoon heeft geen kinkhoest gehad, wellicht omdat eind vorig jaar de kinkhoest minder was geworden onder de bevolking. Verder denk ik, dat hij beschermt is geweest door mijn borstvoeding en antistoffen en door mijn ontslag was ik veel thuis. Ik zie in dat verhaal van antistoffen wel iets van waarheid in. Maar hoe of wat dat precies zit, geen idee.
Ik zoek het ook niet op hoor, maar ik weet nog dat ik ergens op een verjaardag zat (zwanger) en dat een vrouw zei van een klein meisje dat er liep, tja, volgens mij heeft ze... (een of andere kinderziekte die juist niet handig is voor zwangeren). Daar zat ik dan.....
Marthamartha, doe wat je hart je ingeeft. Onze zoon heeft geen kinkhoest gehad, wellicht omdat eind vorig jaar de kinkhoest minder was geworden onder de bevolking. Verder denk ik, dat hij beschermt is geweest door mijn borstvoeding en antistoffen en door mijn ontslag was ik veel thuis. Ik zie in dat verhaal van antistoffen wel iets van waarheid in. Maar hoe of wat dat precies zit, geen idee.
Ik zoek het ook niet op hoor, maar ik weet nog dat ik ergens op een verjaardag zat (zwanger) en dat een vrouw zei van een klein meisje dat er liep, tja, volgens mij heeft ze... (een of andere kinderziekte die juist niet handig is voor zwangeren). Daar zat ik dan.....
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
Matthew Henry
Het probleem van kinkhoest is dat je er waarschijnlijk niet levenslang immuun van bent, maar als je het een tweede keer krijgt is het niet zo erg voor jezelf (je bent echter wel besmettelijk). Daarom is het goed als je met een vervelende aanhoudende droge hoest zit en regelmatig met babies in aanraking komt je te laten testen voor kinkhoest en uit de buurt van de babies te blijven.MarthaMartha schreef:oké, dank je. Kinkhoest heerst inmiddels ook in deze regio, dus daar blijf ik weg, maar die inenting krijgen ze al veel eerder natuurlijk....parsifal schreef:Niet (of nauwelijks) als ze al een tijd geleden zijn ingeent. Weer is kinkhoest een ander verhaal, omdat je daarbij geen blijvende immuniteit heb (blijf met je kinderen ook uit de buurt van vaak kuchende mensen).MarthaMartha schreef:klopt het dat ingeënte kinderen wel de ziekte kunnen overbrengen, dus wel besmet raken maar niet ziek? en dat dus iedereen een bedreiging is voor pasgeborenen?
Parsival, Helma heeft gewoon gelijk dat inenten niet zonder gevaar is. Ik geef nog maar eens een website dit maal van Desiree Rover. Ik weet wel dat zij ook een complotdenker is maar ze heeft strerke argumenten en weet ontzettend veel.
http://www.desireerover.nl/wp-content/u ... accins.pdf
Lees vooral pagina 12-13 waar je kunt lezen dat sommige vacciens gebaseert zijn op gearboteerde foutussen en nog meer van dat soort spul.
De website waar al de meldingen gedaan worden (vaers) is van the us goverment.
We worden het nooit eens maar je zult met me eens zijn dat er heel veel rotzooi in deze vacciens zit dit kan niet onschuldig zijn.
O,ja Refo als het gewenst is wil ik je voor dat ik wat post er wel de taalfouten uit laten halen.
Ik heb alleen maar Technische School maar zolang iedereen het begrijpt maak ik me niet zo'n zorgen om een taalfout.
Lees vooral pagina 12-13 waar je kunt lezen dat sommige vacciens gebaseert zijn op gearboteerde foutussen en nog meer van dat soort spul.
We worden het nooit eens maar je zult met me eens zijn dat er heel veel rotzooi in deze vacciens zit dit kan niet onschuldig zijn.
O,ja Refo als het gewenst is wil ik je voor dat ik wat post er wel de taalfouten uit laten halen.
Ik heb alleen maar Technische School maar zolang iedereen het begrijpt maak ik me niet zo'n zorgen om een taalfout.
