Separerende prediking (Uit Gereformeerde Gemeenten)

Jantje
Verbannen

Re: Separerende prediking

Bericht door Jantje »

Zeker. Jij mag dat. ;)

Maar zo bont heb ik het nog nooit gemaakt hoor. Of wel?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Simon0612

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Simon0612 »

DDD schreef:@Jean Cauvin:
Sorry hoor, maar je manier van discussiëren komt op mij dom en irritant over.

Een heldere definitie en het beargumenteren van uitzonderlijke standpunten zouden het gesprek voor mij al een stuk veraangenamen.
Wat een dag, zomaar ineens volledig eens met DDD :super
Jehan Cauvin

Bericht door Jehan Cauvin »

Jantje schreef:
Jehan Cauvin schreef:
Jantje schreef:Dat deed Jezus wel degelijk. En Johannes ook. Of ken je niet de aanspraken 'Gij adderengebroedsels', en dat de farizeeën gelijk waren aan witgepleisterde graven?

Jezus heeft zeer scherp gepredikt, en ook gewaarschuwd voor drijfzanden en een geloof wat niet was gefundeerd op Gods Woord. Als jij dat ontkent, dan zou ik dat graag met Bijbelteksten ondersteund zien worden. Indien je dat niet kunt, dan roep je zomaar wat in het luchtledige, en slaan je argumenten als een tang op een varken.
Volgens mij praten we een beetje langs elkaar heen. Tevens reageer je nu maar op een stukje van de zin. Het bloed van Christus is er voor iedereen. Ook voor adderengebroedsels en witgepleisterde graven. Ook voor jou en mij. Dat is het enige wat we nodig hebben. We hebben daarbij geen meningen van dominees nodig die ons vertellen hoe hun vinden wat het wel en wat het niet is. Welke standen en staten van het geloof wel en welke niet. Graag zie ik dan ook je onderbouwing over waar de Heere Jezus het heeft over standen of staten van het geloof.
Klinkklare onzin wat je hier allemaal uitkraamt in dit draadje.

Indien gij u niet bekeren zult... Hoe jij over Gods geroepen knechten spreekt, vind ik disrespectvol. Het zijn ambassadeurs van Christuswege, die alsof God door hen bade, ons toeroepen: "Laat u met God verzoenen." Daarbij moet gepredikt worden het bevel van geloof en bekering, en ook de brede en de smalle weg. Lees de gelijkenis daarover.

Ik hoop dat je snel tot inkeer komt van deze grote dwaling en je visie vele malen beter beargumenteren zult, met bewijslast uit Gods Woord wat jouw mening staaft. Want door deze houding en toon neemt niemand je meer serieus. Hoe meer je roeptoetert en hoe minder argumentatie je hebt, hoe zekerder ik er van ben dat je visie niet klopt.
Als ik, volgens jou, disrespectvol over Gods knechten gesproken hebt, dan spijt me dat, dat is nooit de bedoeling geweest.
Echter moeten we ook bij dominees bedenken dat het mensen zijn, mensen maken fouten, dus dominees maken ook fouten.
Of zijn dominees zonder gebreken?
Zeeuw

Re: Separerende prediking

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:Zeker. Jij mag dat. ;)
Maar zo bont heb ik het nog nooit gemaakt hoor. Of wel?
Ach Jan, ik herinner me een discussie deze zomer waarbij jij, binnen een maand, met een heldere onderbouwing zou komen. We hebben je tot eind september gegeven, er is nooit meer iets over gehoord. Dus ja, jij maakt het ook erg bont. Het verschil is wel dat jij het van jezelf lijkt te weten en er ook wel de humor van in kan zien. En daarom waardeer ik jou eigenlijk best wel.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Jehan Cauvin schreef:
Jantje schreef:
Jehan Cauvin schreef:
Jantje schreef:Dat deed Jezus wel degelijk. En Johannes ook. Of ken je niet de aanspraken 'Gij adderengebroedsels', en dat de farizeeën gelijk waren aan witgepleisterde graven?

Jezus heeft zeer scherp gepredikt, en ook gewaarschuwd voor drijfzanden en een geloof wat niet was gefundeerd op Gods Woord. Als jij dat ontkent, dan zou ik dat graag met Bijbelteksten ondersteund zien worden. Indien je dat niet kunt, dan roep je zomaar wat in het luchtledige, en slaan je argumenten als een tang op een varken.
Volgens mij praten we een beetje langs elkaar heen. Tevens reageer je nu maar op een stukje van de zin. Het bloed van Christus is er voor iedereen. Ook voor adderengebroedsels en witgepleisterde graven. Ook voor jou en mij. Dat is het enige wat we nodig hebben. We hebben daarbij geen meningen van dominees nodig die ons vertellen hoe hun vinden wat het wel en wat het niet is. Welke standen en staten van het geloof wel en welke niet. Graag zie ik dan ook je onderbouwing over waar de Heere Jezus het heeft over standen of staten van het geloof.
Klinkklare onzin wat je hier allemaal uitkraamt in dit draadje.

