De prediking van Christus, n.a.v thema-avond CGO

Adrianus

Bericht door Adrianus »

...
Laatst gewijzigd door Adrianus op 23 nov 2009, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Adrianus schreef:
geledu schreef:Adrianus,
Maar buiten de door jou genoemde boekjes, je zult het toch ook wel met het geciteerde gedeelte van Immens eens zijn , denk ik zo ?
Absoluut. Heel pastoraal.
Ik niet. Ik vind het erg vaag.
geledu

Bericht door geledu »

Afgewezen schreef:
Adrianus schreef:
geledu schreef:Adrianus,
Maar buiten de door jou genoemde boekjes, je zult het toch ook wel met het geciteerde gedeelte van Immens eens zijn , denk ik zo ?
Absoluut. Heel pastoraal.
Ik niet. Ik vind het erg vaag.

Het is in ieder geval geen systeem idd.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Dit zijn de voornaamste gronden van bekommering, die zich opdoen in eerst overtuigden, waarvan men hoopt, dat hun overtuiging hen op de rechte weg zal brengen.
Om dit laatste gaat het!
geledu

Bericht door geledu »

Afgewezen schreef:
Dit zijn de voornaamste gronden van bekommering, die zich opdoen in eerst overtuigden, waarvan men hoopt, dat hun overtuiging hen op de rechte weg zal brengen.
Om dit laatste gaat het!
Nu moet ik eerlijk zijn dat ik ook een moment heb getwijfeld of deze zin iets toevoegd aan het voorgaande citaat .
Maar omdat ik niet graag bekend sta als iemand die selectief citeert :wink: , heb ik ook deze zin er bijgezet omdat dit de afsluitende zin is van een verhandeling over bekommernissen van "eerst beginnende christenen"

Ik heb deze zin zo verstaan, alsof men in deze bekommeringen meer op zichzelf zien om zo hun staat proberen vast te maken ipv dat ze meer op Jezus zouden zien.
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

Met het citeren van ds. Kersten kom je er nooit uit jongens. Kersten liep eerst achter ds. Kok aan, daarna achter dr. Steenblok om aan het einde van z'n leven van die richting toch ook weer wat afstand te nemen. Iedereen in de Gereformeerde Gemeenten eventueel in Nederland hetzij binnen- hetzij buiten-verband en wat dies meer zij kan bij ds. Kersten iets van z'n gading vinden.
geledu

Bericht door geledu »

Mona Lisa schreef:Met het citeren van ds. Kersten kom je er nooit uit jongens. Kersten liep eerst achter ds. Kok aan, daarna achter dr. Steenblok om aan het einde van z'n leven van die richting toch ook weer wat afstand te nemen. Iedereen in de Gereformeerde Gemeenten eventueel in Nederland hetzij binnen- hetzij buiten-verband en wat dies meer zij kan bij ds. Kersten iets van z'n gading vinden.
Misschien had hij daarom wel het juiste evenwicht ! :wink:
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

geledu schreef:
Mona Lisa schreef:Met het citeren van ds. Kersten kom je er nooit uit jongens. Kersten liep eerst achter ds. Kok aan, daarna achter dr. Steenblok om aan het einde van z'n leven van die richting toch ook weer wat afstand te nemen. Iedereen in de Gereformeerde Gemeenten eventueel in Nederland hetzij binnen- hetzij buiten-verband en wat dies meer zij kan bij ds. Kersten iets van z'n gading vinden.
Zou kunnen. Mijn interpretatie is dat ds. Kersten een goede organisator was, een leidersfiguur, iemand die gezag heeft afgedwongen, een politicus, maar op die punten was hij sterker dan hij als theoloog was.
refo

Bericht door refo »

Mona Lisa schreef:
geledu schreef:
Zou kunnen. Mijn interpretatie is dat ds. Kersten een goede organisator was, een leidersfiguur, iemand die gezag heeft afgedwongen, een politicus, maar op die punten was hij sterker dan hij als theoloog was.
Hij was geen theoloog. Hij was predikant.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

En hoeveel bladzijden ds. G.H. Kersten hebben de onderstaande posters wel niet gelezen?
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Petrus Immens schreef:....In eerstbeginnende christenen, die eerst op de weg komen en nog nooit verzekerd zijn geweest,.....
Kan dit als we bijv. Bart moeten geloven?
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

Erasmiaan schreef:
Petrus Immens schreef:....In eerstbeginnende christenen, die eerst op de weg komen en nog nooit verzekerd zijn geweest,.....
Citeer dan ook de laatste zin uit de quote:
Petrus Immens schreef:Dit zijn de voornaamste gronden van bekommering, die zich opdoen in eerst overtuigden, waarvan men hoopt, dat hun overtuiging hen op de rechte weg zal brengen.
Gian

Bericht door Gian »

Erasmiaan schreef:
Waarom niet?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
refo

Bericht door refo »

Gian schreef:
Erasmiaan schreef:
Huh? Hoezo?
We moeten Bart niet geloven, maar God op Zijn Woord. En dan kan het niet, nee. Bart zegt er wel iets over.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Adrianus

Bericht door Adrianus »

...
Laatst gewijzigd door Adrianus op 23 nov 2009, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie