Beleggen

HersteldHervormd

Re: Beleggen

Bericht door HersteldHervormd »

Mannetje schreef: 25 nov 2024, 14:51
HersteldHervormd schreef: 25 nov 2024, 14:46
Mannetje schreef: 25 nov 2024, 14:43
HersteldHervormd schreef: 25 nov 2024, 14:34 Gaan bij degene die assets bezitten de koersen van oktober en november ook door het dak?
Wat zijn assets?
Belegging.
Assets = meervoud
Belegging = enkelvoud

Zijn het beleggingen dan? En een bepaald type, of gewoon de algemene term voor alle beleggingen?

Voor lange termijn beleggingen zal ik niet gauw de term online gokken gebruiken, maar voor crypto's en allerhande snelle manieren om geld te maken (en waar komt dat vandaan?) vind ik het geen gekke term.
Ja ik bedoel beleggingen uiteraard. Ik bedoel in het algemeen een bijzonder gunstige stijging van koersen.
Ik heb het absoluut niet over crypto's. Ik bezit amper crypto's en ze interesseren me vrij weinig tot nihil.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd

Scheepsbel schreef: 25 nov 2024, 14:58 Beleggen word altijd gedaan om zijn geld en goederen te vermeerderen dat is onchristelijk en al veel ellende uit voortgekomen, zichzelf verrijken is niks waardigs aan.
Altijd vind ik zo'n absoluut begrip. In de argumentatie is nooit zo sterk om termen als ''altijd'' te gebruiken. Je word er niet serieuzer op genomen denk ik.

Vind jij spaarrentes dan ook onchristelijk? Zo ja, vind je dat je dan bij je bank door moet geven dat je géén spaarrente wilt ontvangen? Zo nee, wat is het verschil tussen rente ontvangen (over het geld waar je bank mee belegd) en een eigen belegging? Veel ondernemers beleggen ook als spaarpot of voor de oude dag. Maar zoals bij alles, zet er je hart niet op. Het is wel goed dat er gewaarschuwd word voor bijvoorbeeld geldzucht. Net zoals bij het 7e gebod zijn dit in het bijzonder gevaarlijke terreinen voor een christen. Maar benoem dat dan in plaats van bovenstaande argumentatie.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Je kunt je best afvragen of je geld door de bank laten uitlenen voor woeker (om maar bij de SV te blijven) gepast is.

Het gebied van aandelen of crypto’s zijn nog vager. Bezit als edelmetalen of grond vind ik dan wel weer kunnen. Daar hoeft een ander namelijk niet voor te betalen. Eventuele huur/pacht daargelaten.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
MGG

Bericht door MGG »

Maanenschijn schreef: 25 nov 2024, 15:43 Je kunt je best afvragen of je geld door de bank laten uitlenen voor woeker (om maar bij de SV te blijven) gepast is.

Het gebied van aandelen of crypto’s zijn nog vager. Bezit als edelmetalen of grond vind ik dan wel weer kunnen. Daar hoeft een ander namelijk niet voor te betalen. Eventuele huur/pacht daargelaten.
De winning van edelmetalen is vaak enorm schadelijk voor het milieu. Zeker bij goud kan je de vraag stellen of dit verantwoord is. Nog los van de vaak schrijnende omstandigheden bij de winning ervan.
CvD

Bericht door CvD »

Ik weet niet maar de pensioenen gelden worden belegd. De banken beleggen. Waarom zou je niet zelf doen. Wat is er nou verkeerd aan is als je gewoon fincl voor je eigen wil zorgen. Ik vindt dit echte raar dus een paar pandje verhuren mag wel in goud een ander edelmetaal handelen mag wel. Grond verpachte mag wel. Allemaal de zelfde intenties er wat aan verdienen. Niets verkeerd aan als je er maar je hart niet opzet en dat is met alles zo.
huisman

