Precies. SGP moet echt oppassen om niet in rechts-populistisch vaarwater terecht te komen.
Verkiezingen Tweede Kamer 2023
-
- J.C. Philpot
Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023
Wat betreft populisme ben ik het met je eens. Maar dat heeft niets met abortus te maken. Dst gaat over het vasthouden aan Gods Woord.Geytenbeekje schreef: ↑06 nov 2023, 09:32Precies. SGP moet echt oppassen om niet in rechts-populistisch vaarwater terecht te komen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
-
Nou jawel, je moet oppassen dat je de andere niet dingen verwijt die er (wellicht) niet zijn. Ik geloof dat ze er net zo tegen strijden als 10-15 jaar terug toen ze allemaal nog wat orthodoxer waren.J.C. Philpot schreef: ↑06 nov 2023, 09:34Wat betreft populisme ben ik het met je eens. Maar dat heeft niets met abortus te maken. Dst gaat over het vasthouden aan Gods Woord.Geytenbeekje schreef: ↑06 nov 2023, 09:32Precies. SGP moet echt oppassen om niet in rechts-populistisch vaarwater terecht te komen.
-
Deze opmerking slaat in dit verband nergens op. Sterker: het slaat sowieso nergens op.Geytenbeekje schreef: ↑06 nov 2023, 09:32Precies. SGP moet echt oppassen om niet in rechts-populistisch vaarwater terecht te komen.
Hartelijke groet,
Evangelist
Evangelist
https://www.bndestem.nl/dordrecht/tweed ... gle.com%2F
Blijkbaar is de heer André Flach al erg zeker van z'n zetel.
Heel bijzonder, eerst nog maar eens gekozen worden zou ik zeggen.
Bemerk hierover in m'n omgeving overigens best wel wat verbazing.
Hoor ook van best wat mensen dat ze voor de nr 4 gaan, de heer Nathan Middelkoop.
Hoor ook van best wat mensen dat ze voor de nr 4 gaan, de heer Nathan Middelkoop.
Als de SGP 3 zetels krijgt, wat ik hoop, zal nummer 3 daar echt wel bij zitten. De meerderheid kruist toch bovenste hokje aan.
- Niet meer zo actief -
-
Woon je op Urk of in een CGK bolwerk? Zo heel bekend is hij toch ook weer niet?Bauke schreef: ↑07 nov 2023, 16:40 https://www.bndestem.nl/dordrecht/tweed ... gle.com%2F
Ik las in de krant een artikel waarin Liza Biesheuvel van de SGP uit Zaltbommel werd geïnterviewd.
Dus ik denk, tjonge zijn ze aan de overkant al zover, dat had ik niet verwacht.
Maar geen paniek. Dat blijkt gewoon een man te zijn..
Dus ik denk, tjonge zijn ze aan de overkant al zover, dat had ik niet verwacht.
Maar geen paniek. Dat blijkt gewoon een man te zijn..
Gemiste kans dat zit geen vrouw is.
Om half twaalf tussendemiddag werd Stoffer geïnterviewd op Radio 1. Een aardig deel van de vragen ging over eventuele regeringsdeelname (op basis van uitgesproken coalitievoorkeuren van oa Van der Plas en Omtzigt) en die werden met opvallend veel gretigheid en zelfvertrouwen beantwoord, viel me op. Zo klonk het mij althans in de oren, mogelijk zijn er hier die dat anders ervaren. Het kwam op mij in elk geval over alsof men veel zin in zoiets heeft bij de SGP. Ik weet het niet hoor...werd er niet echt blij van. Over abortus bijvoorbeeld gaf Stoffer min of meer aan dat dat onderhandelbaar is: het getal zeker niet omhoog, maar ik hoorde ook geen harde eis van terug naar nul. Presentator Kockelman viel dat zelf ook op.Bauke schreef: ↑07 nov 2023, 16:40 https://www.bndestem.nl/dordrecht/tweed ... gle.com%2F
Ik denk dat de omvang van de meloenen die bij regeringsdeelname geslikt moeten worden de partij schade gaan toebrengen. Vraag me af of de SGP er de club voor is. Veel standpunten zijn gewoon absoluut niet onderhandelbaar.