Sorry, maar mevrouw Rover maakt zich niet echt druk om confounding in haar statistieken en ja de vaers cijfers geven informatie over wat gebeurt in de weken na vaccinatie, in die periode kun je verwachten dat er mensen overlijden (dat zou ook zonder vaccinatie gebeuren). Er zijn genoeg statistieken bekend, waarom niet eens een goede analyse er op los laten?alexv schreef:Parsival, Helma heeft gewoon gelijk dat inenten niet zonder gevaar is. Ik geef nog maar eens een website dit maal van Desiree Rover. Ik weet wel dat zij ook een complotdenker is maar ze heeft strerke argumenten en weet ontzettend veel.
Het feit dat ik regelmatig gehoord/gemerkt heb dat kinderen ziek werden na inenten en er zelfs gevallen bekend zijn van overlijden na inenten is voor mij genoeg om uit te gaan van een stof die niet ongevaarlijk is.
Maar dat zegt toch ook niemand? We kunnen ook concluderen dat het middel duizenden levens red, nog steeds. (Middelijk)helma schreef:Het feit dat ik regelmatig gehoord/gemerkt heb dat kinderen ziek werden na inenten en er zelfs gevallen bekend zijn van overlijden na inenten is voor mij genoeg om uit te gaan van een stof die niet ongevaarlijk is.
Parsival,Ik had ook niet anders verwacht dan dat je dit ook af zou doen op deze manier. Ik hoop alleen dat er hier mensen zijn die even verder kijken en Desiree Rover wel serieus nemen. zij heeft geen enkel financieel belang. Het gaat haar om de feiten.Het staat voor mij vast dat je met inenten volgespoten word met vergif. Als het jou niet uitmaakt dat jou of andermans kinderen ingespoten worden met oa stoffen uit geaborteerde baby's dan houd het voor mij op. nu men dit weet dan vraag ik me af of je nog om een zegen kunt bidden. Dit heeft namenlijk niets meer met geneeskunde te maken, dit is chemie. En dan wel gemische industrie dat maar een doel heeft, geld verdienen.
Ik voeg nog een link to over fraude van deze zogenaamde werking van de vaccien. Zover ik weet is er nooit wetenschappenlijk onderzoek verricht naar de werking van deze tientallen vaciens. Mischien weet jij dat?
http://digitaljournal.com/article/328392
Ik voeg nog een link to over fraude van deze zogenaamde werking van de vaccien. Zover ik weet is er nooit wetenschappenlijk onderzoek verricht naar de werking van deze tientallen vaciens. Mischien weet jij dat?
http://digitaljournal.com/article/328392
Als je geen rekening houdt met confounders dan kun je de statistieken niet serieus nemen. Ook een twee tijdstippen statistiek rond invoering van massale vaccinatie zonder verder kijken is dom of misleiding (zeker ook omdat die tijd ook meer gedaan wordt om de ziekte waar te nemen). Ja, ik protesteer ook als slechte statistiek wordt gebruikt om een goed punt te maken.
Er gaan wel eens dingen mis met vaccinatie en nieuwe medicijnen. Het zijn de public health instituten die aan de bel trokken vanwege slaapziekte in verband met griepvaccinatie en ook het verband bevestigden. (Waarbij in het stuk van Rover, de mensen die niet weten wat narcolepsie is, een heel wat erger beeld van narcolepsie krijgen dan waar het daardwerkelijk om gaat). Als dit soort bijeffecten gevonden worden dan moet er wat mee gedaan worden en er wordt ook wat meegedaan. Natuurlijk hebben medicijnenfabrikanten een winstoogmerk en kan daar een hoop misgaan. Bij organisaties als ECDC, CDC of RIVM speelt dit minder en voor veel wetenschappers is het veel te tof om een hoop aandacht te krijgen als ze aantonen dat een medicijn of vaccin gevaarlijk is, dat ze dat maar wat graag zouden doen (maar ja die moeten wel goede statistiek gebruiken en boeken als "de poisoned needle" gelden niet echt als referentie).
Of Desiree Rover geen belangen heeft weet ik niet. Wel weet ik dat ze haar statistiek niet op orde heeft en beroerde referenties.
En ja bij de ontwikkeling van sommige vaccins is foetaal weefsel gebruikt. Dat is iets waar ik niet achter sta. Wel is de regelgeving zo dat er geen abortussen gepleegd mogen worden voor medicijn ontwikkeling. Helaas is er een overvloed aan abortussen. Het weefsel wordt gebruikt als groeimedium en het hoeft niet aangevuld te worden met weefsel van nieuwe abortussen.
