Luther schreef:Tiberius schreef:Luther schreef:Het aardige is dat dát helemaal niet in het artikel van ds. Visscher stond; wel zijn verzuchting dat we het beter niet over bijbelvartalingen kunnen hebben, omdat de fronten op dit moment wel op andere plekken liggen! Ik ben dat met hem eens.
Lezen jullie dat soort artikelen wel, eigenlijk? Want dat verzucht hij helemaal niet; hooguit met een flinke dosis inlegkunde.
Of kijken jullie alleen maar of de schrijver je aanstaat en scan je op het woord Bijbelvertaling om het vervolgens met een duimpje hier op het forum te plaatsen?
Wel eens gehoord van 'begrijpend lezen'? Kennelijk heb jij niet het hele artikel gelezen; dan blijkt duidelijk wat er bedoeld is. Maar goed... kennelijk behoor je bij die categorie mensen die liever fel discussiëren over een bijbelvertaling en de werkelijke fronten liever onbenoemd laat.
Felle discussies bestaan bij de gratie van wederzijdse felle opponenten.

Dus welkom in de strijd, Luther.
Maar mogelijk ging ik iets te snel in mijn conclusie.
Ik dacht dat jij wel eens stelde, dat in het onderwijs de bijbelvertaling een gelopen race was?
En wat ik de laatste weken op de opiniepagina's aantref over het onderwijs, heeft vaak te maken met wat meer of minder uren werken door leerkrachten.
Dus als er een artikel over de zorgen over 'ons onderwijs' is, waarbij gesteld wordt dat de werkelijke fronten elders liggen, denk ik daar als eerste aan.