Laatst gekochte boeken

Mara

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door Mara »

Vanmorgen op de braderie:
Het verrassende zwijgen, omnibus met Suzan, Ik zal altijd bij je blijven, Weten komt later - Annie Ferwerda - van den Berg
Het scharlaken koord - Cornelius Lambregtse
Het kind Hans - J. van Doorne
De hordenloop van J. Kobald - B. Nijenhuis
Vaarwel Annemarie - Betty van der Plaats (nostalgie :) )
Marja houdt de zonkant - Netty Koen-Conrad (onlangs overleden, ook jeugdsentiment, een witte raven pocket)
Voor de rest lagen er alleen boeken die ik al had, ofwel los, of in een omnibus/trilogie
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
helma

Bericht door helma »

ik had ook hele leuke koopjes op de rommelmarkt :yahoo :yahoo
5 haaknaalden in verschillende maten :slurp (samen 2,-)
didl knuffel (gratis)
CD Ralph van Manen (0,50)
5 paar zilveren oorbelletjes (nieuw in verpakking) (samen 2,-)
springstok (2,-)
wat meisjeskleren voor weinig

stapeltje boeken:
Nico van de Voet: Waarom moet ik altijd helpen (0,50)
3 dl Beverly Lewis; The Heritage of lancaster County (1,50)
Dalene Matthee; Fiela's kind (0,25)
Hiltje Vink; Geheim (0,50)
Marianne Busser; Het Letterwinkeltje (0,75)
Snuf de Hond (filmeditie) (1,-)
Annie MG Schmidt; Floddertje (1,-)

en wat nieuwe boeken met schoonheidsfoutjes:
John MacArthur; Iemand had twee zonen (2,-)
Elisabeth George; Gods weg door je beproevingen (2,-)
Jim George; Een echtgenoot naar Gods hart (2,-) het vaderdagkadootje voor de komende jaren)
Jim George; Een man naar Gods hart (2,-)
Elizabeth George; Een echtgenote naar Gods hart (2,-)
Elizabeth George; Een vrouw naar Gods hart (2,-)

Echt heel blij mee

Mijn man had (al heel vroeg) een doos vol lego; z.g.a.n. voor 10 euro
Die was ook erg in zijn nopjes (en de jongens ook)
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

De Tresoor, van Rien Poortvliet. Ik ben helemaal niet zo into Rien Poortvliet, maar dit boek is zo geweldig! En ik hou van Koninginnedag, want in het echt vond ik 'm altijd te duur, en voor 50 cent kun je er ook heel best van genieten.
albion

Bericht door albion »

Zita schreef:De Tresoor, van Rien Poortvliet. Ik ben helemaal niet zo into Rien Poortvliet, maar dit boek is zo geweldig! En ik hou van Koninginnedag, want in het echt vond ik 'm altijd te duur, en voor 50 cent kun je er ook heel best van genieten.

Ik ga eens in de Mediatheek kijken of ze het hier hebben.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Marnix

Bericht door Marnix »

Afbeelding
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
huisman

Bericht door huisman »

Het heeft lang geduurd want ik kon het nergens vinden maar opeens hebben alle internetboekhandels dit boekje
Afbeelding

verklaring van de zeven kruiswoorden door Ds J.G. Staringh, Ds K Mel, Ds Ulrich
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Ik val in herhaling, ik weet het, maar wat word er door velen, kapitalen aan boeken uitgegeven, niet gewoon meer :bobo
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Auto

Bericht door Auto »

Orchidee schreef:Ik val in herhaling, ik weet het, maar wat word er door velen, kapitalen aan boeken uitgegeven, niet gewoon meer :bobo
Ja, is goed voor de economie! ;)
Mara

Bericht door Mara »

Marnix schreef:Afbeelding
Marnix: binnenkort komt er een boek uit: olifantenpaadjes, door Jan Dirk v.d. Burg. Een optimistische aanklacht tegen landschappelijk misstanden. Wanneer je een keurig aangelegd fietspad ziet, maar niet logisch rechtuit, komt er binnen de kortste keren een verkorte illegale versie in het grasveld ernaast. Bijvoorbeeld wanneer het fietspad schuin naar links gaat en je rechts af moet. Dan fietsen de meeste mensen over het gras en als er genoeg dit gedaan hebben, komt er een smalle strook die niet meer begroeit.
Ik wist niet dat dit zo heette, maar vind het wel grappig. Het past goed bij jouw onderschrift :)
Ik ben er vanmorgen meteen op gaan letten, ik heb er hier in de omgeving al 3 gezien.
Mara

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Ik val in herhaling, ik weet het, maar wat word er door velen, kapitalen aan boeken uitgegeven, niet gewoon meer :bobo
En ik vind het lidmaatschap van de bib al een rib uit mijn lijf :ouin Plus de boetes die af en toe toch voorkomen :banghead
Orchidee

Bericht door Orchidee »

:n
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
caprice

Bericht door caprice »

- Beschouwing van het genadeverbond, Thomas Boston
- Boek over de NGB van stichting Heruitgave werken Guido de Bres
- Kerkelijk jaarboek GGiN 2011

En voor Orchidee: het merendeel wat ik tegenwoordig koop, is van gekregen BOEKENbonnen. :jongle
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Marnix

Bericht door Marnix »

Je zou zeggen dat, gezien de enorme boekenvoorraad die velen moeten hebben, men nauwelijks meer boeken hoeft aan te schaffen. Als iedereen met elkaar van boekenkast zou ruilen kan iedereen de rest van hun leven boeken lezen zonder nieuwe te hoeven kopen :)

Even heel wat anders. Lezen jullie boeken ook vaker? Ik doe dat regelmatig en kwam gisteren bij het zoeken naar een nieuw onderschrift een citaat van Lewis tegen: "Een goed boek lees je minstens twee keer." En ergens anders: "Als je een nieuw boek hebt gelezen, lees dan daarna eerst weer een boek die je al hebt gelezen, en begin dan pas weer met het volgende nieuwe boek." Ik vond dat wel grappig en herkenbaar, maar Joanne doet dat weer helemaal niet. Wie herkent dit? En wie niet?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Orchidee

Bericht door Orchidee »

caprice schreef:- Beschouwing van het genadeverbond, Thomas Boston

En voor Orchidee: het merendeel wat ik tegenwoordig koop, is van gekregen BOEKENbonnen. :jongle
Prima hoor, iedereen moet het natuurlijk zelf weten, en zich niet te verantwoorden tegenover mij, maar het is mijn constatering en mening maar... ;)
Wij krijgen nooit boeken of kadobonnen, dus hoef ik ze niet te besteden ook :)
Maar ik ga vandaag ook de economie steunen en een boek aanschaffen :yahoo
http://www.nnbh.com/titels/Koken-met-de ... 644878.htm
Auto

Bericht door Auto »

Orchidee schreef:
caprice schreef:- Beschouwing van het genadeverbond, Thomas Boston

Prima hoor, iedereen moet het natuurlijk zelf weten, en zich niet te verantwoorden tegenover mij, maar het is mijn constatering en mening maar... ;)
Wij krijgen nooit boeken of kadobonnen, dus hoef ik ze niet te besteden ook :)
Maar ik ga vandaag ook de economie steunen en een boek aanschaffen :yahoo
http://www.nnbh.com/titels/Koken-met-de ... 644878.htm
Ik stel voor dat jij je ook aanmeld voor het Doornse gat en dat je dan een staaltje van je expertise op de aanwezigen los laat! :super
Gesloten