Pagina 9 van 69
Geplaatst: 20 aug 2005, 13:52
door Lecram
Ik heb vanochtend een boodschappenauto voor mijn vrouw gekocht. De Cinquecento werd toch wat klein...
Het is een Mercedes 280 TE aut. geworden, met derde bankje :wo
25 jaar oud, en in heel goede staat! Alleen nog ff LPG installatie in laten bouwen. Enne... ik vind het zelf ook leuk om er in te rijden. 6 cilinder, 185 PK!!

Geplaatst: 20 aug 2005, 13:53
door Lecram
Oorspronkelijk gepost door Marjan
Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Oorspronkelijk gepost door Marjan
Wij hebben wel airco in de auto, en we gebruiken 'm ook regelmatig want je wil niet weten hoe het gaat ruiken in de auto als je's zomers kaasvervoert.
Het vervelende is, dat de airco altijd zo'n kelderlucht verspreidt. De garage heeft 'm al eens doorgespoten met een luchtje, dat helpt even (hoewel het luchtje ook smerig is) maar dan komt de kelderlucht weer.
Daar zijn speciale behandelingen voor Marjan.
De garage kent die kennelijk niet :i
Ze hebben 'm een keer schoongemaakt, toen rook het daarna een week friscitroenig, en pas dan weer een keer toen zaten we een maand in de bloemenstank, terrible.
Meer kunnen ze er kennelijk niet aan doen.
Weet je, het helpt als je 5 minuten voordat je op plaats van bestemming aankomt je airco uitzet. Dan droogtie en voorkom je schimmelvorming.
Geplaatst: 20 aug 2005, 14:06
door marsm104
Leuke auto! Misschien iets té voor een boodschappenauto. Maar goed, belasting kost niks dus wat maakt het uit.
Ben alleen zo benieuwd naar het verbruik :,
1 op 6?
Geplaatst: 20 aug 2005, 14:13
door Lecram
Oorspronkelijk gepost door marsm104
Leuke auto! Misschien iets té voor een boodschappenauto. Maar goed, belasting kost niks dus wat maakt het uit.
Ben alleen zo benieuwd naar het verbruik :,
1 op 6?
Ik moet hem nog ophalen. Het verbruik zal niet nix zijn. Maar met LPG is dat niet zo spannend.
Wat kosten betreft:
geen wegenbelasting
geen afschrijving (of erg weinig)
onderhoud zal iets hoger zijn
goedkope verzekering (€62 per jaar)
Geplaatst: 20 aug 2005, 16:39
door marsm104
Oorspronkelijk gepost door Lecram
Ik moet hem nog ophalen. Het verbruik zal niet nix zijn. Maar met LPG is dat niet zo spannend.
Wat kosten betreft:
geen wegenbelasting
geen afschrijving (of erg weinig)
onderhoud zal iets hoger zijn
goedkope verzekering (€62 per jaar)
Aanschaf (ping ping)
Inbouwen LPG (ping ping)
Onderhoud (ping ping)
Brandstof
Toch niet zo interessant voor een student :,
Geplaatst: 20 aug 2005, 17:40
door Pim
Oorspronkelijk gepost door Marjan
Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Oorspronkelijk gepost door Marjan
Wij hebben wel airco in de auto, en we gebruiken 'm ook regelmatig want je wil niet weten hoe het gaat ruiken in de auto als je's zomers kaasvervoert.
Het vervelende is, dat de airco altijd zo'n kelderlucht verspreidt. De garage heeft 'm al eens doorgespoten met een luchtje, dat helpt even (hoewel het luchtje ook smerig is) maar dan komt de kelderlucht weer.
Daar zijn speciale behandelingen voor Marjan.
De garage kent die kennelijk niet :i
Ze hebben 'm een keer schoongemaakt, toen rook het daarna een week friscitroenig, en pas dan weer een keer toen zaten we een maand in de bloemenstank, terrible.
Meer kunnen ze er kennelijk niet aan doen.
Jij zegt dat je 'm regelmatig gebruikt. Is het geen idee om 'm gewoon altijd aan te zetten? Dan kan'ie misschien echt een keer een paar weken doortochten?!
Geplaatst: 22 aug 2005, 08:24
door Jelle
Oorspronkelijk gepost door Lecram
Ik heb vanochtend een boodschappenauto voor mijn vrouw gekocht. De Cinquecento werd toch wat klein...
Het is een Mercedes 280 TE aut. geworden, met derde bankje :wo
25 jaar oud, en in heel goede staat! Alleen nog ff LPG installatie in laten bouwen. Enne... ik vind het zelf ook leuk om er in te rijden. 6 cilinder, 185 PK!!
Ik krijg toch zeker nog wel een demotochtje aangeboden he, met zo'n mooie MB.

Trouwens heb je elke week zoveel boodschappen dat anderen te klein waren?:t
Geplaatst: 22 aug 2005, 08:50
door Lecram
Oorspronkelijk gepost door Jelle
Ik krijg toch zeker nog wel een demotochtje aangeboden he, met zo'n mooie MB.

