Wist je dat........[6]

Cees

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door Cees »

GJdeBruijn schreef:Ik zou de grap sterker gevonden hebben als het uit de eigen kring kwam. Het heeft nu iets van refo's 'voor aap zetten'.
Het komt volgens mij uit eigen kring en eigen soort houdt er van om eigen soort zwart te maken.
Mara

Bericht door Mara »

Cees schreef:
GJdeBruijn schreef:Ik zou de grap sterker gevonden hebben als het uit de eigen kring kwam. Het heeft nu iets van refo's 'voor aap zetten'.
Het komt volgens mij uit eigen kring en eigen soort houdt er van om eigen soort zwart te maken.
Zelfspot kan heel nuttig zijn :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
GJdeBruijn

Bericht door GJdeBruijn »

Mara schreef:
Cees schreef:
Zelfspot kan heel nuttig zijn :)
Zeker! ;)
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Kan iemand mij uitleggen waarom dit zelfspot is?

Is vakantieveilingen nl ook zelfspot voor de niet-gelovige mensheid ofzo?

Ik zie geen verschil tussen refokledingzaken versus gewone kledingzaken of een wegwijsbeurs versus huidhousbeurs of iets dergelijks.....

Als iemand het leuk vindt om refo's op deze manier aan voordelige (daarin onderscheiden ze zich dan van refokledingzaken) uitjes te helpen.... prima toch?!

en 2 april weten we of het serieus was of niet...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
DDD

Bericht door DDD »

Als je de missie en visie leest dan zie je dat wel, hoop ik. Anders heeft de gereformeerde gezindte geen karikaturen meer nodig. Dan is zij haar eigen karikatuur.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Ik vond het een vreselijk leuk idee, eigenlijk. Jammer wanneer het een 1-aprilgrap blijkt te zijn. Ik hou wel van refodingetjes.
refo

Bericht door refo »

Voor een 1 aprilgrap is dit wel erg ingewikkeld.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

refo schreef:Voor een 1 aprilgrap is dit wel erg ingewikkeld.
Het is ingewikkeld geworden in refoland. Dat geldt zelfs voor "grappen".
huisman

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:
refo schreef:Voor een 1 aprilgrap is dit wel erg ingewikkeld.
Het is ingewikkeld geworden in refoland. Dat geldt zelfs voor "grappen".

Lijkt mij sterk dat dit een 1 aprilgrap is....als het wel zo is kan ik er iig niet om lachen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
refo

Bericht door refo »

Volgens company.info zitten er verschillende bedrijven op De Sterke Arm nummer 2.
Refoveilingen.nl is een BV in oprichting.
De contactpersoon is Maarten Fraanje.
Er zitten tussen de genoemde bedrijven een aantal waarin hij ook als contactpersoon voorkomt.
Deze sites:
http://www.viascherm.nl
http://www.dutchentertainers.com
De eerste samen met Carl Rozema en Peter van Aalderen.

Dit is gewoon openbare info en heeft niets met privacyschending te maken.

Al met al lijkt het me wel dat er iemand brood in deze veilingen ziet.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Bij 'Missie en Visie' lees ik: Refoveilingen.nl biedt op betrokken wijze een verantwoord vrijetijdsaanbod. Daarbij houdt Refoveilingen.nl rekening met de geloofsbeleving en levensstijl van de reformatorische achterban.

Intrigerende zin!
- Deze site biedt het aanbod op betrokken wijze aan? Wat is dat??
- We kenden al de term 'verantwoorde vrijetijdsbesteding', nu hebben we zelf een verantwoord vrijetijdsaanbod.
- Ik heb het totale aanbod bekeken en ik vermag niet in te zien hoe hierin getuigenis wordt gegeven van de geloofsbeleving.
- Nog interessanter is de veronderstelling in deze zin dat de reformatorische gezindte een uniforme geloofsbeleving heeft. (Dat zou de doodsteek voor dit forum zijn...;) )
- Men spreekt van de reformatorische achterban. Opmerkelijk! Een politieke partij heeft een achterban, een refoschool ook, het RD eventueel ook; maar heeft een commerciële instelling op de eerste dag van haar bestaan ook al een achterban?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
refo

Bericht door refo »

Luther schreef:Bij 'Missie en Visie' lees ik: Refoveilingen.nl biedt op betrokken wijze een verantwoord vrijetijdsaanbod. Daarbij houdt Refoveilingen.nl rekening met de geloofsbeleving en levensstijl van de reformatorische achterban.

Intrigerende zin!
- Deze site biedt het aanbod op betrokken wijze aan? Wat is dat??
- We kenden al de term 'verantwoorde vrijetijdsbesteding', nu hebben we zelf een verantwoord vrijetijdsaanbod.
- Ik heb het totale aanbod bekeken en ik vermag niet in te zien hoe hierin getuigenis wordt gegeven van de geloofsbeleving.
- Nog interessanter is de veronderstelling in deze zin dat de reformatorische gezindte een uniforme geloofsbeleving heeft. (Dat zou de doodsteek voor dit forum zijn...;) )
- Men spreekt van de reformatorische achterban. Opmerkelijk! Een politieke partij heeft een achterban, een refoschool ook, het RD eventueel ook; maar heeft een commerciële instelling op de eerste dag van haar bestaan ook al een achterban?
Dat laatste bedoelt er ook helemaal niet te staan. Het is duidelijk een verkeerd gebruik van het woord achterban.
En als de term 'verantwoorde vrijetijdsbesteding' bestaat hoort daar een aanbod bij. Over een getuigenis heeft niemand het. Als ik naar de dierentuin of het Omniversumga dan vind ik dat verantwoord, maar getuigen doe ik nix.

Al met al een slim idee. 4 euro voor de sitebouwer per veiling. Mwah.
DDD

Bericht door DDD »

Dit verklaart dan ook de karikaturale omschrijvingen in de missie en visie. De betrokken onderneming organiseert ook dancefeesten, dus van veel inhoudelijke betrokkenheid op de achterban zal geen sprake zijn.

Gezien het commentaar van GJde Bruijn op de achterkant van de website ben ik nog niet overtuigd maar ik begin te twijfelen. Misschien is het een serieus initiatief.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

DDD schreef:Dit verklaart dan ook de karikaturale omschrijvingen in de missie en visie. De betrokken onderneming organiseert ook dancefeesten, dus van veel inhoudelijke betrokkenheid op de achterban zal geen sprake zijn.

Gezien het commentaar van GJde Bruijn op de achterkant van de website ben ik nog niet overtuigd maar ik begin te twijfelen. Misschien is het een serieus initiatief.
Hoe weet je dat deze onderneming ook dancefeesten organiseert?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
DDD

Bericht door DDD »

Door de bovengenoemde websites van de eigenaar aan te klikken en de bedrijfsactiviteiten te bestuderen.
Gesloten