Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:@eilander (en @Posthoorn), zijn jullie het ook eens met @huisman?
Ik ben wel benieuwd Jantje, waarom je niet op mijn reactie reageert.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Ditbenik »

Mona Lisa schreef:
Die Verklaring deugt niet maar dit natuurlijk ook niet. Prima om het niet met zijn insteek eens zijn, ben ik ook niet, maar de toegang tot de kansel ontzeggen is nergens voor nodig. Zo komt dat gesprek er nooit.
Nee, dit is hetzelfde als wat Jantje doet. Wie het niet met je eens is, is afgeschreven. Ik heb ze daarom ook even een voorzichtig mailtje gestuurd.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Wandelende »

Ditbenik schreef:
Mona Lisa schreef:
Die Verklaring deugt niet maar dit natuurlijk ook niet. Prima om het niet met zijn insteek eens zijn, ben ik ook niet, maar de toegang tot de kansel ontzeggen is nergens voor nodig. Zo komt dat gesprek er nooit.
Nee, dit is hetzelfde als wat Jantje doet. Wie het niet met je eens is, is afgeschreven. Ik heb ze daarom ook even een voorzichtig mailtje gestuurd.
Wie zegt dat het een kanselontzegging is? Is het niet uit voorzorg voor de verwachte protesten? Of is het in goed overleg gedaan? Welke redenen zijn ervoor?
(~)
Mona Lisa
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 feb 2007, 14:15

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Mona Lisa »

Wandelende schreef:
Ditbenik schreef:
Mona Lisa schreef:
Die Verklaring deugt niet maar dit natuurlijk ook niet. Prima om het niet met zijn insteek eens zijn, ben ik ook niet, maar de toegang tot de kansel ontzeggen is nergens voor nodig. Zo komt dat gesprek er nooit.
Nee, dit is hetzelfde als wat Jantje doet. Wie het niet met je eens is, is afgeschreven. Ik heb ze daarom ook even een voorzichtig mailtje gestuurd.
Wie zegt dat het een kanselontzegging is? Is het niet uit voorzorg voor de verwachte protesten? Of is het in goed overleg gedaan? Welke redenen zijn ervoor?
Hij is hoe dan ook niet welkom. Slechte zaak. Dat vind ik dan wel weer een reden om op te roepen, laten we achter hem gaan staan.
Geytenbeekje
Berichten: 8331
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Geytenbeekje »

Ze hadden alles veel beter moeten communiceren
Dat was ook een vergaderpunt voor de dominees die dit ondertekend hebben.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12250
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Herman »

Het is, zoals eilander over andere punten aangeeft, niet het juiste signaal en het juiste tijdstip om predikanten nu niet te laten voorgaan.
Geytenbeekje
Berichten: 8331
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Geytenbeekje »

Herman schreef:Het is, zoals eilander over andere punten aangeeft, niet het juiste signaal en het juiste tijdstip om predikanten nu niet te laten voorgaan.
Wanneer is dat wel het geval ?
Toch on-Bijbels om iemand de kansel te laten ontzeggen omdat hij eens is met een verklaring ?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door eilander »

huisman schreef: Idd de wereld maakt van Gods dienstknechten haat-imans en zelfs sommige forummers huilen mee met deze wolven in het bos. Meer dan verontrustend dat bij de eerste lichte verdrukking de scheiding al openbaar komt.
@Jantje, als je het hebt over deze quote van huisman zal het je hopelijk niet verbazen dat ik het daar helemaal mee eens ben.
Ik zag dat iemand ervan maakte dat hierdoor een onderscheid tussen 'echt/niet echt christen' gezien wordt. Dat vind ik dan weer veel te ver gaan.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: RE: Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Bezorgd »

eilander schreef:
huisman schreef: Idd de wereld maakt van Gods dienstknechten haat-imans en zelfs sommige forummers huilen mee met deze wolven in het bos. Meer dan verontrustend dat bij de eerste lichte verdrukking de scheiding al openbaar komt.
@Jantje, als je het hebt over deze quote van huisman zal het je hopelijk niet verbazen dat ik het daar helemaal mee eens ben.
Ik zag dat iemand ervan maakte dat hierdoor een onderscheid tussen 'echt/niet echt christen' gezien wordt. Dat vind ik dan weer veel te ver gaan.

