Pagina 755 van 879
Re: Wat doen we vandaag?
Geplaatst: 17 okt 2023, 20:43
door JvW
Hoopvol schreef: ↑17 okt 2023, 19:43
Zeeuw schreef: ↑17 okt 2023, 19:04
Net nog even de Oosterschelde in gedoken. Hele hoge golven wel.
Bij de Westerschelde was het water ook wat onstuimig. En het was koud.
Die kou kwam vooral van de harde oostenwind. Ik heb nog een rondje gefietst, maar het was erg hard trappen geblazen. Ik was behoorlijk leeg en eigenlijk wel blij toen ik weer thuis was.
De Oosterschelde vind ik prachtig om te zien, maar het erin zwemmen (zeker in dit jaargetijde) laat ik graag aan Zeeuw over…
Re: Wat doen we vandaag?
Geplaatst: 17 okt 2023, 20:53
door Bertiel
Zeeuw schreef: ↑17 okt 2023, 18:05
Bertiel schreef: ↑17 okt 2023, 17:58
Hihi
Wij zijn bezig met opheffen administratieve beperking vanaf 2026 en uitbreiding vanaf 2032.
Erg lastig voor de netbeheerders
Wat gaat dat oplossen?
Capaciteit nodig voor het laden van de vrachtwagens
Re: Wat doen we vandaag?
Geplaatst: 18 okt 2023, 09:04
door merel
Vanmorgen en vanavond werken, tussendoor mijn schoonmoeder wegbrengen naar huis, omdat de treinen deels niet rijden vanwege spoorwerkzaamheden.
Re: Wat doen we vandaag?
Geplaatst: 18 okt 2023, 10:11
door Zeeuw
Bertiel schreef: ↑17 okt 2023, 20:53
Zeeuw schreef: ↑17 okt 2023, 18:05
Bertiel schreef: ↑17 okt 2023, 17:58
Hihi
Wij zijn bezig met opheffen administratieve beperking vanaf 2026 en uitbreiding vanaf 2032.
Erg lastig voor de netbeheerders
Wat gaat dat oplossen?
Capaciteit nodig voor het laden van de vrachtwagens
Het zal niet alleen dat zijn toch? In Zeeland is er inmiddels 8x meer aangevraagd dan het net aan kan. Dus op korte termijn alleen maar lapmiddelen. Pas op de lange termijn echte oplossingen. Maar dat duurt lang vanwege Nederland procedureland.
Re: Wat doen we vandaag?
Geplaatst: 18 okt 2023, 10:28
door Bertiel
niet alleen in het algemeen, wel bij ons op het bedrijf.
als we vertellen dat we denken 40 opladers van 1 MW nodiig hebben, worden ze heel nerveus
Re: Wat doen we vandaag?
Geplaatst: 18 okt 2023, 10:31
door Zeeuw
Bertiel schreef: ↑18 okt 2023, 10:28
niet alleen in het algemeen, wel bij ons op het bedrijf.
als we vertellen dat we denken 40 opladers van 1 MW nodiig hebben, worden ze heel nerveus
Ja, want jullie zijn niet de enige die die vraag stellen. Maar het probleem is wel van ons allemaal inmiddels. In 'mijn' sector ook steeds lastiger.
Re: Wat doen we vandaag?
Geplaatst: 18 okt 2023, 10:32
door DDD
Maar was te voorzien en is daarom wel een ergernis.
Re: Wat doen we vandaag?
Geplaatst: 18 okt 2023, 10:36
door Zeeuw
DDD schreef: ↑18 okt 2023, 10:32
Maar was te voorzien en is daarom wel een ergernis.
Zelfs met voorzien was het niet te voorkomen geweest. Als we zo enorm graag naar elektrisch willen, redden we dat gewoon niet binnen de tijd die we vinden dat we ervoor hebben.
Alleen al de industrie in het Zeeuwse vraagt al 7x meer dan momenteel beschikbaar. Terwijl..in andere delen van Zeeland het net de opgewekte energie niet aan kan.
Er zijn wel oplossingen voor de korte termijn, maar die voorzien niet in die hoeveelheden.
Re: Wat doen we vandaag?
