Pagina 75 van 76
Re: Kleine ergernissen [3]
Geplaatst: 09 sep 2015, 12:58
door Dodo
Als een keukenapparaat kapot is, bel je toch de leverancier?
En anders even de Expert/Blokker/Bouwmarkt bellen of ze een goed adresje hebben.
Re: Kleine ergernissen [3]
Geplaatst: 09 sep 2015, 13:18
door Orchidee
...........mompelt.............. kastje, muur....................het bekende verhaal.............
Re: Kleine ergernissen [3]
Geplaatst: 09 sep 2015, 14:56
door Zita
Mara schreef:
Dat is dus ouderwetsch met een teiltje sop en een kwast Zita.
Hopelijk is er een klein onderdeel defect, want vaak kost repareren naar verhouding meer.
Hoe oud is de machine?
Geen idee. De machine zat al in het huis toen ik het kocht.
Voorlopig lukt het om zeer efficiënt met serviesgoed om te gaan, in de vergeefse hoop dat het zich vanzelf oplost. Daar zitten toch grenzen aan, en het zelfoplossend vermogen is vrij klein. Ik ga toch maar es een monteur bellen. €107,80 inclusief voorrijdkosten en reparatie, exclusief materiaal. En dan zul je zien dat hij 'm even reset en het dan opeens toch vanzelf oplost.
Re: Kleine ergernissen [3]
Geplaatst: 09 sep 2015, 15:06
door Orchidee
Ik hoop het voor je

Re: Kleine ergernissen [3]
Geplaatst: 09 sep 2015, 15:11
door Dodo
Zita schreef:Mara schreef:
Dat is dus ouderwetsch met een teiltje sop en een kwast Zita.
Hopelijk is er een klein onderdeel defect, want vaak kost repareren naar verhouding meer.
Hoe oud is de machine?
Geen idee. De machine zat al in het huis toen ik het kocht.
Voorlopig lukt het om zeer efficiënt met serviesgoed om te gaan, in de vergeefse hoop dat het zich vanzelf oplost. Daar zitten toch grenzen aan, en het zelfoplossend vermogen is vrij klein. Ik ga toch maar es een monteur bellen. €107,80 inclusief voorrijdkosten en reparatie, exclusief materiaal. En dan zul je zien dat hij 'm even reset en het dan opeens toch vanzelf oplost.
Heb je hier iets aan?
http://witgoedreparatietips.nl/
Re: Kleine ergernissen [3]
Geplaatst: 11 sep 2015, 15:36
door Zita
Dodo schreef:Zita schreef:Mara schreef:
Dat is dus ouderwetsch met een teiltje sop en een kwast Zita.
Hopelijk is er een klein onderdeel defect, want vaak kost repareren naar verhouding meer.
Hoe oud is de machine?
Geen idee. De machine zat al in het huis toen ik het kocht.
Voorlopig lukt het om zeer efficiënt met serviesgoed om te gaan, in de vergeefse hoop dat het zich vanzelf oplost. Daar zitten toch grenzen aan, en het zelfoplossend vermogen is vrij klein. Ik ga toch maar es een monteur bellen. €107,80 inclusief voorrijdkosten en reparatie, exclusief materiaal. En dan zul je zien dat hij 'm even reset en het dan opeens toch vanzelf oplost.
Heb je hier iets aan?
http://witgoedreparatietips.nl/
Helaas niet.
De monteur kon 'm ook niet meer repareren. Iemand tips bij het kiezen van een nieuwe?
Ik zit al ijverig de Consumentenbondrapporten te vergelijken. De fantastische aanbiedingen die de monteur mij kon doen, krijgen van de Consumentenbond een 4,1 en een 4,2. En ze zijn via de monteur €200 duurder dan via de goedkoopste aanbieders.

Re: Kleine ergernissen [3]
Geplaatst: 11 sep 2015, 15:57
door Mara
Zita schreef:
Helaas niet.
De monteur kon 'm ook niet meer repareren. Iemand tips bij het kiezen van een nieuwe?
Ik zit al ijverig de Consumentenbondrapporten te vergelijken. De fantastische aanbiedingen die de monteur mij kon doen, krijgen van de Consumentenbond een 4,1 en een 4,2. En ze zijn via de monteur €200 duurder dan via de goedkoopste aanbieders.

