Pagina 756 van 879

Re: Wat doen we vandaag?

Geplaatst: 18 okt 2023, 11:32
door Henk J
https://www.dewaalautogroep.nl/nieuws/v ... C1%20meter.
Betreft dus deze bus, met een laadvermogen van 650 kilo en een trekgewicht van 1000 kilo kunnen bouwvakkers zich in ieder geval niet redden. Sowieso is er nog geen elektrische bus met 3,5 ton trekgewicht volgens mij.

Re: Wat doen we vandaag?

Geplaatst: 18 okt 2023, 11:43
door Zeeuw
Henk J schreef: 18 okt 2023, 11:32 https://www.dewaalautogroep.nl/nieuws/v ... C1%20meter.
Betreft dus deze bus, met een laadvermogen van 650 kilo en een trekgewicht van 1000 kilo kunnen bouwvakkers zich in ieder geval niet redden. Sowieso is er nog geen elektrische bus met 3,5 ton trekgewicht volgens mij.
Nee, volgens mij ook niet. Maar ik denk dat je als bedrijf gewoon rustig moet ingroeien met verduurzamen. Dat is tenminste wat ik om me heen veel hoor. Ik sprak onlangs iemand die een elektrische kraan heeft, die wordt 'in de polder' op werkzaamheden nog opgeladen met een diesel aggregaat.

Re: Wat doen we vandaag?

Geplaatst: 18 okt 2023, 11:54
door Henk J
Het aantal aggregaten is in mijn omgeving niet aan te slepen. Hele bouwen draaien erop omdat er nog geen stroomaansluiting is. En ook in de wegenbouw zie je het veel. Hoewel elektrisch materiaal zich daar vooral beperkt tot kleine kraantjes.

Re: Wat doen we vandaag?

Geplaatst: 18 okt 2023, 12:06
door Zeeuw
Henk J schreef: 18 okt 2023, 11:54 Het aantal aggregaten is in mijn omgeving niet aan te slepen. Hele bouwen draaien erop omdat er nog geen stroomaansluiting is. En ook in de wegenbouw zie je het veel. Hoewel elektrisch materiaal zich daar vooral beperkt tot kleine kraantjes.
Nou, vwb dat laatste: dat gaat heel snel. Maar vooral als infrabedrijven werken voor grotere opdrachtgevers. De kleine vinden het nog ingewikkeld hoe ze moeten omgaan met de extra kosten.

Re: Wat doen we vandaag?

Geplaatst: 18 okt 2023, 17:56
door Bourdon16
Lekker een paar dagen op vakantie in de omgeving van Voorthuizen.

Re: Wat doen we vandaag?

Geplaatst: 18 okt 2023, 18:32
door HersteldHervormd
Weer eens op RF zitten. De redenen dat ik niet op RF gepost hebt is omdat ik het heel erg druk heb de laatste tijd, ik veel minder op mijn telefoon/laptop wil zitten en ook omdat ik simpelweg RF een beetje zat geworden was.

Re: Wat doen we vandaag?

Geplaatst: 18 okt 2023, 18:50
door Ambtenaar
Henk J schreef: 18 okt 2023, 11:54 Het aantal aggregaten is in mijn omgeving niet aan te slepen. Hele bouwen draaien erop omdat er nog geen stroomaansluiting is. En ook in de wegenbouw zie je het veel. Hoewel elektrisch materiaal zich daar vooral beperkt tot kleine kraantjes.
Niet. In de wegenbouw wordt vol ingezet op elektrisch materieel.

https://www.bouwmachines.nl/56118/heijm ... -verbreden

Re: Wat doen we vandaag?

Geplaatst: 18 okt 2023, 21:41
door Henk J
Ambtenaar schreef: 18 okt 2023, 18:50
Henk J schreef: 18 okt 2023, 11:54 Het aantal aggregaten is in mijn omgeving niet aan te slepen. Hele bouwen draaien erop omdat er nog geen stroomaansluiting is. En ook in de wegenbouw zie je het veel. Hoewel elektrisch materiaal zich daar vooral beperkt tot kleine kraantjes.
Niet. In de wegenbouw wordt vol ingezet op elektrisch materieel.

https://www.bouwmachines.nl/56118/heijm ... -verbreden
Zit nogal verschil tussen praat en daad. Maar de overheid dwingt bedrijven inderdaad die kant op. Dus dan kun je beter maar de eerste zijn. Zeker ook omdat op inschrijvingen niet meer de prijs bepalend is maar je fictieve CO2 uitstoot.

Re: Wat doen we vandaag?

