Curatorium GG

Leonius

Re: curatorium GG

Bericht door Leonius »

Frans Jozef schreef:
Unionist schreef:Wij zijn gewend

Wij zijn gewend . . . . . . laat me niet lachen.
Je begrijpt dat ik gauw even een stuk of 2.500 berichten wil rond zenden want dan kan ik ook van Wij spreken.
Sorry? Hij sprak namens andere forumleden.
dus als ik het goed begrijp moet je als nieuwkomer eerst maar even je mond houden?
Nee, je mag brullen wat je wilt, maar doe het a.u.b. wat fatsoenlijker. De Tien Geboden gelden immers ook op het internet!
Unionist (kom zeker van Christen Unie? Die zijn erg links)
Nooit gehoord van wederzijds respect?
Laat me dan maar weten wanneer ik dan pas iets mag zeggen.
NU! Maar het probleem is dat jij helemaal niets te zeggen hebt, en alleen maar aan het schelden bent....
Frans Jozef

Bericht door Frans Jozef »

refo schreef:Frans Jozef beziet de wereld als een Ministeck doos. Alle kleurtjes in aparte vakjes. Zit je eenmaal in een vakje, kom je er nooit meer uit.
Nee, nee, Refo, echt niet waar hoor. Maar het doet me gewoon heel erg pijn als er zo lelijk over de dingen geschreven wordt.

Het is toch heel erg laf om een predikant af te branden. Dan ook nog met zaken die niet waar zijn als is de man op non actief gezet. Alleen omdat men vind dat die ds niet preek. Waar halen ze dat vandaan?? Van de kerkdienstenpagina van het RD.

Wat blijkt (en het is echt waar, aankomstkaartje heb ik zelf gekregen) de betreffende ds was een paar weekjes op adoptiereis.

Dat is toch iemand moedwillig kapot maken? Maar Lokje en Ariene reageren nergens op. En mijn nieuwe topic dat zij schuld zouden belijden wordt van de site gehaald.

Daar ben ik een beetje verdrietig van.

Inderdaad Frans of Franz Jozef was een Keizer en gehuwd met Sissi en die liet hem in de steek voor graaf Andrassi. Maar de moeder van de Keizer was namelijk ook niet eerlijk. De oude keizerin was nogal laf en vals dat is de link!!
Leonius

Bericht door Leonius »

Frans Jozef schreef:
refo schreef:Frans Jozef beziet de wereld als een Ministeck doos. Alle kleurtjes in aparte vakjes. Zit je eenmaal in een vakje, kom je er nooit meer uit.
Nee, nee, Refo, echt niet waar hoor. Maar het doet me gewoon heel erg pijn als er zo lelijk over de dingen geschreven wordt.
Dat is je goed recht!! Maar scheer a.u.b. niet iedereen over één kam! Dat gebeurde nu wel.
Het is toch heel erg laf om een predikant af te branden. Dan ook nog met zaken die niet waar zijn als is de man op non actief gezet. Alleen omdat men vind dat die ds niet preek. Waar halen ze dat vandaan?? Van de kerkdienstenpagina van het RD.

Wat blijkt (en het is echt waar, aankomstkaartje heb ik zelf gekregen) de betreffende ds was een paar weekjes op adoptiereis.

Dat is toch iemand moedwillig kapot maken? Maar Lokje en Ariene reageren nergens op.
Ik lees niet alles, en heb deze discussie dus gemist. Daar moet je dus rekening mee houden: niet iedereen houdt alles even goed bij. Bovendien vind ik dat je dit dan in het desbetreffende topic aanhangig moet maken en niet in een onderwerp wat er niets mee te maken heeft.
En mijn nieuwe topic dat zij schuld zouden belijden wordt van de site gehaald.
Daar ben ik een beetje verdrietig van.
Dat begrijp ik op zich wel, maar je begrijpt toch ook dat je niemand kan dwingen tot schuldbelijdenis op die manier. Dat is toch vreemd? Als je vind dat iets niet door de beugel kan, moet je even de moderators waarschuwen door een rapport te schrijven.
Inderdaad Frans of Franz Jozef was een Keizer en gehuwd met Sissi en die liet hem in de steek voor graaf Andrassi. Maar de moeder van de Keizer was namelijk ook niet eerlijk. De oude keizerin was nogal laf en vals dat is de link!!
Dus per definitie een anachronisme...
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Unionist, tja, waar haal ik dat vandaan?

Technische Unie (voor mensen met twee rechterhanden)
Reformatorisch Maatschappelijke Unie
Europese Unie
Melkunie (rechtsdraaiend)
Gasunie
Nederlandse Volksunie (die zijn erg rechts)
Uniekaas
Unie van Baptisten

Uniek ben ik dus niet. Maar ik zal je wat verklappen: Unionist komt deels van de ChristenUnie inderdaad. "die" zijn erg links? Zou kunnen. Links/rechts zegt mij niet zoveel. Christelijk-sociaal, dat wel.

Voor de andere helft komt mijn naam van de politieke stroming in Noord-Ierland die ernaar streeft die provincie deel te laten biijven van het Verenigd Koninkrijk. Die zijn doorgaans ethisch behoorlijk rechts, maar sociaal wat linkser. Net als de ChristenUnie inderdaad.