Geplaatst: 18 okt 2023, 10:37
door Bertiel
Zeeuw schreef: ↑18 okt 2023, 10:31
Bertiel schreef: ↑18 okt 2023, 10:28
niet alleen in het algemeen, wel bij ons op het bedrijf.
als we vertellen dat we denken 40 opladers van 1 MW nodiig hebben, worden ze heel nerveus
Ja, want jullie zijn niet de enige die die vraag stellen. Maar het probleem is wel van ons allemaal inmiddels. In 'mijn' sector ook steeds lastiger.
nee, in onze regio zal de vraag wel enorm zijn, gezien de hoeveel vervoerders hier zitten, en ook veel industrie die elektrificeerd.
Re: Wat doen we vandaag?
Geplaatst: 18 okt 2023, 10:38
door Henk J
Bertiel schreef: ↑17 okt 2023, 20:53
Capaciteit nodig voor het laden van de vrachtwagens
Elektrische vrachtwagens? Wat is de actieradius dan? En hoeveel ton vracht neemt die mee? Bedrijf bij ons in de buurt had een elektrische busje op proef maar die kon nog geeneens 50 kilometer met een kar erachter rijden. Nu hebben ze die bus aan een adviseur meegegeven en kunnen ze er mooie pr foto's mee maken.
Re: Wat doen we vandaag?
Geplaatst: 18 okt 2023, 10:40
door Bertiel
actuele actieradius bij 50 ton = 300 km, maar dit loopt beide vrij snel op.
En de eerste plannen wij voor 2028 pas... maar daar zijn we nu al mee bezig om te zorgen dat we dat überhaupt voor elkaar krijgen
Re: Wat doen we vandaag?
Geplaatst: 18 okt 2023, 10:52
door Zeeuw
Henk J schreef: ↑18 okt 2023, 10:38
Bertiel schreef: ↑17 okt 2023, 20:53
Capaciteit nodig voor het laden van de vrachtwagens
Elektrische vrachtwagens? Wat is de actieradius dan? En hoeveel ton vracht neemt die mee? Bedrijf bij ons in de buurt had een elektrische busje op proef maar die kon nog geeneens 50 kilometer met een kar erachter rijden. Nu hebben ze die bus aan een adviseur meegegeven en kunnen ze er mooie pr foto's mee maken.
Dan heb je een heel slecht busje genomen. Ik ken inmiddels genoeg bedrijven in Zeeland met elektrische bussen en een karretje. Maar je moet geen 500 km per dag willen rijden zonder laden.
Vrachtwagens kunnen rond de 300 per dag. Dus je zult anders moeten gaan rijden.
Re: Wat doen we vandaag?
Geplaatst: 18 okt 2023, 11:06
door Maanenschijn
In Geldermalsen is recent een laadplein in gebruik genomen.
https://watthub.nl/
Re: Wat doen we vandaag?
Geplaatst: 18 okt 2023, 11:20
door Henk J
Zeeuw schreef: ↑18 okt 2023, 10:52
Dan heb je een heel slecht busje genomen. Ik ken inmiddels genoeg bedrijven in Zeeland met elektrische bussen en een karretje. Maar je moet geen 500 km per dag willen rijden zonder laden.
Vrachtwagens kunnen rond de 300 per dag. Dus je zult anders moeten gaan rijden.
Betrof gewoon een Volkswagen, gereedschap erin en een kar met snoeiafval erachter. Dus heel gek was het allemaal nog niet eens.
Re: Wat doen we vandaag?
Geplaatst: 18 okt 2023, 11:28
door Zeeuw
Henk J schreef: ↑18 okt 2023, 11:20
Zeeuw schreef: ↑18 okt 2023, 10:52
Dan heb je een heel slecht busje genomen. Ik ken inmiddels genoeg bedrijven in Zeeland met elektrische bussen en een karretje. Maar je moet geen 500 km per dag willen rijden zonder laden.
Vrachtwagens kunnen rond de 300 per dag. Dus je zult anders moeten gaan rijden.
Betrof gewoon een Volkswagen, gereedschap erin en een kar met snoeiafval erachter. Dus heel gek was het allemaal nog niet eens.
Nee, dat is niet zo gek. Een ID-Buzz zou juist één van de betere actieradiussen moeten hebben.