Zita schreef:Dat ik van zusjelief vanmorgen een krat naast de brievenbus moest gaan zetten. Ik vraag me even af wat ze verwacht.

spannend
laat t ons weten waarvoor t moest...
Zita schreef:Dat ik van zusjelief vanmorgen een krat naast de brievenbus moest gaan zetten. Ik vraag me even af wat ze verwacht.
als ik jou was zou ik wat handschriften nabootsen en zorgen dat ie vol zat vanavond...Zita schreef:Dat ik van zusjelief vanmorgen een krat naast de brievenbus moest gaan zetten. Ik vraag me even af wat ze verwacht.
MarthaMartha schreef:als ik jou was zou ik wat handschriften nabootsen en zorgen dat ie vol zat vanavond...Zita schreef:Dat ik van zusjelief vanmorgen een krat naast de brievenbus moest gaan zetten. Ik vraag me even af wat ze verwacht.
helma schreef:MarthaMartha schreef:als ik jou was zou ik wat handschriften nabootsen en zorgen dat ie vol zat vanavond...Zita schreef:Dat ik van zusjelief vanmorgen een krat naast de brievenbus moest gaan zetten. Ik vraag me even af wat ze verwacht.
![]()
heb ik vroeger ook een keer gedaan met m'n broer
Een envelop (zogenaamd van 't RD)gevuld met allerlei verschillende enveloppen.
Allerlei brieven geschreven aan mijn nichtje van de meest uiteenlopende wonderlijke figuren (w.o. toch wel een paar bekende...) met een reactie op een zgn. door haar geplaatste contactadvertentie. En dan ook 1 van mijn broer er tussen.
Alleen het maken ervan heeft ons heel wat plezier gegeven.
De reactie van mijn schoonzus (ze was woest toen ze 'erachter kwam' dat mijn nichtje een contactadvertentie geplaatst had) en de reactie van mijn nichtje hebben voor heel wat hilariteit gezorgd.
Wordt dat in deze tijd van internetdaten nog steeds gedaan danZita schreef:Dat ik van zusjelief vanmorgen een krat naast de brievenbus moest gaan zetten. Ik vraag me even af wat ze verwacht.
Zeker.Mara schreef:Wordt dat in deze tijd van internetdaten nog steeds gedaan danZita schreef:Dat ik van zusjelief vanmorgen een krat naast de brievenbus moest gaan zetten. Ik vraag me even af wat ze verwacht.
Vanmiddag moet ze naar het graf. Ds.van Dieren en Ds.de Wit leidden beiden de plechtigheid. Ds.van Dieren zou bij zulke gelegenheden wel zeggen: de familie moet iets gaan doen wat ze eigenlijk helemaal niet kunnen doen. Het is helaas niet het enige jonge leven dat deze week hier naar het graf gebracht moeten worden. uit respect voor de nabestaanden weggehaald.Gijs83 schreef:http://www.refdag.nl/nieuws/regio/rijss ... l_1_533044
http://www.tctubantia.nl/regio/twente/8 ... sdrama.ece
Als zulke dingen gebeuren, denk ik eigenlijk de hele tijd, hoe zal dit gaan, hoe zal dat gaan, hoe zouden ze het zijn vader en moeder gezegd hebben. Het gisteravond ook afgelezen tijdens de Bijbellezing, alleen als aandachtspunt in het grote gebed, want gegevens over de begrafenis waren nog niet bekend. Je zit eerst af te vragen wie zal het wezen. M'n zusje bracht gisteravond al wat meer licht daarin, een collega van haar was vorig jaar of het jaar daarvoor met hem op vakantie geweest en wist wie ze vriendin(verloofde zei Ds.Schreuder) was, die ken ik wel, maar hem kan ik mij niet echt voor de geest halen. Als ik achter uit het raam kijk moet ik z'n kunnen zien staan. Hij woont in dezelfde straat als ........(forummers moeten anoniem kunnen blijven). [/color]Dominee Schreuder zei gisteravond indirect dat we allemaal het gezin maar moesten opdragen in het gebed. Z'n vader ken ik wel en een broer en een zus. Ik kan in de kerk z'n vader en moeder zien zitten. Z'n moeder is nog herstellende van een lelijke val. Zo alweer een zeer ernstige roepstem in dit nog zo pas begonnen jaar...
Ik wil bewust niet alle details van het verhaal, want hij schijnt vast gezeten te hebben in een machine, zal wel een gruwelijk verhaal
zijn...
Dat is waar Gijs...Gijs83 schreef:Vanmiddag moet ze naar het graf. Ds.van Dieren en Ds.de Wit leidden beiden de plechtigheid. Ds.van Dieren zou bij zulke gelegenheden wel zeggen: de familie moet iets gaan doen wat ze eigenlijk helemaal niet kunnen doen. Het is helaas niet het enige jonge leven dat deze week hier naar het graf gebracht moeten worden.Gijs83 schreef:http://www.refdag.nl/nieuws/regio/rijss ... l_1_533044
http://www.tctubantia.nl/regio/twente/8 ... sdrama.ece
Als zulke dingen gebeuren, denk ik eigenlijk de hele tijd, hoe zal dit gaan, hoe zal dat gaan, hoe zouden ze het zijn vader en moeder gezegd hebben. Het gisteravond ook afgelezen tijdens de Bijbellezing, alleen als aandachtspunt in het grote gebed, want gegevens over de begrafenis waren nog niet bekend. Je zit eerst af te vragen wie zal het wezen. M'n zusje bracht gisteravond al wat meer licht daarin, een collega van haar was vorig jaar of het jaar daarvoor met hem op vakantie geweest en wist wie ze vriendin(verloofde zei Ds.Schreuder) was, die ken ik wel, maar hem kan ik mij niet echt voor de geest halen. Als ik achter uit het raam kijk moet ik z'n kunnen zien staan. Hij woont in dezelfde straat als ........(forummers moeten anoniem kunnen blijven). [/color]Dominee Schreuder zei gisteravond indirect dat we allemaal het gezin maar moesten opdragen in het gebed. Z'n vader ken ik wel en een broer en een zus. Ik kan in de kerk z'n vader en moeder zien zitten. Z'n moeder is nog herstellende van een lelijke val. Zo alweer een zeer ernstige roepstem in dit nog zo pas begonnen jaar...
Ik wil bewust niet alle details van het verhaal, want hij schijnt vast gezeten te hebben in een machine, zal wel een gruwelijk verhaal
zijn...
wie is 'de dood'?Gijs83 schreef: De dood zegt nooit: het is genoeg...
Zie de verklaring Statenvetaling: De dood en het graf zeggen niet "het is genoeg". Ik heb nu de kanttekeningen niet bij de hand, ik zou zeggen, maar kijk het maar even na...Zita schreef:wie is 'de dood'?Gijs83 schreef: De dood zegt nooit: het is genoeg...
Dat komt meer voor, een bijbeltekst die in de loop van de tijd wat veranderd. Zo ook bijvoorbeeld spreekwoorden als: Wie een kuil graaft voor een ander valt er zelf in, enz. Zo kent onze taal erg veel voorbeelden die rechtstreeks aan de Statenvertaling zijn ontleend.Ander schreef:Spreuken 30 spreekt over het graf dat nooit genoeg heeft. Volgens mij staat er nergens in de Bijbel wat Gijs noemde. Al begrijp ik natuurlijk wel wat hij bedoelt.