Gelezen, gedacht, gehoord...

Geeske_1991

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Geeske_1991 »

GJdeBruijn schreef:
Geeske_1991 schreef: Gisteren, 16:23 Maar owee als Geeske zo iets zegt....
Je hebt mijn punt gemist. Je bent inconsequent. Het is onredelijk om anderen te waarschuwen terwijl je hier openlijk ongeloof en onbekeerlijkheid rechtvaardigt.
Onredelijk om anderen te waarschuwen?
Ben jij zoneen van ben ik mijn broeders hoeder? Ik geloof het wel.

Ik rechtvaardig mijn onbekeerlijkheid niet. Waar je dat precies uit opmaakt, geen idee

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

GJdeBruijn

Bericht door GJdeBruijn »

Geeske_1991 schreef: Gisteren, 18:42
GJdeBruijn schreef:
Je hebt mijn punt gemist. Je bent inconsequent. Het is onredelijk om anderen te waarschuwen terwijl je hier openlijk ongeloof en onbekeerlijkheid rechtvaardigt.

Ik rechtvaardig mijn onbekeerlijkheid niet. Waar je dat precies uit opmaakt, geen idee

Het is onredelijk om je eigen onbekeerlijkheid en ongeloof te handhaven door als antwoord de ander te beschuldigen van ongeloof. Dat is wat je in wezen steeds weer doet.
Je wilt waarschuwen om je eigen ongeloof te kunnen rechtvaardigen.
Dát is onredelijk. Niet het waarschuwen als zodanig.
Geeske_1991

GJdeBruijn schreef:
GJdeBruijn schreef:

Het is onredelijk om je eigen onbekeerlijkheid en ongeloof te handhaven door als antwoord de ander te beschuldigen van ongeloof. Dat is wat je in wezen steeds weer doet.
Dat doe ik niet om mijn eigen onbekeerlijkheid te rechtvaardigen.

Ik vind het erg dat in deze tijden, de mens vanalles gelooft zonder dat God er vanaf weet.
Men loopt met gesloten ogen en halleluja geklap, regelrecht op de hel af.
Daarnaast komt de mens tegenwoordig de ere toe, want ze hebben zich allen zelf bekeerd. En God zou de eer moeten krijgen van de weg die Hij ter bekering heeft uitgedacht.

GJdeBruijn

Bericht door GJdeBruijn »

Geeske, dat is net zo erg als wat jij schrijft over jezelf. Ik zou zeggen, je hebt genoeg aan jezelf. Dat je in deze discussie dit als antwoord geeft lijkt te suggereren dat je elke vorm van heenwijzen naar de Zaligmaker als onrechtzinnig bestempelt.
Terri

Bericht door Terri »

Geeske_1991 schreef: Gisteren, 18:40
GJdeBruijn schreef:
Geeske_1991 schreef: Gisteren, 17:54
Buurman schreef: "De Heere zegt: bekeert u! ("Nader, naakt tot God", Jakobus 4). Begin er aan! En als je dan begonnen bent, zul je ontdekken dat je nooit had kunnen beginnen als Gód niet begonnen was. Maar jij moet dus beginnen!" Aldus ds. J.
Driessen
Klopt helemaal. Ik had mezelf ooit is bekeerd, en ik kwam in de wanhoop terrecht.
Is die wanhoop dan verdwenen?
Ja toen ik van de waarheid overtuigd was. Dat er buiten Christus geen zaligmaker is, wat dus ook betekend dat ik mijzelf niet kan zaligmaken.
Het is enkel God die dat kan.
Dus ik was weer onbekeerd, maar wel blij dat ik niet bij mijn sterven er achter zal komen dat er ook nog een weg van de hemel naar de hel loopt.

Bij wat je hier schrijft moet ik denken aan Hebreeën 6.

Want het is onmogelijk om hen die eens verlicht zijn geweest, die de hemelse gave geproefd hebben en deelgenoot zijn geworden van de Heilige Geest,

en die het goede Woord van God geproefd hebben en de krachten van de komende wereld,

en die daarna afvallig worden, weer opnieuw tot bekering te brengen, omdat zij voor zichzelf de Zoon van God opnieuw kruisigen en openlijk te schande maken.

Ben je hier dan nooit bang voor. En sowieso schrijf je dat er een bepaalde blijdschap gekomen is toen 'bleek' dat je toch niet bekeerd was. Ik vind het persoonlijk zo ingrijpend wat je schrijft.

Maar er bestaat zoiets als verharding he? Ik bedoel het echt niet hard, ik heb oprecht met je te doen.
Geeske_1991

Terri schreef:
Geeske_1991 schreef: Gisteren, 18:40
GJdeBruijn schreef:
Geeske_1991 schreef: Gisteren, 17:54 Klopt helemaal. Ik had mezelf ooit is bekeerd, en ik kwam in de wanhoop terrecht.
Is die wanhoop dan verdwenen?
Ja toen ik van de waarheid overtuigd was. Dat er buiten Christus geen zaligmaker is, wat dus ook betekend dat ik mijzelf niet kan zaligmaken.
Het is enkel God die dat kan.
Dus ik was weer onbekeerd, maar wel blij dat ik niet bij mijn sterven er achter zal komen dat er ook nog een weg van de hemel naar de hel loopt.

Bij wat je hier schrijft moet ik denken aan Hebreeën 6.

