Wist je dat...

Orchidee

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Orchidee »

FlyingEagle schreef:
Orchidee schreef:Idd. belachelijk die jaarboeken!
"Big business"!
Nou belachelijk, als jij ze niet wil koop je ze toch niet? Laat anderen er lekker in neuzen als ze dat willen
Ik zal zoiets idd. nooit kopen en zoiets moet je gewoon niet willen, waar draait het allemaal om in het leven :bobo
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Orchidee schreef:
FlyingEagle schreef:
"Big business"!
Nou belachelijk, als jij ze niet wil koop je ze toch niet? Laat anderen er lekker in neuzen als ze dat willen
Ik zal zoiets idd. nooit kopen en zoiets moet je gewoon niet willen, waar draait het allemaal om in het leven :bobo
Wat een rare uitspraak. Een jaarboekje is een handige infobron voor zakelijk gebruik.
Daarnaast is het ook een kerkhistorisch document, zeker als je de jaarverslagen bij elkaar neemt.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Laat me niet lachen, gelukkig zijn er velen die er net zo over denken en je mist echt niets als je zulke boekjes niet leest :nonnon
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Orchidee schreef:Laat me niet lachen, gelukkig zijn er velen die er net zo over denken en je mist echt niets als je zulke boekjes niet leest :nonnon
Van mij mag je lachen.
Ik snap echter niet waarom je opeens zo fel tegen een jaarboekje bent.
Het is toch gewoon een handige infobron voor kerkenraden, predikanten, studenten, etc.?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Luther schreef:
Orchidee schreef:Laat me niet lachen, gelukkig zijn er velen die er net zo over denken en je mist echt niets als je zulke boekjes niet leest :nonnon
Van mij mag je lachen.
Het is toch gewoon een handige infobron voor kerkenraden, predikanten, studenten, etc.?
Opeens??? ik ben daar nooit voorstander van geweest of heb er de meerwaarde van ingezien, maar goed fijn als je dat goede lectuur vind en het je opbouwt!

::bye
KB_

Bericht door KB_ »

"Big business"!
90% van de berichten die jij plaatst zijn van die negatief gezinde zeurderigheden!!!
beetje positiever in het leven staan zou geen kwaad kunnen....
"* For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life. *""
Orchidee

Bericht door Orchidee »

:humhihi ik loop niet met de "meute" mee :super
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Niet met de ene "meute" maar wel weer met de andere "meute" zoals je zelf al aangeeft
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Ontopic maar weer.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Orchidee schreef:
Luther schreef:
Van mij mag je lachen.
Opeens??? ik ben daar nooit voorstander van geweest of heb er de meerwaarde van ingezien, maar goed fijn als je dat goede lectuur vind en het je opbouwt!

::bye
Ga je zo ook om met de gemeentegids van jullie plaatselijke gemeente?
Niet elke lectuur hoeft opbouwend te zijn, functioneel kan ook.
Dodo

Bericht door Dodo »

Mijn ervaring is dat gemeentegidsen erg slecht gelezen worden, en doorgaans naar de bodem van de lectuurbak verdwijnen.
Ik zou ook niet weten wat gewone gemeenteleden met jaarboeken moeten doen.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Volgens mij kan het geen kwaad om iets historisch te hebben van de kerkgenootschap. Het probleem met de jaarboeken zie ik dan ook niet zo. Wellicht als ik zelf gg-er was, had ik ze ook aangeschaft, ik houd wel van geschiedenis en cijfertjes.
De jaarboekjes/gidsen van de plaatselijke gemeente gebruik ik regelmatig. En ik ben maar gewoon gemeentelid. Maar de telefoonnummers van de mannenbroeders ken ik echt niet uit mijn hoofd.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Eens in de paar jaar kopen we een Kerkelijk Jaarboek. Handig in even te kijken waar een bepaalde ds vandaan komt, of wanneer een student beroepbaar komt. Zal vast ook op internet staan, maar dat gebruik ik niet op zondag. (is zeker ook belachelijk ;) )
- Niet meer zo actief -
DDD

Bericht door DDD »

Ik denk dat dat laatste inderdaad een belangrijke reden is. Waarom zou dat belachelijk zijn? Als ik kinderen zou hebben, zou ik dat ook doen.
Mara

Bericht door Mara »

DDD schreef:Ik denk dat dat laatste inderdaad een belangrijke reden is. Waarom zou dat belachelijk zijn? Als ik kinderen zou hebben, zou ik dat ook doen.
Jonge kinderen dan, want oudere zoeken het internet op op hun smartphoontje. ;)
Lastig voor kinderen uit gebroken gezinnen, bij moeder mogen ze het niet, bij vader wel. (of andersom)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie