PvS schreef:Ik denk er aan om te gaan...

PvS schreef:Ik denk er aan om te gaan...
In wat voor opzicht?PvS schreef:Ik denk er aan om te gaan...
Ik begrijp het !PvS schreef:Ik denk er aan om te gaan...
Ik ook....Mara schreef:...aan verschillende forummers die ik hier heel erg mis. Ze zijn weg zonder afscheid kennelijk![]()
Ik hoop dat je dan ook mag gaan overdenken Hem te mogen kennen. Door U door U alleen om t eeuwig welbehagen!Jo-Ann schreef:Aan de vraag of ik aan Gods kant staat.
Naar aanleiding van een lezing die ik lang geleden een keer gehoord heb. Het ging over iemand die niet kon slapen. Er was een oorlog en die man kwam er niet uit, want hij (en zijn volk) baden of God aan hun kant stond en de andere partij deed dat ook. Daar zat hij over te tobben. Een dienstbode vroeg naar de reden van zijn gepieker. Hij vertelde zijn gedachten. De dienstbode vond dat hij niet zo moeilijk moest doen, want natuurlijk stond God aan hun zijde. Toen zei die man: 'dat kan wel zo wezen, maar staan wij aan Gods kant?'
Kwam zomaar weer boven en 't is echt jaren geleden. Ik hoor het de dominee haast nog letterlijk zeggen. Volgens mij betrof het een Amerikaanse president: Abraham Lincoln.
Vreselijk Gijs, zoiets...een handbreed is onze tijd...Gijs83 schreef:http://www.refdag.nl/nieuws/regio/rijss ... l_1_533044
http://www.tctubantia.nl/regio/twente/8 ... sdrama.ece
Als zulke dingen gebeuren, denk ik eigenlijk de hele tijd, hoe zal dit gaan, hoe zal dat gaan, hoe zouden ze het zijn vader en moeder gezegd hebben. Het gisteravond ook afgelezen tijdens de Bijbellezing, alleen als aandachtspunt in het grote gebed, want gegevens over de begrafenis waren nog niet bekend. Je zit eerst af te vragen wie zal het wezen. M'n zusje bracht gisteravond al wat meer licht daarin, een collega van haar was vorig jaar of het jaar daarvoor met hem op vakantie geweest en wist wie ze vriendin(verloofde zei Ds.Schreuder) was, die ken ik wel, maar hem kan ik mij niet echt voor de geest halen. Als ik achter uit het raam kijk moet ik z'n kunnen zien staan. Hij woont in dezelfde straat als..........(forummers moeten anoniem kunnen blijven) Dominee Schreuder zei gisteravond indirect dat we allemaal het gezin maar moesten opdragen in het gebed. Z'n vader ken ik wel en een broer en een zus. Ik kan in de kerk z'n vader en moeder zien zitten. Z'n moeder is nog herstellende van een lelijke val. Zo alweer een zeer ernstige roepstem in dit nog zo pas begonnen jaar...
Ik wil bewust niet alle details van het verhaal, want hij schijnt vast gezeten te hebben in een machine, zal wel een gruwelijk verhaal zijn...
Heerlijk he, om je hierin te mogen verheugen!Schemerlichtje schreef:Want beter dan dit tijdlijk leven
is Uwe goedertierenheid
(en als het op aarde soms al zo goed kan zijn, hoe moet het straks dan wel niet zijn)