Waar denk je op dit moment aan? [2]

henriët

Re: Waar denk je op dit moment aan? [2]

Bericht door henriët »

Zita schreef:Dat ik van zusjelief vanmorgen een krat naast de brievenbus moest gaan zetten. Ik vraag me even af wat ze verwacht. :love
:humhihi
spannend

laat t ons weten waarvoor t moest...
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Zita schreef:Dat ik van zusjelief vanmorgen een krat naast de brievenbus moest gaan zetten. Ik vraag me even af wat ze verwacht. :love
als ik jou was zou ik wat handschriften nabootsen en zorgen dat ie vol zat vanavond...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
helma

Bericht door helma »

MarthaMartha schreef:
als ik jou was zou ik wat handschriften nabootsen en zorgen dat ie vol zat vanavond...

heb ik vroeger ook een keer gedaan met m'n broer
Een envelop (zogenaamd van 't RD)gevuld met allerlei verschillende enveloppen.
Allerlei brieven geschreven aan mijn nichtje van de meest uiteenlopende wonderlijke figuren (w.o. toch wel een paar bekende...) met een reactie op een zgn. door haar geplaatste contactadvertentie. En dan ook 1 van mijn broer er tussen.
Alleen het maken ervan heeft ons heel wat plezier gegeven.
De reactie van mijn schoonzus (ze was woest toen ze 'erachter kwam' dat mijn nichtje een contactadvertentie geplaatst had) en de reactie van mijn nichtje hebben voor heel wat hilariteit gezorgd. :huhu
henriët

Bericht door henriët »

helma schreef:
MarthaMartha schreef:

heb ik vroeger ook een keer gedaan met m'n broer
Een envelop (zogenaamd van 't RD)gevuld met allerlei verschillende enveloppen.
Allerlei brieven geschreven aan mijn nichtje van de meest uiteenlopende wonderlijke figuren (w.o. toch wel een paar bekende...) met een reactie op een zgn. door haar geplaatste contactadvertentie. En dan ook 1 van mijn broer er tussen.
Alleen het maken ervan heeft ons heel wat plezier gegeven.
De reactie van mijn schoonzus (ze was woest toen ze 'erachter kwam' dat mijn nichtje een contactadvertentie geplaatst had) en de reactie van mijn nichtje hebben voor heel wat hilariteit gezorgd. :huhu
:haha :haha
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Mara

Bericht door Mara »

Wordt dat in deze tijd van internetdaten nog steeds gedaan dan :quoi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
refo

Bericht door refo »

Mara schreef:
Wordt dat in deze tijd van internetdaten nog steeds gedaan dan :quoi
Zeker.
Nog niet iedereen heeft stappen op dat hellend vlak gezet.
Lassie

Bericht door Lassie »

Aan m'n schoonmoeder.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Gijs83 schreef:http://www.refdag.nl/nieuws/regio/rijss ... l_1_533044
http://www.tctubantia.nl/regio/twente/8 ... sdrama.ece

Als zulke dingen gebeuren, denk ik eigenlijk de hele tijd, hoe zal dit gaan, hoe zal dat gaan, hoe zouden ze het zijn vader en moeder gezegd hebben. Het gisteravond ook afgelezen tijdens de Bijbellezing, alleen als aandachtspunt in het grote gebed, want gegevens over de begrafenis waren nog niet bekend. Je zit eerst af te vragen wie zal het wezen. M'n zusje bracht gisteravond al wat meer licht daarin, een collega van haar was vorig jaar of het jaar daarvoor met hem op vakantie geweest en wist wie ze vriendin(verloofde zei Ds.Schreuder) was, die ken ik wel, maar hem kan ik mij niet echt voor de geest halen. Als ik achter uit het raam kijk moet ik z'n kunnen zien staan. Hij woont in dezelfde straat als ........(forummers moeten anoniem kunnen blijven). [/color]Dominee Schreuder zei gisteravond indirect dat we allemaal het gezin maar moesten opdragen in het gebed. Z'n vader ken ik wel en een broer en een zus. Ik kan in de kerk z'n vader en moeder zien zitten. Z'n moeder is nog herstellende van een lelijke val. Zo alweer een zeer ernstige roepstem in dit nog zo pas begonnen jaar...
Ik wil bewust niet alle details van het verhaal, want hij schijnt vast gezeten te hebben in een machine, zal wel een gruwelijk verhaal
zijn...
Vanmiddag moet ze naar het graf. Ds.van Dieren en Ds.de Wit leidden beiden de plechtigheid. Ds.van Dieren zou bij zulke gelegenheden wel zeggen: de familie moet iets gaan doen wat ze eigenlijk helemaal niet kunnen doen. Het is helaas niet het enige jonge leven dat deze week hier naar het graf gebracht moeten worden. uit respect voor de nabestaanden weggehaald.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Gijs83 schreef:
Gijs83 schreef:http://www.refdag.nl/nieuws/regio/rijss ... l_1_533044
http://www.tctubantia.nl/regio/twente/8 ... sdrama.ece

Als zulke dingen gebeuren, denk ik eigenlijk de hele tijd, hoe zal dit gaan, hoe zal dat gaan, hoe zouden ze het zijn vader en moeder gezegd hebben. Het gisteravond ook afgelezen tijdens de Bijbellezing, alleen als aandachtspunt in het grote gebed, want gegevens over de begrafenis waren nog niet bekend. Je zit eerst af te vragen wie zal het wezen. M'n zusje bracht gisteravond al wat meer licht daarin, een collega van haar was vorig jaar of het jaar daarvoor met hem op vakantie geweest en wist wie ze vriendin(verloofde zei Ds.Schreuder) was, die ken ik wel, maar hem kan ik mij niet echt voor de geest halen. Als ik achter uit het raam kijk moet ik z'n kunnen zien staan. Hij woont in dezelfde straat als ........(forummers moeten anoniem kunnen blijven). [/color]Dominee Schreuder zei gisteravond indirect dat we allemaal het gezin maar moesten opdragen in het gebed. Z'n vader ken ik wel en een broer en een zus. Ik kan in de kerk z'n vader en moeder zien zitten. Z'n moeder is nog herstellende van een lelijke val. Zo alweer een zeer ernstige roepstem in dit nog zo pas begonnen jaar...
Ik wil bewust niet alle details van het verhaal, want hij schijnt vast gezeten te hebben in een machine, zal wel een gruwelijk verhaal
zijn...
Vanmiddag moet ze naar het graf. Ds.van Dieren en Ds.de Wit leidden beiden de plechtigheid. Ds.van Dieren zou bij zulke gelegenheden wel zeggen: de familie moet iets gaan doen wat ze eigenlijk helemaal niet kunnen doen. Het is helaas niet het enige jonge leven dat deze week hier naar het graf gebracht moeten worden.
Dat is waar Gijs...
Normaal zal ik de rouwdienst wel niet kunnen volgen, omdat ik nog wat 'therapeutisch' bezig mag zijn bij Albert Heijn.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Gijs83 schreef: De dood zegt nooit: het is genoeg...
wie is 'de dood'?
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Zita schreef:
Gijs83 schreef: De dood zegt nooit: het is genoeg...
wie is 'de dood'?
Zie de verklaring Statenvetaling: De dood en het graf zeggen niet "het is genoeg". Ik heb nu de kanttekeningen niet bij de hand, ik zou zeggen, maar kijk het maar even na...
Ander

Bericht door Ander »

Spreuken 30 spreekt over het graf dat nooit genoeg heeft. Volgens mij staat er nergens in de Bijbel wat Gijs noemde. Al begrijp ik natuurlijk wel wat hij bedoelt.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Ander schreef:Spreuken 30 spreekt over het graf dat nooit genoeg heeft. Volgens mij staat er nergens in de Bijbel wat Gijs noemde. Al begrijp ik natuurlijk wel wat hij bedoelt.
Dat komt meer voor, een bijbeltekst die in de loop van de tijd wat veranderd. Zo ook bijvoorbeeld spreekwoorden als: Wie een kuil graaft voor een ander valt er zelf in, enz. Zo kent onze taal erg veel voorbeelden die rechtstreeks aan de Statenvertaling zijn ontleend.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Ik zit me even af te vragen hoe het mogelijk is dat iemand boeken aanbiedt op bol.com voor 1 euro. Daar gaat nog 0,99 + 0,10 bemiddelingskosten af, en de verzendkosten. :bobo
henriët

Bericht door henriët »

Hoe heerlijk het is, goede vrienden te hebben!
:love
Gesloten