Oorspronkelijk gepost door Sabra
Oorspronkelijk gepost door Jelle
En je wilt me toch niet vertellen dat het een Bijbels standpunt is dat vrouwen mannenkleding dragen, dan zou ik zeggen zoek de Bijbel er nog eens verder op na.
Wanneer jij op basis van Deut. 22:5 beweert dat vrouwen geen broek mogen dragen, dan vraag ik mij tevens af wat jij doet met de kanttekeningen behorend bij vers 5 en wat je verder doet met vers 10 en 11 uit hetzelfde hoofdstuk. De vraag is dan waarom vers 5 nog wel relavant is en moet worden toegepast en vers 10 en 11 niet.
Verder acht ik het niet zinvol om nog met jou in gesprek te gaan, omdat je enkel komt met zogenaamde algemene waarheden, maar totaal niet ingaat op hetgeen ik zeg vanuit de bijbel.
Als dit het kader is waarop mensen uit de orthodoxe hoek krampachtig proberen hun tradities in stand te houden, dan wens ik jullie veel succes.
inhoudelijk sta ik volledig achter je mening tov van het dragen van kleding door mannen en vrouwen.
Maar in een zaak heeft Jelle wel een punt.
Heel vaak zijn degene die bij ons beginnen met het dragen van een broek bezig zich af te zetten van nog veel meer dingen dan tradities. Het gebeurd niet zelden dat het beginnen te dragen van een broek eindigt in het opzeggen van het lidmaatschap van de kerk, zonder zich bij een andere aan te sluiten.
maar we moeten niet willen strijden met tradities maar met het onfeilbaar Woord. Wat heeft God er aan als mensen er keurig bij lopen in ogen van de reformatorische wereld terwijl het hart zich verre van Hem houdt.
Maar wat er in de reformatorische wereld te veel gebeurd; ach alles ligt al vast dus met de aanbieding van het heil kunnen we niets beginnen. Laten we ons dan maar storten op minder relevante zaken. Hoofzaken worden terzijde geschoven, praat me niet over. Maar over tradities kunnen we dagen vullen.
En als jullie het bewijs willen hebben.
Welke vraag is moeilijker te stellen aan een mede kerkgenoot
Heb je al een nieuwhartje of zou je geen rok aantrekken?
Juist! en laten we wel wezen de eerste is toch van ontelbaar meer waarde. Er kan bij ons over van alles worden gepraat maar de geestelijke staat van ons is niet bespreekbaar in vele fam. (of andere verbanden) De ds die onze gemeente heeft gediend vertelde me dat het zelfs tussen echtlieden niet bekend is. Als hij er dan naar vroeg bij iemand die overleden was werd hem duidelijk gemaakt dat de overgeblevene het niet wist. Ze hadden het er eenvoudig weg nooit over.
Ik bedoel hier geenzins mee dat ik dit Jelle verwijt hoor. Laat dat duidelijk zijn.