Oorspronkelijk gepost door Robert
Trouwens, goed nieuws voor de orthodoxen onder ons!
Dankzij de NBV wordt Het Boek veel minder gelezen!
En ik denk dat 99,99% van jullie dat in ieder geval een verbetering vindt
Zelf heb ik Het Boek zelden meer aangeraakt sinds ik de NBV heb! Wat een super mooie vertaling is die NBV!!! Wat Miscantus zegt, je leest al snel een aantal hoofdstukken en dan kan je het nog navertellen! Ik ben blij met deze Bijbel. Ik heb overigens wel die met de
deuterocanonieke boeken! Men zou blij moeten zijn dat Het Woord van God veel toegankelijker is geworden voor de mensen die Zijn Woord nog niet verstaan. Ik ben zelf opgevoed met de SV en deze is me ook dierbaar, maar toch, toch kan k me indenken als ik een niet christelijke vriend of vriendin mee zou nemen naar de kerk, dat hij/zij niet veel zou begrijpen van het gelezen woord uit de Bijbel....
We moeten idd er voor zorgen dat Gods Woord niet voor de 'eliten' onder de mensen is, maar voor een ieder die God in de gelegenheid heeft gesteld om in aanraking te komen met Zijn Woord! Is het niet geweldig om te horen dat de Bijbel
Tijdelijk uitverkocht is??!! Ookal zouden alleen 'kerkmensen' deze vertaling hebben gekocht, zou dit misschien nog wel tot een 'Opwekking/Herleving' kunnen leiden in de kerken!