Waar denk je op dit moment aan? [2]

Oude-Waarheid

Re: Waar denk je op dit moment aan? [2]

Bericht door Oude-Waarheid »

PvS schreef:Ik denk er aan om te gaan...
::bye
gertje

Bericht door gertje »

aan de doop
Mariavt

Bericht door Mariavt »

In wat voor opzicht?
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Mara

Bericht door Mara »

Ik begrijp het !
Jammer dat ik je geen pb meer kan sturen :fi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara

Bericht door Mara »

...aan verschillende forummers die ik hier heel erg mis. Ze zijn weg zonder afscheid kennelijk :fi :ouin
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
albion

Bericht door albion »

Mara schreef:...aan verschillende forummers die ik hier heel erg mis. Ze zijn weg zonder afscheid kennelijk :fi :ouin
Ik ook.... :quoi
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Jo-Ann

Bericht door Jo-Ann »

Aan de vraag of ik aan Gods kant staat.

Naar aanleiding van een lezing die ik lang geleden een keer gehoord heb. Het ging over iemand die niet kon slapen. Er was een oorlog en die man kwam er niet uit, want hij (en zijn volk) baden of God aan hun kant stond en de andere partij deed dat ook. Daar zat hij over te tobben. Een dienstbode vroeg naar de reden van zijn gepieker. Hij vertelde zijn gedachten. De dienstbode vond dat hij niet zo moeilijk moest doen, want natuurlijk stond God aan hun zijde. Toen zei die man: 'dat kan wel zo wezen, maar staan wij aan Gods kant?'

Kwam zomaar weer boven en 't is echt jaren geleden. Ik hoor het de dominee haast nog letterlijk zeggen. Volgens mij betrof het een Amerikaanse president: Abraham Lincoln.
henriët

Bericht door henriët »

Jo-Ann schreef:Aan de vraag of ik aan Gods kant staat.

Naar aanleiding van een lezing die ik lang geleden een keer gehoord heb. Het ging over iemand die niet kon slapen. Er was een oorlog en die man kwam er niet uit, want hij (en zijn volk) baden of God aan hun kant stond en de andere partij deed dat ook. Daar zat hij over te tobben. Een dienstbode vroeg naar de reden van zijn gepieker. Hij vertelde zijn gedachten. De dienstbode vond dat hij niet zo moeilijk moest doen, want natuurlijk stond God aan hun zijde. Toen zei die man: 'dat kan wel zo wezen, maar staan wij aan Gods kant?'

Kwam zomaar weer boven en 't is echt jaren geleden. Ik hoor het de dominee haast nog letterlijk zeggen. Volgens mij betrof het een Amerikaanse president: Abraham Lincoln.
Ik hoop dat je dan ook mag gaan overdenken Hem te mogen kennen. Door U door U alleen om t eeuwig welbehagen!
Ten diepste willen wij onze eigen weg gaan, maar nog is het genadetijd en roept God tot je:
Kom tot Mij ...
en wie tot Hem gaat, zal Hij geenszins uitwerpen.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Schemerlichtje

Bericht door Schemerlichtje »

De preken van gisteren, door Woord en sacrament (H.D.)
De Heere Jezus die Mattheus zag en hem riep, maar ook Zijn sterven, zodat het is: zo is er dan geen verdoemenis meer voor degene die in Christus Jezus zijn.
Haast u om uws levens wil....
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

http://www.refdag.nl/nieuws/regio/rijss ... l_1_533044
http://www.tctubantia.nl/regio/twente/8 ... sdrama.ece

Als zulke dingen gebeuren, denk ik eigenlijk de hele tijd, hoe zal dit gaan, hoe zal dat gaan, hoe zouden ze het zijn vader en moeder gezegd hebben. Het gisteravond ook afgelezen tijdens de Bijbellezing, alleen als aandachtspunt in het grote gebed, want gegevens over de begrafenis waren nog niet bekend. Je zit eerst af te vragen wie zal het wezen. M'n zusje bracht gisteravond al wat meer licht daarin, een collega van haar was vorig jaar of het jaar daarvoor met hem op vakantie geweest en wist wie ze vriendin(verloofde zei Ds.Schreuder) was, die ken ik wel, maar hem kan ik mij niet echt voor de geest halen. Als ik achter uit het raam kijk moet ik z'n kunnen zien staan. Hij woont in dezelfde straat als ........(forummers moeten anoniem kunnen blijven). [/color]Dominee Schreuder zei gisteravond indirect dat we allemaal het gezin maar moesten opdragen in het gebed. Z'n vader ken ik wel en een broer en een zus. Ik kan in de kerk z'n vader en moeder zien zitten. Z'n moeder is nog herstellende van een lelijke val. Zo alweer een zeer ernstige roepstem in dit nog zo pas begonnen jaar...
Ik wil bewust niet alle details van het verhaal, want hij schijnt vast gezeten te hebben in een machine, zal wel een gruwelijk verhaal zijn...
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Gijs83 schreef:http://www.refdag.nl/nieuws/regio/rijss ... l_1_533044
http://www.tctubantia.nl/regio/twente/8 ... sdrama.ece

Als zulke dingen gebeuren, denk ik eigenlijk de hele tijd, hoe zal dit gaan, hoe zal dat gaan, hoe zouden ze het zijn vader en moeder gezegd hebben. Het gisteravond ook afgelezen tijdens de Bijbellezing, alleen als aandachtspunt in het grote gebed, want gegevens over de begrafenis waren nog niet bekend. Je zit eerst af te vragen wie zal het wezen. M'n zusje bracht gisteravond al wat meer licht daarin, een collega van haar was vorig jaar of het jaar daarvoor met hem op vakantie geweest en wist wie ze vriendin(verloofde zei Ds.Schreuder) was, die ken ik wel, maar hem kan ik mij niet echt voor de geest halen. Als ik achter uit het raam kijk moet ik z'n kunnen zien staan. Hij woont in dezelfde straat als..........(forummers moeten anoniem kunnen blijven) Dominee Schreuder zei gisteravond indirect dat we allemaal het gezin maar moesten opdragen in het gebed. Z'n vader ken ik wel en een broer en een zus. Ik kan in de kerk z'n vader en moeder zien zitten. Z'n moeder is nog herstellende van een lelijke val. Zo alweer een zeer ernstige roepstem in dit nog zo pas begonnen jaar...
Ik wil bewust niet alle details van het verhaal, want hij schijnt vast gezeten te hebben in een machine, zal wel een gruwelijk verhaal zijn...
Vreselijk Gijs, zoiets...een handbreed is onze tijd...
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Schemerlichtje

...kinderen die hoogbegaafd zijn....
Schemerlichtje

Want beter dan dit tijdlijk leven
is Uwe goedertierenheid

(en als het op aarde soms al zo goed kan zijn, hoe moet het straks dan wel niet zijn)
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Schemerlichtje schreef:Want beter dan dit tijdlijk leven
is Uwe goedertierenheid

(en als het op aarde soms al zo goed kan zijn, hoe moet het straks dan wel niet zijn)
Heerlijk he, om je hierin te mogen verheugen!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Dat ik van zusjelief vanmorgen een krat naast de brievenbus moest gaan zetten. Ik vraag me even af wat ze verwacht. :love
Gesloten