Maar wat dat hier toe doet, weet ik ook niet.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Unionist schreef:Hee Franciscaan,

Waar wordt kritiek geleverd op de nieuw aangenomen studenten? Afgeweezen schreef dat ze 20 jaar geleden ruzie met eentje had gehad, en dat had ze nooit mogen zeggen natuurlijk, maar verder?
Deze vraag stond nog open op een vorige bladzijde.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Frans Jozef

Bericht door Frans Jozef »

Unionist schreef:
Unionist schreef:Hee Franciscaan,

Waar wordt kritiek geleverd op de nieuw aangenomen studenten? Afgeweezen schreef dat ze 20 jaar geleden ruzie met eentje had gehad, en dat had ze nooit mogen zeggen natuurlijk, maar verder?
Dat bedoel ik nou. Wat heeft dat voor zin dat Afgeweezen dat even aan ons moet melden?
Dan nog de opmerkingen die is licht want die komt uit Houten. Dan weer het zijn altijd maar zware nooit uit Houten.

GG is toch GG? Of gaat de GG volgens jullie op de PKN toer. Met links, rechts, midden, licht, zwaar?

Je moet al een hele stap doen om je aan te melden voor het curatorium. Maar als je dan op deze site nog even behandeld gaat worden, nou ik geef het je te doen.
Leonius

Bericht door Leonius »

Frans Jozef schreef:
Unionist schreef:
Unionist schreef:Hee Franciscaan,

Waar wordt kritiek geleverd op de nieuw aangenomen studenten? Afgeweezen schreef dat ze 20 jaar geleden ruzie met eentje had gehad, en dat had ze nooit mogen zeggen natuurlijk, maar verder?
Dat bedoel ik nou. Wat heeft dat voor zin dat Afgeweezen dat even aan ons moet melden?
Dan nog de opmerkingen die is licht want die komt uit Houten. Dan weer het zijn altijd maar zware nooit uit Houten.

GG is toch GG? Of gaat de GG volgens jullie op de PKN toer. Met links, rechts, midden, licht, zwaar?
Naar toe? Dat ís het al....
Frans Jozef

Bericht door Frans Jozef »

Leonius schreef:
Frans Jozef schreef:
Unionist schreef:
Unionist schreef:Hee Franciscaan,

Waar wordt kritiek geleverd op de nieuw aangenomen studenten? Afgeweezen schreef dat ze 20 jaar geleden ruzie met eentje had gehad, en dat had ze nooit mogen zeggen natuurlijk, maar verder?
Dat bedoel ik nou. Wat heeft dat voor zin dat Afgeweezen dat even aan ons moet melden?
Dan nog de opmerkingen die is licht want die komt uit Houten. Dan weer het zijn altijd maar zware nooit uit Houten.

GG is toch GG? Of gaat de GG volgens jullie op de PKN toer. Met links, rechts, midden, licht, zwaar?
Naar toe? Dat ís het al....
Vertel me maar...

Graag te beginnen bij Aagtekerke.

en voor de predikanten bij de eerste uit het jaarboek 2006
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Dat van Afgewezen is volgens mij bedoeld als leuke anecdote. En dat over Houten, dat is gewoon de pijn die er bij velen van ons heel lang zat: er wordt maar één ligging studenten aangenomen. Als we een stemming zouden houden: Wat vind je ervan dat er een student uit Houten is aangenomen, stemt 100 procent op de optie: Geweldig. De opmerkingen die daarover geplaatst werden waren geenszins bedoeld als kritiek op betreffende kandidaat, integendeel. Wij waren blij vertast dat er iemand uit Houten en Kapelle aangenomen werd.

En als je bang bent dat de GG naar een situatie toe gaat waarin zwaar en licht gescheiden zijn, zou ik je willen vragen: waarom zijn sommige predikanten in veel gemeenten niet welkom om te preken?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Vertel me maar...

Graag te beginnen bij Aagtekerke.

en voor de predikanten bij de eerste uit het jaarboek 2006
Ik ken niet elke gemeente afzonderlijk, maar een kind weet dat Lelystad een andere gemeente is dan Brakel en dat Elspeet geen Vlissingen is.

En het is héél lang geleden dat ik een tweetal Van der Net-De Wit gezien heb. of Mondria-Harinck.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16782
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Frans Jozef schreef: GG is toch GG? Of gaat de GG volgens jullie op de PKN toer. Met links, rechts, midden, licht, zwaar?
Zijt gij alleen een vreemdeling te Jeruzalem?
Kom zeg, als je wilt ontkennen dat er aanziénlijke liggingsverschillen tussen diverse gemeenten zijn, met inderdaad het gevolg dat bepaalde predikanten op bepaalde kansels niet gevraagd worden, dan vraag ik me af op welke planeet je de afgelopen halve eeuw gebivakkeerd hebt.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16782
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Unionist schreef:En het is héél lang geleden dat ik een tweetal Van der Net-De Wit gezien heb.
De laatste keer dateert uit de tijd toen De Wit nog geen dominee was :mrgreen:
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Bericht door Erasmiaan »

Voor mij is het kijkend naar het verleden en de oorsprong van de Gereformeerde Gemeenten duidelijk welke ligging de GerGem heeft. En dat is niet de ligging welke men nu probeert op te dringen, en zoals ze op dit forum gepropageerd wordt. En dan wil ik me maar beperken tot de theologie en het niet hebben over predikanten en gemeentes.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Er is in de Ger Gem altijd een bepaalde bandbreedte geweest. Die ruimte die er pakweg 60, 50 jaar geleden was voor een prediking met een bepaald accent, is er nu veel minder. Als ik hoor dat bv Ds. Huisman preekte in Barneveld, klinkt me dat nu héél vreemdin de oren. Dan is er gewoon iets veranderd.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16782
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Waarde Erasmiaan: gij spreekt in raadselen.
Wie probeert nu welke ligging op te dringen? Wat wordt er op dit forum gepropageerd? Kun je iets duidelijker zijn?
Gesloten