Er gaan wel eens dingen mis met vaccinatie en nieuwe medicijnen. Het zijn de public health instituten die aan de bel trokken vanwege slaapziekte in verband met griepvaccinatie en ook het verband bevestigden. (Waarbij in het stuk van Rover, de mensen die niet weten wat narcolepsie is, een heel wat erger beeld van narcolepsie krijgen dan waar het daardwerkelijk om gaat). Als dit soort bijeffecten gevonden worden dan moet er wat mee gedaan worden en er wordt ook wat meegedaan. Natuurlijk hebben medicijnenfabrikanten een winstoogmerk en kan daar een hoop misgaan. Bij organisaties als ECDC, CDC of RIVM speelt dit minder en voor veel wetenschappers is het veel te tof om een hoop aandacht te krijgen als ze aantonen dat een medicijn of vaccin gevaarlijk is, dat ze dat maar wat graag zouden doen (maar ja die moeten wel goede statistiek gebruiken en boeken als "de poisoned needle" gelden niet echt als referentie).
Of Desiree Rover geen belangen heeft weet ik niet. Wel weet ik dat ze haar statistiek niet op orde heeft en beroerde referenties.
En ja bij de ontwikkeling van sommige vaccins is foetaal weefsel gebruikt. Dat is iets waar ik niet achter sta. Wel is de regelgeving zo dat er geen abortussen gepleegd mogen worden voor medicijn ontwikkeling. Helaas is er een overvloed aan abortussen. Het weefsel wordt gebruikt als groeimedium en het hoeft niet aangevuld te worden met weefsel van nieuwe abortussen.
Ik ben benieuwd naar de gevallen van ernstige ziekte of overlijden na vaccinatie.helma schreef:Het feit dat ik regelmatig gehoord/gemerkt heb dat kinderen ziek werden na inenten en er zelfs gevallen bekend zijn van overlijden na inenten is voor mij genoeg om uit te gaan van een stof die niet ongevaarlijk is.
Een neef en nicht van mijn nu rond de 20 werden er behoorlijk ziek van, maar hebben geen blijvend letsel opgelopen. Een neefje van nu 3 jaar deed heel raar na een intenting. Zijn broertje hard nergens last van. Het ventje van 3 was altijd vrolijk en toen was hij een tijdje een ander kind. Waarschijnijk was hij al niet lekker toen hij de intenting kreeg. Hij is gevoelig voor de intentingen. Daarom is zijn zus met 1 jaar pas ingeënt. Verder zijn er diverse kinderen ingeënt in de familie en hebben velen alleen koorts gehad etc. maar geen problemen.
Toch heb ik zelf twijfels bij wiegendood en ik vertrouw het RIVM niet helemaal. Als ik zie hoe mijn oude zeer gewaardeerde dokter gezeur heeft gehad met het RIVM over de griepprik (wat hij onzin vindt) dan heb ik zo mijn twijfels. (oke dat is wat anders...) Waarom beginnen we niet met het bedenken van het behandelen van de ziektes ipv bam iedereen met 2 maanden maar inenten om zo van het 'gedoe' af te zijn? Ik ben geen pillenslikker, heb geen pijnbestrijding bij de bevalling genomen etc. Ik ben voorzichtig met die dingen... Toch waardeer ik de arts in het ziekenhuis zeer omdat hij echt het beste voor onze kleine puk wil. Erg lief. Hij is waarschijnlijk wat nuchterder dan ik en zo zijn er velen in mijn familie. Ik kan aan mezelf merken dat ik geen medische achtergrond heb, maar een check-check baan.
Toch heb ik zelf twijfels bij wiegendood en ik vertrouw het RIVM niet helemaal. Als ik zie hoe mijn oude zeer gewaardeerde dokter gezeur heeft gehad met het RIVM over de griepprik (wat hij onzin vindt) dan heb ik zo mijn twijfels. (oke dat is wat anders...) Waarom beginnen we niet met het bedenken van het behandelen van de ziektes ipv bam iedereen met 2 maanden maar inenten om zo van het 'gedoe' af te zijn? Ik ben geen pillenslikker, heb geen pijnbestrijding bij de bevalling genomen etc. Ik ben voorzichtig met die dingen... Toch waardeer ik de arts in het ziekenhuis zeer omdat hij echt het beste voor onze kleine puk wil. Erg lief. Hij is waarschijnlijk wat nuchterder dan ik en zo zijn er velen in mijn familie. Ik kan aan mezelf merken dat ik geen medische achtergrond heb, maar een check-check baan.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
Matthew Henry
Matthew Henry