Trouwens heb je elke week zoveel boodschappen dat anderen te klein waren?:t
Je mag zeker wel eens een ritje meemaken. Ik zou er bijna voor naar de BBQ gaan

Maar dan zet ik er wel een bordje 'TAXI' op en dan gaat ook de teller lopen (hij moet ergens van gefinancierd worden, he)
Ik was eerst van plan een gewone auto te kopen, een Fiat Multipla of zo. Mijn vrouw heeft nu een Fiat Cinquecento. Met vier kindertjes wordt dat wel erg krap. Ze vechten elkaar de auto uit. En veilig is het ook niet.
Zelf rij ik elke dag in een 7 persoons Grand Scenic rond en zij in dat kleine autootje.
Nu heb ik vorige week onze camper verkocht en een autogekke collega tipte me om een klassieker te kopen. Je hebt dan een grote auto die qua aanschaf ongeveer net zoveel kost als een middenklasser van een paar jaar en met LPG een drol kost. Geen wegenbelasting, goedkope verzekering enz. Bij deze auto is zo'n beetje alles vervangen wat nodig is. Er rijden van deze Benzen rond met 5 ton op de teller. Niet kapot te krijgen!
De LPG installatie heb ik bij 5000 km/jaar er in 2,4 jaar uit en na afschrijving LPG installatie scheelt deze auto mij €1500 per jaar t.o.v. een Multipla (onderhoud niet meegerekend)!
Geplaatst: 22 aug 2005, 09:03
door Pim
Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door Jelle
Ik krijg toch zeker nog wel een demotochtje aangeboden he, met zo'n mooie MB.

Trouwens heb je elke week zoveel boodschappen dat anderen te klein waren?:t
Je mag zeker wel eens een ritje meemaken. Ik zou er bijna voor naar de BBQ gaan

Maar dan zet ik er wel een bordje 'TAXI' op en dan gaat ook de teller lopen (hij moet ergens van gefinancierd worden, he)
Ik was eerst van plan een gewone auto te kopen, een Fiat Multipla of zo. Mijn vrouw heeft nu een Fiat Cinquecento. Met vier kindertjes wordt dat wel erg krap. Ze vechten elkaar de auto uit. En veilig is het ook niet.
Zelf rij ik elke dag in een 7 persoons Grand Scenic rond en zij in dat kleine autootje.
Nu heb ik vorige week onze camper verkocht en een autogekke collega tipte me om een klassieker te kopen. Je hebt dan een grote auto die qua aanschaf ongeveer net zoveel kost als een middenklasser van een paar jaar en met LPG een drol kost. Geen wegenbelasting, goedkope verzekering enz. Bij deze auto is zo'n beetje alles vervangen wat nodig is. Er rijden van deze Benzen rond met 5 ton op de teller. Niet kapot te krijgen!
De LPG installatie heb ik bij 5000 km/jaar er in 2,4 jaar uit en na afschrijving LPG installatie scheelt deze auto mij €1500 per jaar t.o.v. een Multipla (onderhoud niet meegerekend)!
Is'ie geimporteerd Lecram? Ik zie niet zo'n oud blauw nostalgisch kenteken!
Geplaatst: 22 aug 2005, 09:05
door refo
Vrijstelling MRB heeft z'n langste tijd wel gehad, denk ik.
Het is namelijk niet zo modern om vrijstelling te geven voor oude meestal vervuilende auto's.
Maar zolang het gaat, profiteer je.
Geplaatst: 22 aug 2005, 09:14
door Lecram
Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door Jelle
Ik krijg toch zeker nog wel een demotochtje aangeboden he, met zo'n mooie MB.

Trouwens heb je elke week zoveel boodschappen dat anderen te klein waren?:t
Je mag zeker wel eens een ritje meemaken. Ik zou er bijna voor naar de BBQ gaan

Maar dan zet ik er wel een bordje 'TAXI' op en dan gaat ook de teller lopen (hij moet ergens van gefinancierd worden, he)
Ik was eerst van plan een gewone auto te kopen, een Fiat Multipla of zo. Mijn vrouw heeft nu een Fiat Cinquecento. Met vier kindertjes wordt dat wel erg krap. Ze vechten elkaar de auto uit. En veilig is het ook niet.
Zelf rij ik elke dag in een 7 persoons Grand Scenic rond en zij in dat kleine autootje.
Nu heb ik vorige week onze camper verkocht en een autogekke collega tipte me om een klassieker te kopen. Je hebt dan een grote auto die qua aanschaf ongeveer net zoveel kost als een middenklasser van een paar jaar en met LPG een drol kost. Geen wegenbelasting, goedkope verzekering enz. Bij deze auto is zo'n beetje alles vervangen wat nodig is. Er rijden van deze Benzen rond met 5 ton op de teller. Niet kapot te krijgen!
De LPG installatie heb ik bij 5000 km/jaar er in 2,4 jaar uit en na afschrijving LPG installatie scheelt deze auto mij €1500 per jaar t.o.v. een Multipla (onderhoud niet meegerekend)!
Is'ie geimporteerd Lecram? Ik zie niet zo'n oud blauw nostalgisch kenteken!
Deze komt inderdaad uit Zwitserland. De handelaar van wie ik hem kocht importeert ze zelf.
Met Nederlands kenteken zijn ze nauwelijks nog leverbaar en zeker niet in deze staat. Het klimaat in NL is ook niet zo gunstig voor auto's, dus meer roest.
Als Zwitsers een auto kochten, namen ze gelijk het duurste model met allerlei toeters en bellen. Vandaar dat daar veel 280TE's rondrijden. En de Zwitsers zijn over het algemeen stipt in het onderhouden van hun auto's.
Geplaatst: 22 aug 2005, 09:30
door Lecram
Oorspronkelijk gepost door refo
Vrijstelling MRB heeft z'n langste tijd wel gehad, denk ik.
Het is namelijk niet zo modern om vrijstelling te geven voor oude meestal vervuilende auto's.
Maar zolang het gaat, profiteer je.
Het is juist modern om de vaste kosten van auto's naar beneden te brengen en de variabele te verhogen.
Maar we zien wel. Van de overheid kan je wat dat betreft erg weinig op aan.
Geplaatst: 22 aug 2005, 09:40
door Jelle
Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door Jelle
Ik krijg toch zeker nog wel een demotochtje aangeboden he, met zo'n mooie MB.