Want het is onmogelijk om hen die eens verlicht zijn geweest, die de hemelse gave geproefd hebben en deelgenoot zijn geworden van de Heilige Geest,

en die het goede Woord van God geproefd hebben en de krachten van de komende wereld,

en die daarna afvallig worden, weer opnieuw tot bekering te brengen, omdat zij voor zichzelf de Zoon van God opnieuw kruisigen en openlijk te schande maken.

Ben je hier dan nooit bang voor. En sowieso schrijf je dat er een bepaalde blijdschap gekomen is toen 'bleek' dat je toch niet bekeerd was. Ik vind het persoonlijk zo ingrijpend wat je schrijft.

Maar er bestaat zoiets als verharding he? Ik bedoel het echt niet hard, ik heb oprecht met je te doen.
Iedereen is hard en verhardt.
God zal je stenen hart moeten wegnemen en je een vlezen hart schenken wil het wel zijn.

Ik ben nooit verlicht geweest, ik was er altijd bang voor dat dit wel het geval was. Maar deze bijbeltekst gaat over de zonde tegen de Heilige Geest. Als dat zou zijn gebeurt, zou ik nooit meer in de kerk zijn geweest.

Maar dankjewel voor je woorden.

Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Geeske_1991 schreef: Gisteren, 19:18
GJdeBruijn schreef:
GJdeBruijn schreef:Je hebt mijn punt gemist. Je bent inconsequent. Het is onredelijk om anderen te waarschuwen terwijl je hier openlijk ongeloof en onbekeerlijkheid rechtvaardigt.

Dat doe ik niet om mijn eigen onbekeerlijkheid te rechtvaardigen.

Ik vind het erg dat in deze tijden, de mens vanalles gelooft zonder dat God er vanaf weet.
Men loopt met gesloten ogen en halleluja geklap, regelrecht op de hel af.
Hij sprak tot hen een gelijkenis: Een blinde kan toch niet een blinde op de weg geleiden? Zullen zij niet beiden in een kuil vallen? Luk6v39

Als jij niet geloofd ben je ook op weg naar de hel...

Maar ja dat geloof je niet...

Want als je dat echt geloofde, zou je hier niet je tijd verdoen met rechtzinnigheden en betweterij.

Want jij meent als blinde zelfs gelovigen te kunnen leiden...
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Buurman

Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Buurman »

Geeske_1991 schreef:
Buurman schreef:
Geeske_1991 schreef:Attent dat jullie medelijden met mij hebben.
Heb liever medelijden met je eigen ziel.
Vreest gij ook God niet, daar gij in hetzelfde oordeel zijt?

Jullie doen net alsof ik er trots op ben..
Er wordt mij telkens gevraagd hoe het mijn staat gaat. Nou zo dus.
En nee, daar ben ik niet blij mee.

Maar ik kan niet in Hem geloven, als het mij niet gegeven wordt.

Meende toch dat je niet bekeerd hoefde te zijn om in dit forum te kunnen reageren....

"De Heere zegt: bekeert u! ("Nader, naakt tot God", Jakobus 4). Begin er aan! En als je dan begonnen bent, zul je ontdekken dat je nooit had kunnen beginnen als Gód niet begonnen was. Maar jij moet dus beginnen!" Aldus ds. J.
Driessen
Klopt helemaal. Ik had mezelf ooit is bekeerd, en ik kwam in de wanhoop terrecht. Toen kwam ik er achter dat niet God, maar ik zelf was begonnen.
Die verdoemelijke leer leerde ik in een andere gemeente.
Gelukkig weer op het honk terug.

Ik vind het dapper dat je zo open bent in je reactie. Maar mag ik eens vragen? Hoe kwam je erachter dat niet God maar jij begonnen was?

Ik zou je willen wijzen op deze tekst. ‘Dit is een betrouwbaar woord en alle aanneming waard dat Christus Jezus in de wereld gekomen is om zondaars zalig te maken, van wie ik de voornaamste ben.’ [‭‭1 Timotheüs‬ ‭1‬:‭15‬] Ik proef uit je woorden dat het voor jou duidelijk is dat je een Zaligmaker nodig hebt. Vertoef dan niet, maar verwacht en hoop op Hem. Hij is gekomen naar deze aarde voor jou! Laat je zaligen. Niet omdat jij het waardig bent, maar omdat Hij het waardig is. Hij is naar deze aarde gekomen en heeft de straf gedragen voor de wereld (lees: kosmos), opdat een iegelijk die in Hem geloofd niet verderve, maar het eeuwige leven hebben. Hij hoeft niet nogmaals gekruisigd te worden. Het is volbracht! Door het verbroken lichaam en het uitgestorte bloed is er volkomen voldoening van al onze zonden!

Val dan nu op je knieën en belijdt Hem precies wat je zegt: ‘Heere, nu val ik constant weer terug op mijzelf en durf ik niet op U te zien, kan ik vanuit mijzelf niet op U zien. Regeer in mijn leven en verander mij, omdat U dat in Uw woord beloofd.’

Dat wens ik je van harte toe! Dat je mag zien op een rechtvaardig en barmhartig God. Rechtvaardig, omdat Hij niet over de schuld heenstapt. Daar heeft Jezus Christus voor moeten lijden. Barmhartig, omdat voor een ieder die dat belijdt en geloofd een rijkdom te vinden is in Hem.

Hem zij alle lof en eer, amen!
Plaats reactie