Gereformeerde Gemeenten (topic met alléén positieve ervaringen)

J.C. Philpot

Re: Gereformeerde Gemeenten (topic met alléén positieve ervaringen)

Bericht door J.C. Philpot »

Als HHKer kan ik prima overweg met de middenstroom van de Gereformeerde Gemeenten. Ik ken mensen uit de lokale GG, waar ik me verbonden mee voel. Bij mijn vakanties bij Vakanz heb ik ze ook ontmoet - ik denk bijvoorbeeld aan een ouderling uit het noorden des lands of een evangelist uit het westen. Ook luister ik graag naar bijvoorbeeld ds. W. Visscher. Ook vind ik dat de ZZG en de CGO goed werk doen.

Deze verbondenheid is vooral met de richting die zich meer op de richting die zich op de (nadere) reformatie orienteerd, en iets minder met de richting die zich op de gezelschapstheologie orienteerd. Maar dat past niet in dit topic.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Bertiel

Re: Gereformeerde Gemeenten (topic met alléén positieve ervaringen)

Bericht door Bertiel »

Ik ken niet zo heel veel GG-ers, maar ik ben wel blij met wat wijze boeken in mijn boekenkast, geschreven door GG-ers, zoals ds Elshout, Vreugdenhil en Harinck
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.

Gib dich zufrieden und sei stille
Plaats reactie