Probeer eens op Coolblue. Die bezorgen aan huis en nemen de oude mee.
En met prijsvergelijken komen zij er vaak goed af. Ze hebben geen winkels nl.
Ow, waar je op moet letten.
Hoeveel geluid ze produceren, kan behoorlijk veel uitmaken.
En hoeveel energie ze verbruiken, ook niet geheel onbelangrijk.
En verder liggen de eisen die je stelt, persoonlijk. Hoeveel programma's, uitgesteld wasprogramma, enz.
Re: Kleine ergernissen [3]
Geplaatst: 11 sep 2015, 16:36
door Zita
Mara schreef:Zita schreef:
Helaas niet.
De monteur kon 'm ook niet meer repareren. Iemand tips bij het kiezen van een nieuwe?
Ik zit al ijverig de Consumentenbondrapporten te vergelijken. De fantastische aanbiedingen die de monteur mij kon doen, krijgen van de Consumentenbond een 4,1 en een 4,2. En ze zijn via de monteur €200 duurder dan via de goedkoopste aanbieders.

Probeer eens op Coolblue. Die bezorgen aan huis en nemen de oude mee.
En met prijsvergelijken komen zij er vaak goed af. Ze hebben geen winkels nl.
Ow, waar je op moet letten.
Hoeveel geluid ze produceren, kan behoorlijk veel uitmaken.
En hoeveel energie ze verbruiken, ook niet geheel onbelangrijk.
En verder liggen de eisen die je stelt, persoonlijk. Hoeveel programma's, uitgesteld wasprogramma, enz.
Bij de prijsvechters komt er voor aansluiten soms zomaar €100 bij. Mijn technisch vernuft reikt ongeveer tot het indraaien van een peertje, dus daar moet wel een handig iemand voor komen. Ik ga maar eens vergelijken met een plaatselijke winkel; een beetje service vind ik ook wel prettig bij dit soort zaken.
Pfff, ik heb zo'n geweldige hekel aan dit soort dingen.
Re: Kleine ergernissen [3]
Geplaatst: 11 sep 2015, 16:43
door Mara
Zita schreef:Mara schreef:Zita schreef:
Helaas niet.
De monteur kon 'm ook niet meer repareren. Iemand tips bij het kiezen van een nieuwe?
Ik zit al ijverig de Consumentenbondrapporten te vergelijken. De fantastische aanbiedingen die de monteur mij kon doen, krijgen van de Consumentenbond een 4,1 en een 4,2. En ze zijn via de monteur €200 duurder dan via de goedkoopste aanbieders.

Probeer eens op Coolblue. Die bezorgen aan huis en nemen de oude mee.
En met prijsvergelijken komen zij er vaak goed af. Ze hebben geen winkels nl.
Ow, waar je op moet letten.
Hoeveel geluid ze produceren, kan behoorlijk veel uitmaken.
En hoeveel energie ze verbruiken, ook niet geheel onbelangrijk.
En verder liggen de eisen die je stelt, persoonlijk. Hoeveel programma's, uitgesteld wasprogramma, enz.
Bij de prijsvechters komt er voor aansluiten soms zomaar €100 bij. Mijn technisch vernuft reikt ongeveer tot het indraaien van een peertje, dus daar moet wel een handig iemand voor komen. Ik ga maar eens vergelijken met een plaatselijke winkel; een beetje service vind ik ook wel prettig bij dit soort zaken.
Pfff, ik heb zo'n geweldige hekel aan dit soort dingen.
Ja dat is waar wat je zegt. De wasmachine kocht ik bij een plaatselijke winkel, hij is iets duurder, maar plaatst gratis en nam het oude apparaat mee, ook wel handig.
Hij rekent nooit voorrijkosten, dus als de machine 100 euro duurder is, heb je dat er bij één probleem al weer uit.
Die grote ketens bieden ook vaak een extra garantietermijn aan, voor 3 jaar, a 90 of 120 euro. Dat is lariekoek, want die garantie heb je van rechtswege.
Re: Kleine ergernissen [3]
Geplaatst: 11 sep 2015, 19:20
door Luther
Zita schreef:Mara schreef:Zita schreef:
Helaas niet.
De monteur kon 'm ook niet meer repareren. Iemand tips bij het kiezen van een nieuwe?
Ik zit al ijverig de Consumentenbondrapporten te vergelijken. De fantastische aanbiedingen die de monteur mij kon doen, krijgen van de Consumentenbond een 4,1 en een 4,2. En ze zijn via de monteur €200 duurder dan via de goedkoopste aanbieders.