Jantje probeert wat steun te vinden , maar reageert helaas zelf niet.
Maar hoe moet ik de scheiding tov de lichte verdrukking dan lezen?
Een scheiding van wat?
Dat wordt in soortgelijke voorbeelden altijd als de scheiding tussen 'schijn en zijn' gezien.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4237
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: RE: Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Maanenschijn »

Jantje schreef:
liz boer schreef:
eilander schreef:
liz boer schreef: Wat erg...
Worden we nu eindelijk wakker? Deze mannen hebben onze steun nodig, niet onze kritiek! Gaan we als gezindte nu dan pal achter deze mannen staan, in Gods Naam!
Ik vind het heel erg, met zorgvuldigheid was dit niet gebeurd.
Inmiddels heeft de kerkenraad in Gorinchem besloten dat ds. Klaassen zondagochtend niet welkom is, terwijl verder in hetzelfde stukje staat, dat ze vinden dat íedereen welkom is. Is dat tegenstrijdig of is dat tegenstrijdig?
https://www.pgggrotekerk.nl/ds-m-klaass ... gorinchem/
Waar staat dat hij niet welkom is? Misschien lees ik er overheen.

Ik kan mij ook voorstellen dat kerkenraad en dominee Klaassen het samen verstandig vinden om nu deze preekbeurt geen doorgang te laten vinden om geen verdere polarisatie te bevorderen.

Maar mogelijk mis ik informatie.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Wandelende »

Gelukkig zijn er nog mensen die rotsvast blijven staan in de branding als de verdrukking is begonnen. Zij die niet meedoen met de scheiding tijdens de lichte verdrukking.
(~)
Mona Lisa
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 feb 2007, 14:15

Re: RE: Re: RE: Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Mona Lisa »

Maanenschijn schreef:Waar staat dat hij niet welkom is? Misschien lees ik er overheen.

Ik kan mij ook voorstellen dat kerkenraad en dominee Klaassen het samen verstandig vinden om nu deze preekbeurt geen doorgang te laten vinden om geen verdere polarisatie te bevorderen.

Maar mogelijk mis ik informatie.
volgens de site van de wijkgemeente Grote Kerk in Gorinchem: De kerkenraad heeft besloten . . .
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Ditbenik »

Wandelende schreef:Gelukkig zijn er nog mensen die rotsvast blijven staan in de branding als de verdrukking is begonnen. Zij die niet meedoen met de scheiding tijdens de lichte verdrukking.
Wil je daarmee zeggen dat het al dan niet steunen van de NV 'de scheiding aanbrengt tijdens de lichte verdrukking"?
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Bezorgd »

Ditbenik schreef:
Wandelende schreef:Gelukkig zijn er nog mensen die rotsvast blijven staan in de branding als de verdrukking is begonnen. Zij die niet meedoen met de scheiding tijdens de lichte verdrukking.
Wil je daarmee zeggen dat het al dan niet steunen van de NV 'de scheiding aanbrengt tijdens de lichte verdrukking"?

Als ik Huisman en Jantje moet geloven wel.

Dus ik denk dat zelfs de initiatiefnemers, maar zeker ds Sonnevelt inmiddels behoren tot die groep , tegenover de echte standvastigen.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Wandelende »

Ditbenik schreef:
Wandelende schreef:Gelukkig zijn er nog mensen die rotsvast blijven staan in de branding als de verdrukking is begonnen. Zij die niet meedoen met de scheiding tijdens de lichte verdrukking.
Wil je daarmee zeggen dat het al dan niet steunen van de NV 'de scheiding aanbrengt tijdens de lichte verdrukking"?
Nee, ik doel op enkele reacties die hierboven staan. Waarin wordt gesteld of wordt beaamd dat er enkelen mee huilen met de wolven in het bos en dat het verontrustend is dat bij de eerste lichte verdrukking er in deze al scheiding openbaar komt.
Volgens mij brengen zulk soort polariserende opmerkingen méér scheiding dan door te luisteren naar elkaars argumenten en niet de 'voor-' dan wel 'tegenstanders' met dergelijke titels te bestempelen.
(~)
Plaats reactie