Ik bedoel niet zozeer zeggen dat wat je zegt volgens de bijbel is, maar meer dat onomstotelijk bewijzen, dat is namelijk toch iets anders.
Precies, wat nu als geesten man of vrouw kunnen zijn: je zegt het zelf al. Dan gaat je argument niet op.
In Genesis 18 wordt helemaal niet over gedaanten als van een man gesproken, maar gewoon over drie mannen. De bewijstekst uit Daniel zegt ook niets want gaat over een visioen, in visioenen kan alles wat denkbaar is maar dat doet er nu even niet toe. In Richteren wordt het in mijn vertalingen ook niet gezegd...
Beweer je nu dat mensen zich niet kunnen vermeerderen zonder te trouwen???
Onzin natuurlijk. Bovendien ga je nu niet in op mijn opmerking dat het woord trouwen in dit verband naar mijn idee op heel andere zaken betrekking heeft dan op seksuele omgang.
Het vervolg is een cirkelredenering, want de bronvermeldingen kloppen niet.
Je laatste vraag om een bron is een rare vraag. Ik kan toch niet alle woorden engel in het NT gaan langslopen om te toetsen of dat een duivel betreft? Maar goed, je kunt het zelf controleren:
http://www.biblija.net/biblija.cgi?q=en ... ffffffff3f
aar mijn hoofdvraag is vrijwel zeker nog niet beantwoord: waar in de bijbel (in het OT) worden nog meer gelovigen aangeduid met hetzelfde woord voor zonen Gods. Want Adam wordt ook de zoon van God genoemd, en Gods volk ook, maar ik heb toch het idee dat daar iets heel anders staat dan in deze tekst. Ik ben helaas geen theoloog.
Maar goed, ik denk dat jij en ik gewoon een ander gevoel voor logica hebben.