Probeer eens op Coolblue. Die bezorgen aan huis en nemen de oude mee.
En met prijsvergelijken komen zij er vaak goed af. Ze hebben geen winkels nl.
Ow, waar je op moet letten.
Hoeveel geluid ze produceren, kan behoorlijk veel uitmaken.
En hoeveel energie ze verbruiken, ook niet geheel onbelangrijk.
En verder liggen de eisen die je stelt, persoonlijk. Hoeveel programma's, uitgesteld wasprogramma, enz.
Bij de prijsvechters komt er voor aansluiten soms zomaar €100 bij. Mijn technisch vernuft reikt ongeveer tot het indraaien van een peertje, dus daar moet wel een handig iemand voor komen. Ik ga maar eens vergelijken met een plaatselijke winkel; een beetje service vind ik ook wel prettig bij dit soort zaken.
Pfff, ik heb zo'n geweldige hekel aan dit soort dingen.
TIP (zowel als het gaat om service, als om de prijs): Verschoor Witgoed, Hendrik-Ido-Ambacht.
http://www.verschoorwitgoed.nl/
Re: Kleine ergernissen [3]
Geplaatst: 11 sep 2015, 19:32
door Orchidee
Vink op Ouderkerk.
Re: Kleine ergernissen [3]
Geplaatst: 11 sep 2015, 21:22
door Lassie
Wij hebben de inbouw vaatwasser van de I.kea (rengora). Zijn er erg tevreden mee.
Re: Kleine ergernissen [3]
Geplaatst: 12 sep 2015, 14:07
door refo
En iedere leverancier is verplicht de oude mee te nemen. Soms stellen ze als eis dat je dat bij de bestelling aangeeft. Beetje flauw wel, maar als je het bij de levering pas zegt dan kan dat logistiek ineens niet. Ze beweren dat daar dan geen rekening mee is gehouden bij het indelen van de vrachtauto. 't Zal wel.
Re: Kleine ergernissen [3]
Geplaatst: 12 sep 2015, 14:14
door keesjanm
refo schreef:En iedere leverancier is verplicht de oude mee te nemen. Soms stellen ze als eis dat je dat bij de bestelling aangeeft. Beetje flauw wel, maar als je het bij de levering pas zegt dan kan dat logistiek ineens niet. Ze beweren dat daar dan geen rekening mee is gehouden bij het indelen van de vrachtauto. 't Zal wel.
Dat lijkt me logisch. De tijd dat men met halfvolle vrachtwagens rustig aan hun bestellingen bezorgde is voorbij.
Alle ritten zijn volledig en nauwkeurig gepland. En via GPS is precies te volgen waar de chauffeur is en hoelaat hij dan bij het volgend adres kan zijn. Ongeplande dingen zijn dan niet meer mogelijk. Elke m3 en elke minuut wordt volledig benut. Dit vooral om de prijs voor de consument zo laag mogelijk te houden.
Re: Kleine ergernissen [3]
Geplaatst: 12 sep 2015, 14:26
door Mara
Het is ons opgevallen dat veel bedrijven met een vervoerder bezorgen.
Er komt vaak geen vrachtwagen meer voor de deur met de naam van het bedrijf erop, maar de naam van een vervoers- en installatieservice.
En dan hoor je van die mannen dat ze aan strakke regels zijn gebonden.
Zo paste onze koelvriescombinatie niet door de voordeur, moest via de tuin, maar ze mochten absoluut de verpakking pas verwijderen als deze binnen stond.
Er werd vantevoren wel gesteld dat het apparaat leeg en afgekoppeld klaar moet staan, maar dat lijkt me logisch.
Ook de installateurs van het bed namen alle inpakmateriaal mee en lieten geen sprietje achter.
Later krijg je van het bedrijf een email waarin ze vragen of je enkele vragen wilt beantwoorden, hoe alles gegaan is.
Als je via internet een dergelijk apparaat koopt let dan op de kleine lettertjes.
Hanteren ze superlage prijzen, dan is er meestal beperkte of geen service. Of ze berekenen hoge bezorgkosten.