Gelezen, gedacht, gehoord...
Re: Gelezen, gedacht, gehoord...
Ze zitten ook niet op internet. 
-
Geeske_1991
—-knip—- Oordelen niet toegestaan
Wát lees jij in Gods Woord? Ga eens in op de voorbeelden die ik noem. Wat Gods volk vroeger allemaal wel of niet wilde, is niet maatgevend, evenmin waar de oudvaders allemaal tegen waren.
- Delftenaar
Vandaag las ik, geheel passend tijdens advent, over Zacharias.
De Bijbelcommentator gaf aan dat Zacharias na zijn ontmoeting met Gabriel in de tempel niet alleen doof maar ook stom werd (dus niet kunnen spreken).
Dat had ik nog nooit zo gezien
De Bijbelcommentator gaf aan dat Zacharias na zijn ontmoeting met Gabriel in de tempel niet alleen doof maar ook stom werd (dus niet kunnen spreken).
Klopt. Vandaar ook dat plankje met de naam van Johannes erop.Delftenaar schreef: ↑Vandaag, 18:16 Vandaag las ik, geheel passend tijdens advent, over Zacharias.
Is het wat ds Wink zegt of wat de Bijbel zegt?
En als de Bijbel er over zwijgt is er dan een bepaalde vrijheid om zelf keuzes te maken? Dan raakt het blijkbaar de zaligheid niet.
Dat deze dominee het iets anders uitspreekt is toch geen probleem. Waarom moet je daar wat van vinden?
-
Geeske_1991
—-knip—- Oordelen niet toegestaan
Dat hoeft niet. Mensen hebben gewoon een verschillend karakter.
Bescheidenheid is niet altijd aan de buitenkant te zien. Er zijn mensen die mij bescheiden vinden, maar dat ben ik dus helemaal niet, zoals iedereen die regelmatig op dit forum komt wel zal weten. Het is natuurlijk aardig als je je in veel gevallen weet te gedragen, maar dat zegt niet alles. En daarnaast zijn er spontane en introverte mensen. Introverte mensen zijn niet perse bescheiden.
Maar in ieder geval: jij bent helemaal niet bescheiden, en iets meer voorzichtigheid in het oordelen zou je zeer sieren.
Bescheidenheid is niet altijd aan de buitenkant te zien. Er zijn mensen die mij bescheiden vinden, maar dat ben ik dus helemaal niet, zoals iedereen die regelmatig op dit forum komt wel zal weten. Het is natuurlijk aardig als je je in veel gevallen weet te gedragen, maar dat zegt niet alles. En daarnaast zijn er spontane en introverte mensen. Introverte mensen zijn niet perse bescheiden.
Maar in ieder geval: jij bent helemaal niet bescheiden, en iets meer voorzichtigheid in het oordelen zou je zeer sieren.
- J.C. Philpot
Hoeveel oormoet en bescheidenheid vind je uit je eigen posting blijken? Wellicht is het goed om zelf eens in de spiegel te kijken. We zien de splinter in het de oog van een dominee over het algemeen makkelijker, dan dat we de balk in eigen oog zien.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Oordelen is hier niet toegestaan.
Daarom heb ik wat berichten geknipt; andere verwijderd en enkele inmiddels niet meer relevante berichten verwijderd.
Bedankt voor de meldingen.
Daarom heb ik wat berichten geknipt; andere verwijderd en enkele inmiddels niet meer relevante berichten verwijderd.
Bedankt voor de meldingen.