Bericht door huisman »

huisman schreef: 25 nov 2024, 14:46
HersteldHervormd schreef: 25 nov 2024, 14:34 Gaan bij degene die assets bezitten de koersen van oktober en november ook door het dak?
Wat zijn assets?
Online gokken?
Gaan we nu kinderachtig doen?
Nee hoor. Ik ben opgevoed met de notie dat beleggen gelijkstond aan gokken of een loterij. Als ik nu even google dan zie ik lokkertjes met rendementen van 17.3% enz. Dat lijkt mij de begeerte naar meer rijkdom op te wekken.
Volg het totaal niet maar ken meerdere kerkenraden die het spaargeld principieel niet beleggen. Dat zal ook een reden hebben.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
MGG

Bericht door MGG »

huisman schreef: 25 nov 2024, 16:44
Wat zijn assets?
Online gokken?
Nee hoor. Ik ben opgevoed met de notie dat beleggen gelijkstond aan gokken of een loterij. Als ik nu even google dan zie ik lokkertjes met rendementen van 17.3% enz. Dat lijkt mij de begeerte naar meer rijkdom op te wekken.
Volg het totaal niet maar ken meerdere kerkenraden die het spaargeld principieel niet beleggen. Dat zal ook een reden hebben.
Is dat niet omdat zij van mening zijn dat je met gedoneerd geld geen risico mag lopen, omdat het niet met dat doel gegeven is.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Hebben wij ons geld wel met dat doel gekregen?
- Niet meer zo actief -
CvD

Bericht door CvD »

Wat zijn assets?
Online gokken?
Normaal beleggen is geen gokken, dat doe je voor een langetermijn het zij in aandelen,ETF dat zijn mandjes met verschillende aandelen van verschillende bedrijven of obligaties. Het gokken wat je bedoelt heet trade. Dat is een korter of langermoment je geld ergens op in zetten. Bijvoorbeeld dat de AEX binnen nu en 20 omhooggevallen haat naar Bijvoorbeeld 905 punten. Daar kan je dus in korte tijd heel veel verdienen maar ook verliezen. Dan heb je nog de long en short positie en calloptie en put. Daar zet je geld op.in in langere stijging of daling van een bepaald aandeel met een heft constructie Bijvoorbeeld factor 4/8/10. De rente percentage die jij noemt zijn vaak buiten AMF dus geen toezicht. Dan krijg je piramide praktijken net als Bijvoorbeeld bij de Meent in Veenendaal jaren gelden. Voor de rest wordt er gewoon belasting over betaald.
Laatst gewijzigd door CvD op 25 nov 2024, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Ja.
MGG

Bericht door MGG »

Mannetje schreef: 25 nov 2024, 16:58 Hebben wij ons geld wel met dat doel gekregen?
De wijze koning Salomo en ook Jozef verzamelde schatten. Jozef belegde zelfs met voorkennis. In de Bijbel lees ik waarschuwingen tegen hebzucht en uitbuiting. Niet tegen normale leningen, ondernemen en rijkdom.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Wat zijn assets?
Online gokken?
Dan ben je opgevoed door mensen die niet wisten wat beleggen is.
CvD

Bericht door CvD »

Zeeuw schreef: 25 nov 2024, 17:12

Online gokken?
Dan ben je opgevoed door mensen die niet wisten wat beleggen is.
Een vele met hem denk.
HersteldHervormd

Mannetje schreef: 25 nov 2024, 16:58 Hebben wij ons geld wel met dat doel gekregen?
Het is meer een vorm van vermogensbeheer denk ik. Zo zie ik het. Uiteindelijk is sparen ook een vorm van vermogensbeheer. Het lijkt me niet onchristelijk om kinderen te leren om te sparen.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Haha, ik ben opgevoed met de herinnering aan mijn overgrootvader die het familiekapitaal omzette in superveilige Russische staatsobligaties. Ja precies, die obligaties die in 1917 waardeloos werden omdat de Bolsjewieken leningen die door de bourgeoisie waren aangegaan niet erkenden. Mijn opa heeft er een jaar of vijftig later uiteindelijk de kachel mee opgestookt.
Plaats reactie