Indien gij u niet bekeren zult... Hoe jij over Gods geroepen knechten spreekt, vind ik disrespectvol. Het zijn ambassadeurs van Christuswege, die alsof God door hen bade, ons toeroepen: "Laat u met God verzoenen." Daarbij moet gepredikt worden het bevel van geloof en bekering, en ook de brede en de smalle weg. Lees de gelijkenis daarover.

Ik hoop dat je snel tot inkeer komt van deze grote dwaling en je visie vele malen beter beargumenteren zult, met bewijslast uit Gods Woord wat jouw mening staaft. Want door deze houding en toon neemt niemand je meer serieus. Hoe meer je roeptoetert en hoe minder argumentatie je hebt, hoe zekerder ik er van ben dat je visie niet klopt.
Als ik, volgens jou, disrespectvol over Gods knechten gesproken hebt, dan spijt me dat, dat is nooit de bedoeling geweest.
Echter moeten we ook bij dominees bedenken dat het mensen zijn, mensen maken fouten, dus dominees maken ook fouten.
Of zijn dominees zonder gebreken?
Is dit nu een nieuwe discussie? Aangezien je zelf aangaf graag bij het onderwerp te blijven. Wellicht kunnen we een draadje openen onder de titel 'zijn dominees ook gewoon mensen?'
Nathanaël

Re: Separerende prediking (Uit Gereformeerde Gemeenten)

Bericht door Nathanaël »

Nog een draadje met dit soort gedrag? :fi
DDD

Bericht door DDD »

Nou precies. Dat is ook geen verbetering. Het zou in dit uitzonderlijke geval beter zijn als alle opmerkingen van Jean Cauvin die bij het onderwerp niet ter zake doen, verwijderd zouden worden of een apart kleurtje kregen.

Ik besef dat dat een rechtsongelijkheid geeft met DIA, die ook geregeld zijn eigen visie legt naast de actualiteit, zonder dat ik een inhoudelijk verband kan bespeuren, maar daarbij is de lijn van het betoog in ieder draadje gelijk en dat maakt het geheel toch een stuk overzichtelijker.
DDD

Bericht door DDD »

Het is maar goed dat ik vandaag vrij ben, anders zou ik tot laat aan het werk zijn om mijn uren te maken. Ik neem mij dus voor om niet teveel te reageren.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Nathanaël schreef:Nog een draadje met dit soort gedrag? :fi
Dat is uiteraard aan iedere topicstarter zelf. Maar als iemand anderen aangeeft bij het onderwerp te blijven, moet hij/zij wel het goede voorbeeld geven.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:Het is maar goed dat ik vandaag vrij ben, anders zou ik tot laat aan het werk zijn om mijn uren te maken. Ik neem mij dus voor om niet teveel te reageren.
Lekker naar buiten. Tis, in Zeeland in ieder geval, heerlijk wandelweer.
DDD

Bericht door DDD »

Hier niet, maar het plan is om vandaag naar het strand te gaan. Dus dat komt vast goed.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Jehan Cauvin schreef:

Zalig zijn die treuren, is een uitspraak van de Heere Jezus. Zalig zijn die hongeren en dorsten. Nog zo één.
En dan wordt er gezegd dat er troost en verzadiging volgt.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:Hier niet, maar het plan is om vandaag naar het strand te gaan. Dus dat komt vast goed.
Het is goed weer voor een verlate nieuwjaarsduik..
Simon0612

Bericht door Simon0612 »

Zeeuw schreef:
Dat is uiteraard aan iedere topicstarter zelf. Maar als iemand anderen aangeeft bij het onderwerp te blijven, moet hij/zij wel het goede voorbeeld geven.
Het gekke hieraan is eigenlijk dat ik Jean Cauvin vraag om het verschil toe te lichten tussen de oudvaders en de hedendaagse dominees inzake separeren. Hij kwam er toch echt zelf mee dat de oudvaders dit wel goed deden en de hedendaagse dominees niet. Dus wat ik nu af zou wijken van het onderwerp is mij een groot raadsel.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Simon0612 schreef:
Zeeuw schreef:
Het gekke hieraan is eigenlijk dat ik Jean Cauvin vraag om het verschil toe te lichten tussen de oudvaders en de hedendaagse dominees inzake separeren. Hij kwam er toch echt zelf mee dat de oudvaders dit wel goed deden en de hedendaagse dominees niet. Dus wat ik nu af zou wijken van het onderwerp is mij een groot raadsel.
Ik zou in deze toch zeggen 'ergert u niet, verwondert u slechts' :)
Plaats reactie