Er staat Kuis. Niet Thuis.Bert Mulder schreef:Titus 2:5:
KVJ:
To be discreet, chaste, keepers at home, good, obedient to their own husbands, that the word of God be not blasphemed.
SV:
5 9Matig te zijn, kuis te zijn, 10het huis te bewaren, 11goed te zijn, chaar eigen mannen onderdanig te zijn, opdat het Woord Gods 12niet gelasterd worde.
Dus, op het engels gebaseerd, is de roeping van de vrouw, mijns insziens, duidelijk om thuis te zijn, zoveel mogelijk is...
Vrouwen aan de studie...??!!
Re: Vrouwen aan de studie...??!!
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
- Bert Mulder
- Contacteer:
het huis te bewaren (keepers AT home)Gian schreef:Er staat Kuis. Niet Thuis.Bert Mulder schreef:Titus 2:5:
KVJ:
To be discreet, chaste, keepers at home, good, obedient to their own husbands, that the word of God be not blasphemed.
SV:
5 9Matig te zijn, kuis te zijn, 10het huis te bewaren, 11goed te zijn, chaar eigen mannen onderdanig te zijn, opdat het Woord Gods 12niet gelasterd worde.
Dus, op het engels gebaseerd, is de roeping van de vrouw, mijns insziens, duidelijk om thuis te zijn, zoveel mogelijk is...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Zoals je het nu opvat zouden ze ook niet savonds naar de vrouwenvereniging mogen.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
De jonge mannen hadden het makkelijker bij Paulus.
In het engels moeten de vrouwen at home zijn.
In het Nederlands het huis netjes houden, dan mogen ze weg, blijkbaar.
Daarom is Bert natuurlijk naar canada gegaan....
In het engels moeten de vrouwen at home zijn.
In het Nederlands het huis netjes houden, dan mogen ze weg, blijkbaar.
Daarom is Bert natuurlijk naar canada gegaan....
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.

- Bert Mulder
- Contacteer:
lolGian schreef:Zoals je het nu opvat zouden ze ook niet savonds naar de vrouwenvereniging mogen.

Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Je gaat nu wel heel erg ver en als een stoomwals probeer je alles ongenuanceerd plat te walsen wat niet overeenkomt met jou beperkte mulderiaanse visie.Bert Mulder schreef: Volgens mij krijgen predikanten WEL opleiding in psychologische, maar ook vooral geestelijke en pastorele hulp. En zoals al eerder aangetoond is, is het niet zo heel makkelijk psychische van geestelijke problemen te scheiden. Zoals hier ook aangetoond is, dat Mevr. Jalp blijkbaar niet tevreden is met de roeping haar van God gegeven, maar depressief wordt als ze zich met haar gezin bezig houdt.
Dat is niet de roeping van de vrouw, dat is de visie van Paulus met als achtergrond de toenmalige sociologische verhoudingen tussen man en vrouw.Bert Mulder schreef: Dus, op het engels gebaseerd, is de roeping van de vrouw, mijns insziens, duidelijk om thuis te zijn, zoveel mogelijk is...
- Bert Mulder
- Contacteer:
Ad hominemcosmo schreef:Je gaat nu wel heel erg ver en als een stoomwals probeer je alles ongenuanceerd plat te walsen wat niet overeenkomt met jou beperkte mulderiaanse visie.Bert Mulder schreef: Volgens mij krijgen predikanten WEL opleiding in psychologische, maar ook vooral geestelijke en pastorele hulp. En zoals al eerder aangetoond is, is het niet zo heel makkelijk psychische van geestelijke problemen te scheiden. Zoals hier ook aangetoond is, dat Mevr. Jalp blijkbaar niet tevreden is met de roeping haar van God gegeven, maar depressief wordt als ze zich met haar gezin bezig houdt.
Mods, moet dit doorgaan?
- Bert Mulder
- Contacteer:
Dus, geachte Cosmo, is volgens jouw de Bijbel aan tijd en plaats verbonden?cosmo schreef: Dat is niet de roeping van de vrouw, dat is de visie van Paulus met als achtergrond de toenmalige sociologische verhoudingen tussen man en vrouw.
Dus God veranderd WEL???
Dat kan ik net zo goed aan jou vragen. Jij tracht het probleem dat wordt ervaren door Jalp en zijn vrouw op een nogal ongepaste wijze te moeten becommentariëren.
Waarom zou God veranderen als je bepaalde gedeelten ziet vanuit een bepaalde tijdsgeest? Veel wetten zijn per slot van rekening als niet langer geldend verordineerd door mensen. Heeft God die wetten afgeschaft?Bert Mulder schreef:Dus, geachte Cosmo, is volgens jouw de Bijbel aan tijd en plaats verbonden?cosmo schreef: Dat is niet de roeping van de vrouw, dat is de visie van Paulus met als achtergrond de toenmalige sociologische verhoudingen tussen man en vrouw.
Dus God veranderd WEL???
- Bert Mulder
- Contacteer:
Antwoord, nee God, en de Schrift zijn niet aan tijd en plaats gebonden, en God veranderd nooit.cosmo schreef:Dat kan ik net zo goed aan jou vragen. Jij tracht het probleem dat wordt ervaren door Jalp en zijn vrouw op een nogal ongepaste wijze te moeten becommentariëren.
Nu ben je mij 2 antwoorden schuldig. Ten eerste de vraag die je hier met een wedervraag afdoet.
Ten tweede, waarom vind je mijn posten op dit onderwerp ongepast?
- Bert Mulder
- Contacteer:
Dus in elk geval is jouw God en Bijbel aan tijd gebonden. God heeft geen wetten afgeschaft, behalve de ceremoniele wetgeving van het Oude Testament, omdat Christus met zijn bloed het einde is van alle bloedige offeringen.cosmo schreef:Waarom zou God veranderen als je bepaalde gedeelten ziet vanuit een bepaalde tijdsgeest? Veel wetten zijn per slot van rekening als niet langer geldend verordineerd door mensen. Heeft God die wetten afgeschaft?Bert Mulder schreef:Dus, geachte Cosmo, is volgens jouw de Bijbel aan tijd en plaats verbonden?cosmo schreef: Dat is niet de roeping van de vrouw, dat is de visie van Paulus met als achtergrond de toenmalige sociologische verhoudingen tussen man en vrouw.
Dus God veranderd WEL???
Volgens mij zeg ik dat ook dat God niet verandert, echter ik durf te stellen dat Paulus schreef met de toenmalige verhoudingen tussen man en vrouw in gedachten en dat wat hij schrijft hierover niet zomaar kan en mag worden toegepast in de huidge maatschappij.Bert Mulder schreef:
Antwoord, nee God, en de Schrift zijn niet aan tijd en plaats gebonden, en God veranderd nooit.
Omdat er door mensen een serieus probleem wordt ervaren en jij simpelweg stelt dat het geen psychologisch probleem is maar een geestelijk probleem. Daarmee ga je dermate voorbij aan het ervaren probleem, in mijn ogen in feite beide personen minacht, dat het ongepast is.Ten tweede, waarom vind je mijn posten op dit onderwerp ongepast?
Het leven is niet zo eenvoudig dat je met een paar one-liners kunt bepalen wat mensen moeten doen.