Wegwijs

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

wim schreef:
Pim schreef:
wim schreef:Volgens sommigen regeert Mammon op de Wegwijs. Het lijkt me dan nogal voor de hand liggend om aan te geven dat je je echt niet teveel met geld/materialisme hebt bezig gehouden. Als Wegwijs-bezoeker moet je goed in je schoenen staan om te voorkomen dat er iets in je schoenen geschoven wordt. :mrgreen:
Ben je pas materialist als je veel geld uitgeeft? Geld in de knip houden kan ook materialistisch zijn. ;)
Boehoehoehoe.... :( :( :( :cry: :cry: :cry: :cry:
Als Wegwijsbezoeker ben je hier gewoon afgeschreven.
Neem dat 'afgeschreven' maar met een dikke :wink:
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
helma

Re: Wegwijs

Bericht door helma »

2 stukjes vandaag in de krant over Wegwijs.....
Grace

Bericht door Grace »

helma schreef:2 stukjes vandaag in de krant over Wegwijs.....

ik heb alleen dat stukje van ene meneer uit Alphen aan de Rijn gelezen. Dat was behoorlijk pittig...
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Grace schreef:
helma schreef:2 stukjes vandaag in de krant over Wegwijs.....

ik heb alleen dat stukje van ene meneer uit Alphen aan de Rijn gelezen. Dat was behoorlijk pittig...
Een goed stukje.
helma

Bericht door helma »

er stond ook nog een schrijnend stukje in "Opgemerkt"
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

helma schreef:er stond ook nog een schrijnend stukje in "Opgemerkt"
Die vind ik niet eerlijk. Natuurlijk liepen er mensen hem voorbij, maar er waren er ook zat die wel een krantje bij hem kochten. Ik moet hem nog lezen, overigens. Hij werd trouwens weggestuurd door iemand van de beveiliging van de Jaarbeurs. Daarnaast was er ook een andere beurs, dus die mensen liepen ook wat door elkaar heen. Om op grond daarvan een oordeel te vellen over de "hardheid" en de afwezigheid van naastenliefde bij de Wegwijsganger vind ik te ver gaan.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Auto

Bericht door Auto »

JolandaOudshoorn schreef:
helma schreef:er stond ook nog een schrijnend stukje in "Opgemerkt"
Die vind ik niet eerlijk. Natuurlijk liepen er mensen hem voorbij, maar er waren er ook zat die wel een krantje bij hem kochten. Ik moet hem nog lezen, overigens. Hij werd trouwens weggestuurd door iemand van de beveiliging van de Jaarbeurs. Daarnaast was er ook een andere beurs, dus die mensen liepen ook wat door elkaar heen. Om op grond daarvan een oordeel te vellen over de "hardheid" en de afwezigheid van naastenliefde bij de Wegwijsganger vind ik te ver gaan.
Inderdaad, daarnaast waarvoor komt dit voorbeeld altijd terug als een punt als iets wat hard zou zijn. Dit voorbeeld kan je in iedere plaats hanteren. Bijvb in een plaats als Drachten waar een enorme baptisten gemeente is en waar precies hetzelfde gebeurd dat mensen misschien wel een praatje maken maar gewoon voorbij lopen. Of bij een supermarkt in een gemiddelde plaats, of bijvb in Veenendaal bij een Supermarkt waar ze altijd trouw staan. Overal komt dit voor. En bij de wegwijs valt dit opeens op?
Willem

Bericht door Willem »

De afgelopen zondag was - als men de HC op volgorde behandeld - het 9e gebod aan de beurt.
Zowel de stukjes in het RD als de cynische commentaren alhier tonen aan dit gebod niet goed wordt begrepen.

3 opmerkingen zijn hierbij van belang:

1. Men kan vals getuigenis spreken terwijl men de volle waarheid vertelt verkregen door gedegen onderzoek.
2. Ik zie eigenlijk weinig verschil tussen de "vermeende zonden" "doen" op de Wegwijs of de zonden hier - of in de krant - breed uitmeten. Dit is m.i. bijbels. Tussen zondigen in "gedachten, woorden en werken" zit geen principieel verschil.
3. Laten we ook hier de 3 zeven van Socrates in acht nemen in onze discussies over wel of niet toelaatbare dingen.
Schemerlichtje

Bericht door Schemerlichtje »

Kan iemand de stukjes uit het RD hier posten?
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Neem dan wel even de 50-woorden regel in acht.
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Schemerlichtje schreef:Kan iemand de stukjes uit het RD hier posten?

Bedoel je dit stukje? http://www.refdag.nl/opinie/naar_wegwij ... m_1_598593
Vandaag stond er een advertentietekst op de opiniepagina van het RD, geschreven door de manager van de Erdee Beursorganisatie, dhr J.K. van Klaveren.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Wilhelm schreef:
Schemerlichtje schreef:Kan iemand de stukjes uit het RD hier posten?

Bedoel je dit stukje? http://www.refdag.nl/opinie/naar_wegwij ... m_1_598593
Vandaag stond er een advertentietekst op de opiniepagina van het RD, geschreven door de manager van de Erdee Beursorganisatie, dhr J.K. van Klaveren.
Dit is de reactie van Van Klaveren: http://www.refdag.nl/opinie/kritiek_op_ ... t_1_598922

Ik ben het daarmee eens. Het is een commercieel gebeuren. En zoals dat altijd is met commerciële dingen: de één wil het niet, de ander wil het wel. Zijn er teveel mensen die het niet willen, dan stopt het vanzelf.
Zo simpel is dat. Ik behoor tot de mensen die dit soort evenementen niet echt fijn vinden. Maar dit principieel onjuist noemen, gaat mij veel te ver.
Gian

Bericht door Gian »

Ik ben het ook eens met v Klaveren. Er hoeft niks mis te zijn met een commerciele aangelegenheid.
Alleen vraag ik me wel af hoeveel van de bezoekers/standhouders vrijmoedig kunnen getuigen van hun leven uit Christus.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Gian schreef:Ik ben het ook eens met v Klaveren. Er hoeft niks mis te zijn met een commerciele aangelegenheid.
Alleen vraag ik me wel af hoeveel van de bezoekers/standhouders vrijmoedig kunnen getuigen van hun leven uit Christus.
Ongeveer even vaak als een autohandelaar die een levend geloof in Christus heeft en die niet op de Wegwijs staat.
Of een accountant. Of een stratenmaker.
memento

Bericht door memento »

Ik ben het niet eens met van Klaveren. Het feit dat mensen, naast de Wegwijs, ook naar een duur modehuis kunnen gaan, is geen argument. Want dat je elders ook materialistisch kunt zijn, is geen argument om dat als christen dan ook maar te gaan doen.

Nee, het werkelijke probleem is materialisme. Niet alleen op de Wegwijs, maar overal. Dat de wereld dat doet, is tot daarentoe. Maar van christenen mag je anders verwachten. Helaas, de Wegwijs bewijst dat velen in onze zuil materialisme niet als probleem zien. En vrolijk naar de Wegwijs gaan, waar met trekkende reclame-leuzen, niet niet onderdoen voor een werelds bedrijf, ingespeeld wordt op ons aller hebzucht.

Blijkbaar geldt het "gij geheel anders" niet, als het gaat om geld verdienen en geld uitgeven.
Plaats reactie