Trouwens heb je elke week zoveel boodschappen dat anderen te klein waren?:t
Je mag zeker wel eens een ritje meemaken. Ik zou er bijna voor naar de BBQ gaan

Maar dan zet ik er wel een bordje 'TAXI' op en dan gaat ook de teller lopen (hij moet ergens van gefinancierd worden, he)
Ik was eerst van plan een gewone auto te kopen, een Fiat Multipla of zo. Mijn vrouw heeft nu een Fiat Cinquecento. Met vier kindertjes wordt dat wel erg krap. Ze vechten elkaar de auto uit. En veilig is het ook niet.
Zelf rij ik elke dag in een 7 persoons Grand Scenic rond en zij in dat kleine autootje.
Nu heb ik vorige week onze camper verkocht en een autogekke collega tipte me om een klassieker te kopen. Je hebt dan een grote auto die qua aanschaf ongeveer net zoveel kost als een middenklasser van een paar jaar en met LPG een drol kost. Geen wegenbelasting, goedkope verzekering enz. Bij deze auto is zo'n beetje alles vervangen wat nodig is. Er rijden van deze Benzen rond met 5 ton op de teller. Niet kapot te krijgen!
De LPG installatie heb ik bij 5000 km/jaar er in 2,4 jaar uit en na afschrijving LPG installatie scheelt deze auto mij €1500 per jaar t.o.v. een Multipla (onderhoud niet meegerekend)!
je kunt je nog opgeven voor de bbq. ik zou best nog wel eens in zo'n MB willen rijden. Vroeger heb ik er wel mee gereden omdat mijn vader ook zo'n model had, het blijven nog steeds altijd mooie autos' om te zien, te hebben en om te rijden.:o
Geplaatst: 22 aug 2005, 10:11
door RacecaR
Oorspronkelijk gepost door Lecram
Alleen nog ff LPG installatie in laten bouwen. Enne... ik vind het zelf ook leuk om er in te rijden. 6 cilinder, 185 PK!!
Denk erom dat ff LPG inbouwen de verwachte levensduur van de motor flink omlaag haalt. Als je het goed doet moet je ook de kop aanpassen, anders wordt op niet al te lange termijn het olieverbruik schrikbarend hoog!!!
Prachtig blok ligt er trouwens in: 6 cylinder lijn, injectie, twee nokkenassen (1 voor inlaatkant, 1 voor uitlaatkant). Denk dat een voor LPG aangepaste kop wel wat kost, maar als je het goed wilt doen zul je er toch aan moeten.
Geplaatst: 22 aug 2005, 10:26
door Lecram
Oorspronkelijk gepost door RacecaR
Oorspronkelijk gepost door Lecram
Alleen nog ff LPG installatie in laten bouwen. Enne... ik vind het zelf ook leuk om er in te rijden. 6 cilinder, 185 PK!!
Denk erom dat ff LPG inbouwen de verwachte levensduur van de motor flink omlaag haalt. Als je het goed doet moet je ook de kop aanpassen, anders wordt op niet al te lange termijn het olieverbruik schrikbarend hoog!!!
Prachtig blok ligt er trouwens in: 6 cylinder lijn, injectie, twee nokkenassen (1 voor inlaatkant, 1 voor uitlaatkant). Denk dat een voor LPG aangepaste kop wel wat kost, maar als je het goed wilt doen zul je er toch aan moeten.
Bedankt voor de tip, maar ik heb me reeds uitgebreid laten adviseren

De kop van een MB 280 motor is al geschikt voor LPG. Heel belangrijk is een goede afstelling van de kleppen (iets ruimer dan normaal).
Dat LPG de levensduur van de motor omlaag haalt ben ik niet met je eens. Er rijden van dit type auto op LPG rond met km standen van meer dan een half miljoen! En deze heeft 'slechts' 226.000 gereden. En met de afstanden die mijn vrouw rijdt duurt het nog ruim 50 jaar voor wij aan de 500.000 zitten :o