Misschien toch een ander topic, maar vallen baarden ook onder het lange haar op het hoofd? En zijn die microfonen met oorhaakje ook een vorm van hoofdbedekking?Valcke schreef:Erg vreemd, Zeeuw.Zeeuw schreef:Dat je een beetje dwars aan het doen bent.Valcke schreef:Wat bedoel je?Zeeuw schreef: 10 Namelijk enig deksel, als daar is het lange haar, vers 14, of een hoed, sluier, of diergelijke, vers 7, gelijk de heidenen hun afgoden met gedekten hoofde plachten te dienen.
Oftwel: op het hoofd. Niet voor het gezicht.
1 Kor. 11:7: "Want de man moet het hoofd niet dekken, overmits hij het beeld en de heerlijkheid Gods is."
De Schrift geeft een reden op. Dat lijkt mij toch duidelijk. Wanneer zelfs het lange haar om die reden ongeoorloofd is voor de man (zie vs. 14 met kanttekening, alsook kanttekening 10), dan kan ik niet anders zien dat dit ook geldt voor een mondkapje. Wel te verstaan: voor het bidden (inclusief het zingen) en profeteren, over andere zaken spreek ik nu niet.
Op zich vind ik dat voor je standpunt best gewetensvrijheid moet gelden. Maar ik blijf het een heel gekunstelde uitleg vinden, waarvan ik hoop dat niet veel mensen er door overtuigd worden.