Geplaatst: 18 okt 2023, 22:13
door Zeeuw
Henk J schreef: 18 okt 2023, 21:41
Ambtenaar schreef: 18 okt 2023, 18:50
Henk J schreef: 18 okt 2023, 11:54 Het aantal aggregaten is in mijn omgeving niet aan te slepen. Hele bouwen draaien erop omdat er nog geen stroomaansluiting is. En ook in de wegenbouw zie je het veel. Hoewel elektrisch materiaal zich daar vooral beperkt tot kleine kraantjes.
Niet. In de wegenbouw wordt vol ingezet op elektrisch materieel.

https://www.bouwmachines.nl/56118/heijm ... -verbreden
Zit nogal verschil tussen praat en daad. Maar de overheid dwingt bedrijven inderdaad die kant op. Dus dan kun je beter maar de eerste zijn. Zeker ook omdat op inschrijvingen niet meer de prijs bepalend is maar je fictieve CO2 uitstoot.
Die dan na het project niet wordt gecontroleerd. De infra zet in op elektrisch, maar ‘vol’ is een beetje te voorbarig. Grote projecten voor hogere overheden mogen wat kosten, maar bij lagere overheden gaat het nog niet zo vlug.

Re: Wat doen we vandaag?

Geplaatst: 19 okt 2023, 12:31
door merel
Vannacht 6 pubers te logeren gehad. Ik heb om 21.30 uur de deur van mijn slaapkamer dichtgetrokken vanwege het werken van vandaag. Ik heb hen niet gehoord. Vanmorgen rond 6.00 uur rook ik dat zij pannenkoeken gebakken hadden vannacht en volgens mij waren ze nog niet zolang in dromenland.

Re: Wat doen we vandaag?

Geplaatst: 19 okt 2023, 12:37
door Ambtenaar
Henk J schreef: 18 okt 2023, 21:41
Zit nogal verschil tussen praat en daad. Maar de overheid dwingt bedrijven inderdaad die kant op. Dus dan kun je beter maar de eerste zijn. Zeker ook omdat op inschrijvingen niet meer de prijs bepalend is maar je fictieve CO2 uitstoot.
Ik krijg niet het idee dat je goed op de hoogte bent van aanbestedingen. De prijs is altijd een van de gunningscriteria.

Re: Wat doen we vandaag?

Geplaatst: 19 okt 2023, 13:04
door Henk J
Ambtenaar schreef: 19 okt 2023, 12:37
Henk J schreef: 18 okt 2023, 21:41
Zit nogal verschil tussen praat en daad. Maar de overheid dwingt bedrijven inderdaad die kant op. Dus dan kun je beter maar de eerste zijn. Zeker ook omdat op inschrijvingen niet meer de prijs bepalend is maar je fictieve CO2 uitstoot.
Ik krijg niet het idee dat je goed op de hoogte bent van aanbestedingen. De prijs is altijd een van de gunningscriteria.
Prijs is één van de gunningscriteria ja, maar eerder was de prijs bepalend, dat is niet meer zo.

Re: Wat doen we vandaag?

Geplaatst: 19 okt 2023, 13:33
door Zeeuw
Henk J schreef: 19 okt 2023, 13:04
Ambtenaar schreef: 19 okt 2023, 12:37
Henk J schreef: 18 okt 2023, 21:41
Zit nogal verschil tussen praat en daad. Maar de overheid dwingt bedrijven inderdaad die kant op. Dus dan kun je beter maar de eerste zijn. Zeker ook omdat op inschrijvingen niet meer de prijs bepalend is maar je fictieve CO2 uitstoot.
Ik krijg niet het idee dat je goed op de hoogte bent van aanbestedingen. De prijs is altijd een van de gunningscriteria.
Prijs is één van de gunningscriteria ja, maar eerder was de prijs bepalend, dat is niet meer zo.
Nou...dat is niet helemaal waar. Kom toch nog veel aanbestedingen tegen waar, ondanks prachtige woorden vooraf, prijs zeer bepalend is.

Re: Wat doen we vandaag?

Geplaatst: 19 okt 2023, 15:30
door J.C. Philpot
Met dochter naar Amsterdam. Net verzetsmuseum, nu rondvaart.

Re: Wat doen we vandaag?

Geplaatst: 19 okt 2023, 18:27
door Ambtenaar
Henk J schreef: 19 okt 2023, 13:04

Prijs is één van de gunningscriteria ja, maar eerder was de prijs bepalend, dat is niet meer zo.
Prijs is al heel lang niet meer alleen bepalend sinds de invoering van EMVI.