Linkje: https://www.nporadio1.nl/uitzendingen/s ... is-stoffer
-
Ik denk dat je het anders moet zien. Ik heb zelf niet geluisterd maar als hij met BBB, NSC, PVV, VVD zou kunnen regeren, dan zou hij een grote kans maken op het terug kunnen dringen en beperken van de ruimte die er nu is. Als hij ziet dat hij die ruimte niet ziet zou hij dat ook niet doen geloof ik.Job schreef: ↑07 nov 2023, 22:27Om half twaalf tussendemiddag werd Stoffer geïnterviewd op Radio 1. Een aardig deel van de vragen ging over eventuele regeringsdeelname (op basis van uitgesproken coalitievoorkeuren van oa Van der Plas en Omtzigt) en die werden met opvallend veel gretigheid en zelfvertrouwen beantwoord, viel me op. Zo klonk het mij althans in de oren, mogelijk zijn er hier die dat anders ervaren. Het kwam op mij in elk geval over alsof men veel zin in zoiets heeft bij de SGP. Ik weet het niet hoor...werd er niet echt blij van. Over abortus bijvoorbeeld gaf Stoffer min of meer aan dat dat onderhandelbaar is: het getal zeker niet omhoog, maar ik hoorde ook geen harde eis van terug naar nul. Presentator Kockelman viel dat zelf ook op.Bauke schreef: ↑07 nov 2023, 16:40 https://www.bndestem.nl/dordrecht/tweed ... gle.com%2F
Ik denk dat de omvang van de meloenen die bij regeringsdeelname geslikt moeten worden de partij schade gaan toebrengen. Vraag me af of de SGP er de club voor is. Veel standpunten zijn gewoon absoluut niet onderhandelbaar.
Voor evenzoveel zaken zullen er concessies gedaan moeten worden om compromissen te kunnen sluiten.Geytenbeekje schreef: ↑07 nov 2023, 22:38Ik denk dat je het anders moet zien. Ik heb zelf niet geluisterd maar als hij met BBB, NSC, PVV, VVD zou kunnen regeren, dan zou hij een grote kans maken op het terug kunnen dringen en beperken van de ruimte die er nu is. Als hij ziet dat hij die ruimte niet ziet zou hij dat ook niet doen geloof ik.Job schreef: ↑07 nov 2023, 22:27Om half twaalf tussendemiddag werd Stoffer geïnterviewd op Radio 1. Een aardig deel van de vragen ging over eventuele regeringsdeelname (op basis van uitgesproken coalitievoorkeuren van oa Van der Plas en Omtzigt) en die werden met opvallend veel gretigheid en zelfvertrouwen beantwoord, viel me op. Zo klonk het mij althans in de oren, mogelijk zijn er hier die dat anders ervaren. Het kwam op mij in elk geval over alsof men veel zin in zoiets heeft bij de SGP. Ik weet het niet hoor...werd er niet echt blij van. Over abortus bijvoorbeeld gaf Stoffer min of meer aan dat dat onderhandelbaar is: het getal zeker niet omhoog, maar ik hoorde ook geen harde eis van terug naar nul. Presentator Kockelman viel dat zelf ook op.Bauke schreef: ↑07 nov 2023, 16:40 https://www.bndestem.nl/dordrecht/tweed ... gle.com%2F
Fides Quaerens Intellectum
De beantwoording was niet gretig. Hij stond voor regeringsdeelname open. Dat is wel een positieve benadering, maar zou het niet gretig noemen. Je kunt als partij altijd wel in de oppositie zitten, maar dan draag je ook nooit verantwoordelijkheid. En je moet in kabinet altijd concessies doen. Als kleine partij kun je niet eisen dat abortus volledig verboden wordt. Dat komt er nooit door.Job schreef: ↑07 nov 2023, 22:27 Om half twaalf tussendemiddag werd Stoffer geïnterviewd op Radio 1. Een aardig deel van de vragen ging over eventuele regeringsdeelname (op basis van uitgesproken coalitievoorkeuren van oa Van der Plas en Omtzigt) en die werden met opvallend veel gretigheid en zelfvertrouwen beantwoord, viel me op. Zo klonk het mij althans in de oren, mogelijk zijn er hier die dat anders ervaren. Het kwam op mij in elk geval over alsof men veel zin in zoiets heeft bij de SGP. Ik weet het niet hoor...werd er niet echt blij van. Over abortus bijvoorbeeld gaf Stoffer min of meer aan dat dat onderhandelbaar is: het getal zeker niet omhoog, maar ik hoorde ook geen harde eis van terug naar nul. Presentator Kockelman viel dat zelf ook op.
De SGP is een kleine partij en zal dus hooguit wat kleine dingen kunnen afdingen. Je kunt beter kleine dingen afdingen dan helemaal niks afdingen.
-