Er zijn wel verschillende boeken die ik in zijn geheel herlees, als kind heb ik "Reis door de nacht" en "Vliegers in het vuur" vele malen gelezen. Ook de deeltjes van Bob Evers las ik vaker. Nu lees ik b.v. "In de ban van de ring" met enige regelmaat.Marnix schreef:Je zou zeggen dat, gezien de enorme boekenvoorraad die velen moeten hebben, men nauwelijks meer boeken hoeft aan te schaffen. Als iedereen met elkaar van boekenkast zou ruilen kan iedereen de rest van hun leven boeken lezen zonder nieuwe te hoeven kopenOrchidee schreef:Ik val in herhaling, ik weet het, maar wat word er door velen, kapitalen aan boeken uitgegeven, niet gewoon meer
Even heel wat anders. Lezen jullie boeken ook vaker? Ik doe dat regelmatig en kwam gisteren bij het zoeken naar een nieuw onderschrift een citaat van Lewis tegen: "Een goed boek lees je minstens twee keer." En ergens anders: "Als je een nieuw boek hebt gelezen, lees dan daarna eerst weer een boek die je al hebt gelezen, en begin dan pas weer met het volgende nieuwe boek." Ik vond dat wel grappig en herkenbaar, maar Joanne doet dat weer helemaal niet. Wie herkent dit? En wie niet?
Theologieboeken blijven na lezing een bron van herlezen o.a. i.v.m. dit forum