Laatst gekochte boeken

huisman

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door huisman »

Marnix schreef:
Orchidee schreef:Ik val in herhaling, ik weet het, maar wat word er door velen, kapitalen aan boeken uitgegeven, niet gewoon meer :bobo
Je zou zeggen dat, gezien de enorme boekenvoorraad die velen moeten hebben, men nauwelijks meer boeken hoeft aan te schaffen. Als iedereen met elkaar van boekenkast zou ruilen kan iedereen de rest van hun leven boeken lezen zonder nieuwe te hoeven kopen :)

Even heel wat anders. Lezen jullie boeken ook vaker? Ik doe dat regelmatig en kwam gisteren bij het zoeken naar een nieuw onderschrift een citaat van Lewis tegen: "Een goed boek lees je minstens twee keer." En ergens anders: "Als je een nieuw boek hebt gelezen, lees dan daarna eerst weer een boek die je al hebt gelezen, en begin dan pas weer met het volgende nieuwe boek." Ik vond dat wel grappig en herkenbaar, maar Joanne doet dat weer helemaal niet. Wie herkent dit? En wie niet?
Er zijn wel verschillende boeken die ik in zijn geheel herlees, als kind heb ik "Reis door de nacht" en "Vliegers in het vuur" vele malen gelezen. Ook de deeltjes van Bob Evers las ik vaker. Nu lees ik b.v. "In de ban van de ring" met enige regelmaat.
Theologieboeken blijven na lezing een bron van herlezen o.a. i.v.m. dit forum :huhu
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Marnix schreef:
Orchidee schreef:Ik val in herhaling, ik weet het, maar wat word er door velen, kapitalen aan boeken uitgegeven, niet gewoon meer :bobo
Je zou zeggen dat, gezien de enorme boekenvoorraad die velen moeten hebben, men nauwelijks meer boeken hoeft aan te schaffen. Als iedereen met elkaar van boekenkast zou ruilen kan iedereen de rest van hun leven boeken lezen zonder nieuwe te hoeven kopen :)
Dat noem je dan een bibliotheek :)
Marnix schreef: Even heel wat anders. Lezen jullie boeken ook vaker? Ik doe dat regelmatig en kwam gisteren bij het zoeken naar een nieuw onderschrift een citaat van Lewis tegen: "Een goed boek lees je minstens twee keer." En ergens anders: "Als je een nieuw boek hebt gelezen, lees dan daarna eerst weer een boek die je al hebt gelezen, en begin dan pas weer met het volgende nieuwe boek." Ik vond dat wel grappig en herkenbaar, maar Joanne doet dat weer helemaal niet. Wie herkent dit? En wie niet?
Jazeker. Er zijn boeken die je één keer leest en daarna niet meer. Maar heel veel boeken lees ik later nog een keer. Ik moet ook zeggen (hoewel ik echt zoveel boeken niet heb) dat ik ook nog best een hoop boeken heb die ik nog nooit heb gelezen.
Nu lees ik toch al veel te weinig, en daarnaast heb ik nog de rare afwijking dat ik in 10 boeken tegelijk lees...
albion

Bericht door albion »

eilander schreef:
Marnix schreef:
Dat noem je dan een bibliotheek :)
Marnix schreef: Even heel wat anders. Lezen jullie boeken ook vaker? Ik doe dat regelmatig en kwam gisteren bij het zoeken naar een nieuw onderschrift een citaat van Lewis tegen: "Een goed boek lees je minstens twee keer." En ergens anders: "Als je een nieuw boek hebt gelezen, lees dan daarna eerst weer een boek die je al hebt gelezen, en begin dan pas weer met het volgende nieuwe boek." Ik vond dat wel grappig en herkenbaar, maar Joanne doet dat weer helemaal niet. Wie herkent dit? En wie niet?
Eilander schreef: ... en daarnaast heb ik nog de rare afwijking dat ik in 10 boeken tegelijk lees...

Daar ga ik ook mank aan....
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

albion schreef:
eilander schreef:[... en daarnaast heb ik nog de rare afwijking dat ik in 10 boeken tegelijk lees...

Ik ook...
jvdg

Bericht door jvdg »

Erasmiaan schreef:
albion schreef:
eilander schreef:[... en daarnaast heb ik nog de rare afwijking dat ik in 10 boeken tegelijk lees...

Ik ook...
Ik, ook.
Schijnt dus geen afwijking te zijn.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

jvdg schreef:
Erasmiaan schreef:
albion schreef:

Ik ook...
Ik, ook.
:sweat ben ik toch minder raar dan ik dacht.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Marnix

Bericht door Marnix »

jvdg schreef:
Erasmiaan schreef:
albion schreef:

Ik ook...
Ik, ook.
Ehhh... dat jij het niet doet wil daarmee nog niet zeggen dat het dus normaal is. Ik zal het je sterker vertellen, ik doe het ook, dus alles wijst er op dat het niet normaal is :)

Maar ach, wij mannen kunnen misschien niet multitasken, maar dit kunnen we dan wel weer :) Ik lees zelf soms ook meer boeken tegelijk, ligt ook aan het type boek wat het is. Als het een geschreven verhaal is doe ik het niet, maar met psychologischer of filosofische boeken, theologische boeken enz. kan het prima.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
caprice

Bericht door caprice »

Beschouwing van het genadeverbond - Thomas Boston
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

caprice schreef:Beschouwing van het genadeverbond - Thomas Boston
Veel zegen toegebeden bij het lezen van dit boek.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
vlinder

Bericht door vlinder »

helma schreef:ik had ook hele leuke koopjes op de rommelmarkt :yahoo :yahoo
5 haaknaalden in verschillende maten :slurp (samen 2,-)
didl knuffel (gratis)
CD Ralph van Manen (0,50)
5 paar zilveren oorbelletjes (nieuw in verpakking) (samen 2,-)
springstok (2,-)
wat meisjeskleren voor weinig

stapeltje boeken:
Nico van de Voet: Waarom moet ik altijd helpen (0,50)
3 dl Beverly Lewis; The Heritage of lancaster County (1,50)
Dalene Matthee; Fiela's kind (0,25)
Hiltje Vink; Geheim (0,50)
Marianne Busser; Het Letterwinkeltje (0,75)
Snuf de Hond (filmeditie) (1,-)
Annie MG Schmidt; Floddertje (1,-)

en wat nieuwe boeken met schoonheidsfoutjes:
John MacArthur; Iemand had twee zonen (2,-)
Elisabeth George; Gods weg door je beproevingen (2,-)
Jim George; Een echtgenoot naar Gods hart (2,-) het vaderdagkadootje voor de komende jaren)
Jim George; Een man naar Gods hart (2,-)
Elizabeth George; Een echtgenote naar Gods hart (2,-)
Elizabeth George; Een vrouw naar Gods hart (2,-)

Echt heel blij mee

Mijn man had (al heel vroeg) een doos vol lego; z.g.a.n. voor 10 euro
Die was ook erg in zijn nopjes (en de jongens ook)
Ik ben jaloers op je. Ik zie nooit zulke mooie boeken voor zo weinig.
Goed gedaan!
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
vlinder

Bericht door vlinder »

Marnix schreef:

Even heel wat anders. Lezen jullie boeken ook vaker? Ik doe dat regelmatig en kwam gisteren bij het zoeken naar een nieuw onderschrift een citaat van Lewis tegen: "Een goed boek lees je minstens twee keer." En ergens anders: "Als je een nieuw boek hebt gelezen, lees dan daarna eerst weer een boek die je al hebt gelezen, en begin dan pas weer met het volgende nieuwe boek." Ik vond dat wel grappig en herkenbaar, maar Joanne doet dat weer helemaal niet. Wie herkent dit? En wie niet?
Meerdere keren lezen doe ik regelmatig. Bijna de helft van mijn boeken meerdere keren gelezen. Soms helemaal, soms als naslagwerk om weer eens wat op te zoeken.

Uitlenen is een frustrerende bezigheid. We waren mega veel boeken kwijt die niet meer op te sporen zijn. Nu ligt er nog een briefje met namen met uitgeleende boeken, maar als je het zegt is het: o, ja, volgende keer neem ik ze mee....Staan er 20 op m'n lijstje. Volgens mij stop ik er mee. :nonnon
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Marnix

Bericht door Marnix »

huisman schreef:
Marnix schreef:

Er zijn wel verschillende boeken die ik in zijn geheel herlees, als kind heb ik "Reis door de nacht" en "Vliegers in het vuur" vele malen gelezen. Ook de deeltjes van Bob Evers las ik vaker. Nu lees ik b.v. "In de ban van de ring" met enige regelmaat.
Theologieboeken blijven na lezing een bron van herlezen o.a. i.v.m. dit forum :huhu
Leuk om te lezen. Ik heb een hoop Bob Evers-boekjes meerdere keren gelezen, fantastisch... en In de Ban van de Ring ook al een aantal keren. Fantastisch boek. Heb je trouwens de andere werken van Tolkien (The Hobbit, Silmarillion, Unfinished Tales) ook gelezen? Toen ik na 2x Lord of the Rings te hebben gelezen, The Silmarillion en en Unfinished Tales had gelezen en Lord of the Rings voor de 3e keer las, ging er weer een hele nieuwe wereld voor me open. Die boeken geven zoveel achtergrondinformatie en de hele geschiedenis van voor Lord of the Rings, van de schepping tot aan de tijd vlak voor de ring gevonden wordt, over de rassen, volken, conflicten en banden, de val van Morgoth, zijn werk, de opkomst van Sauron, over hoe de ringen werden gemaakt enzovoorts, dat een hoop dingen opeens veel duidelijker worden omdat je de geschiedenis kent, dat plaatse, culturen, namen enz. veel meer zeggen. Mocht je dat niet hebben gedaan, dan kan ik je dat erg aanraden.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
helma

Bericht door helma »

ik ga "echtgenote naar Gods hart" samen met M&M doornemen

(nu onze mannen zover krijgen dat ze de mannenversie gaan doen :huhu )
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

helma schreef:ik ga "echtgenote naar Gods hart" samen met M&M doornemen

(nu onze mannen zover krijgen dat ze de mannenversie gaan doen :huhu )
:)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
albion

Bericht door albion »

Marnix schreef:
huisman schreef:
Marnix schreef:

Leuk om te lezen. Ik heb een hoop Bob Evers-boekjes meerdere keren gelezen, fantastisch... en In de Ban van de Ring ook al een aantal keren. Fantastisch boek. Heb je trouwens de andere werken van Tolkien (The Hobbit, Silmarillion, Unfinished Tales) ook gelezen? Toen ik na 2x Lord of the Rings te hebben gelezen, The Silmarillion en en Unfinished Tales had gelezen en Lord of the Rings voor de 3e keer las, ging er weer een hele nieuwe wereld voor me open. Die boeken geven zoveel achtergrondinformatie en de hele geschiedenis van voor Lord of the Rings, van de schepping tot aan de tijd vlak voor de ring gevonden wordt, over de rassen, volken, conflicten en banden, de val van Morgoth, zijn werk, de opkomst van Sauron, over hoe de ringen werden gemaakt enzovoorts, dat een hoop dingen opeens veel duidelijker worden omdat je de geschiedenis kent, dat plaatse, culturen, namen enz. veel meer zeggen. Mocht je dat niet hebben gedaan, dan kan ik je dat erg aanraden.

Wil je beweren Marnix, dat alles wat in Lord of the Rings voorkomt echt is??? En ook wat er in die andere boeken staat? Het is toch allemaal fictie?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gesloten