Vraag (algemeen)

Zita
Moderator

Re: Vraagje

Bericht door Zita »

Cremar schreef:Heeft dat schoolprogamma geen plagiaat controle? Teletop of Itslearning, ik weet niet welke programma's jullie hanteren.
Ja, maar daar staat het betreffende werkstuk al 3 weken in behandeling.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Zita schreef:Weet iemand een goede online plagiaatcheck waar je meer dan drie woorden tegelijk kunt laten checken?
Iets dat soms wel werkt is een typische zin uit het werkstuk bij Google invoeren. Als zo'n mooie zin die niet past bij de leerling dan letterlijk op internet staat, heb je al gauw beet.
- Niet meer zo actief -
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Mannetje schreef:
Zita schreef:Weet iemand een goede online plagiaatcheck waar je meer dan drie woorden tegelijk kunt laten checken?
Iets dat soms wel werkt is een typische zin uit het werkstuk bij Google invoeren. Als zo'n mooie zin die niet past bij de leerling dan letterlijk op internet staat, heb je al gauw beet.
Tja, de frequentie van ongelooflijke zinnen is dusdanig dat ik graag een plagiaatpercentage weet. 60% plagiaat betekent het cijfer x 0,4. Ik ga wel een wilde gok doen.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Dat is nog mild... Plagiaat = 1,0 , toch?
- Niet meer zo actief -
Cremar

Bericht door Cremar »

Zita schreef:Tja, de frequentie van ongelooflijke zinnen is dusdanig dat ik graag een plagiaatpercentage weet. 60% plagiaat betekent het cijfer x 0,4. Ik ga wel een wilde gok doen.
Oei, oei daar gaat mijn cijfer :nonnon
ejvl

Bericht door ejvl »

Zita schreef:
Mannetje schreef:
Tja, de frequentie van ongelooflijke zinnen is dusdanig dat ik graag een plagiaatpercentage weet. 60% plagiaat betekent het cijfer x 0,4. Ik ga wel een wilde gok doen.
Een zin tussen aanhalingstekens op Google zoeken.
Wellicht kom je dan direct bij de bron.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Hoe overleven jullie dit soort weer :quoi
http://www.buienradar.nl/Home/TextPage?pageid=7995
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Orchidee schreef:Hoe overleven jullie dit soort weer :quoi
http://www.buienradar.nl/Home/TextPage?pageid=7995
tja, ik overleef het vast wel, maar word er niet echt heel gelukkig van. Vanavond krijg ik twee logé's, en die moeten helaas op zolder slapen. Dat betekende bij deze temperatuur de zolder opruimen en schoonmaken. Ze moeten maar gaan slapen met de balkondeur open, dan is het wel te harden, denk ik. Verder is het veel drinken en zo weinig mogelijk doen. En niet teveel naar mijn voeten kijken, want die zien eruit alsof ze niet van mij zijn.
Dodo

Bericht door Dodo »

Toen de kinderen nog klein waren, was dit soort weer een drama. Je moet dan zoveel, en ook nog de kinderen heel en gelukkig houden. Nu kan ik gelukkig wat rustiger aan doen. Dus: een ventilator, De slimste mens en flesjes water.
DDD

Bericht door DDD »

Overweeg eens een simpele (mobiele) split-unitairco. Voor 200/300 euro heb je een tweedehands apparaat dat een appartement of twee verdiepingen van een rijtjeshuis koelt en ontvochtigt. Ik heb er al jaren veel plezier van.
Cremar

Bericht door Cremar »

DDD schreef:Overweeg eens een simpele (mobiele) split-unitairco. Voor 200/300 euro heb je een tweedehands apparaat dat een appartement of twee verdiepingen van een rijtjeshuis koelt en ontvochtigt. Ik heb er al jaren veel plezier van.
Staat met een split-unitairco een ventilator buiten? Of is dat met een afvoerslang?
DDD

Bericht door DDD »

Er staat/hangt een ventilator buiten. Dat is verreweg de zuinigste manier van koelen, als het om mobiele apparaten gaat. Voor een vaste airco is dat vanzelfsprekend.

Ik heb trouwens ook nog een los model met enkel een afvoerslang, voor in de nacht (slaapkamer, buiten is het relatief koel) is dat ook prima, en het zorgt voor minder herrie bij de buren. Overigens maken ze niet allemaal veel geluid. En je kunt de herrie als je die mogelijkheid hebt ook beperken door de buitenunit in een niet gebruikte kamer met het raam open te zetten, en de binnenunit in de gang op de eerste verdieping (bijvoorbeeld). Op die manier houd ik een groot deel van het huis koel zonder veel geluidsoverlast, want mobiele airco's maken best veel kabaal.
Cremar

Bericht door Cremar »

DDD schreef:Er staat/hangt een ventilator buiten. Dat is verreweg de zuinigste manier van koelen, als het om mobiele apparaten gaat. Voor een vaste airco is dat vanzelfsprekend.

Ik heb trouwens ook nog een los model met enkel een afvoerslang, voor in de nacht (slaapkamer, buiten is het relatief koel) is dat ook prima, en het zorgt voor minder herrie bij de buren. Overigens maken ze niet allemaal veel geluid. En je kunt de herrie als je die mogelijkheid hebt ook beperken door de buitenunit in een niet gebruikte kamer met het raam open te zetten, en de binnenunit in de gang op de eerste verdieping (bijvoorbeeld). Op die manier houd ik een groot deel van het huis koel zonder veel geluidsoverlast, want mobiele airco's maken best veel kabaal.
Maar als je de airco voor het slapen een uur aanzet, stijgt de temperatuur dan snel? Of moet hij heel de nacht aanblijven? Ik zoek naar een mobiele airco, alleen zijn de meeste afvoerslangen niet langer dan 1.5 meter.
DDD

Bericht door DDD »

Ik laat hem zelf altijd de hele nacht aan, als het nodig is. Dat hangt ervan af hoe warm het buiten is en hoe laat je naar bed gaat. Als de temperatuur voldoende laag is gaat hij vanzelf uit. Maar ik weet ook mensen die hem alleen vooraf aanzetten. Dan moet je hem volgens mij wel minstens twee uur laten koelen, anders zit de warmte in het bed en in de muren, en warmt het heel snel op. Dat is vergelijkbaar met even luchten in de winter, als je het even door laat waaien en je doet dan alles weer dicht is het maar een klein beetje afgekoeld. Maar met afvoerslangen heb ik niet zoveel ervaring, ik heb alleen een apparaat uit 1998 met afvoerslang. Die doet het verder nog prima, trouwens.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Wij hebben al jaren een mobiele airco maar laten hem nu op zolder staan, ivm de herrie en het geen goede LANGE afvoerslang hebben en kunnen krijgen.
Als ik hem aan iemand kan verkopen doe ik het gelijk, het is een ZIBRO en hij was erg duur :fi

We doen het nu met ventilators in woon en slaapkamers en m'n voetjes af en toe in een bak koud water :)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie