Oke, het maakt mij niet uit hoeveel er meelezen.
Sorry hoor, DDD is dit serieus bedoeld of ben je alleen iets aan het uitlokken?
A.
Psalmen 60:11 / STV
11 (60–13) Geef Gij ons hulp uit de³¹ benauwdheid, want ‘s mensen heil is³² ijdelheid.³³
B.
Niemand kan tot God naderen dan alleen via de Priester met (Zijn) bloed en (Zijn) reukwerk!
Er is maar één die Priester blijft tot in eeuwigheid de rest van de priesters zijn door de dood verhinderd dat altijd te blijven.
Johannes 14:6 / STV
6 Jezus zeide tot hem: Ik ben de¹² Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij.
Hebreeën 10:19-20 / STV
19 Dewijl wij dan,³³ broeders, vrijmoedigheid hebben, om in te gaan³⁴ in het heiligdom door het bloed van Jezus, 20 Op een versen en³⁵ levenden³⁶ weg,³⁷ welken Hij ons ingewijd heeft³⁸ door het voorhangsel, dat is, door Zijn vlees;³⁹
Hebreeën 7:23-8:2 / STV
23 En genen zijn wel vele priesters geworden, omdat zij door den dood verhinderd werden altijd te blijven; 24 Maar Deze, omdat Hij in der eeuwigheid blijft, heeft een onvergankelijk Priesterschap.⁵⁰ 25 Waarom Hij ook volkomenlijk kan zalig maken⁵¹ degenen, die door Hem tot God gaan,⁵² alzo Hij altijd leeft⁵³ om voor hen te bidden.⁵⁴ 26 Want zodanig een Hogepriester betaamde ons, heilig, onnozel, onbesmet, afgescheiden van de zondaren, en hoger dan de hemelen geworden;⁵⁵ 27 Dien het niet allen dag nodig was,⁵⁶ gelijk den hogepriesters, eerst voor zijn eigen zonden slachtofferen op te offeren, daarna, voor de zonden des volks; want dat heeft Hij eenmaal gedaan,⁵⁷ als Hij Zichzelven opgeofferd heeft. 28 Want de wet stelt⁵⁸ tot hogepriesters mensen, die zwakheid hebben; maar het woord der eedzwering,⁵⁹ die na de wet is gevolgd, stelt den Zoon, Die in der eeuwigheid geheiligd is.⁶⁰ 1 De hoofdsom nu der dingen,¹ waarvan wij spreken, is, dat wij hebben zodanigen Hogepriester, Die gezeten is aan de rechter hand² van den troon der Majesteit in de hemelen: 2 Een Bedienaar des heiligdoms,³ en des waren⁴ tabernakels,⁵ welken de Heere heeft opgericht, en geen mens.
Romeinen 8:26-27 / STV
26 En desgelijks komt ook de Geest⁶⁸ onze zwakheden mede te hulp;⁶⁹ want wij weten niet,⁷⁰ wat wij bidden zullen, gelijk het behoort, maar de Geest Zelf bidt voor ons⁷¹ met onuitsprekelijke zuchtingen. 27 En Die de harten doorzoekt,⁷² weet, welke de mening des Geestes zij,⁷³ dewijl Hij naar God voor de heiligen bidt.⁷⁴
C.
De Heere Jezus beveelt zelf:
Johannes 16:23 / STV
23 En in dien dag zult gij Mij niets vragen.⁴² Voorwaar, voorwaar Ik zeg u: Al wat gij den Vader zult⁴³ bidden in Mijn Naam, dat zal Hij u geven.
Mattheüs 6:6-8 / STV
6 Maar gij, wanneer gij bidt, gaat in uw binnenkamer,⁹ en uw deur gesloten hebbende, bidt uw Vader, Die in het verborgen is; en uw Vader, Die in het verborgen ziet, zal het u in het openbaar vergelden. 7 En als gij bidt, zo gebruikt geen ijdel verhaal van woorden,¹⁰ gelijk de heidenen; want zij menen, dat zij door hun veelheid van woorden zullen verhoord worden. 8 Wordt dan hun niet gelijk; want uw Vader weet, wat gij van node hebt, eer gij Hem bidt.
D.
proskyneō = aanbidden
proseuchomai=bidden
Deze woorden liggen heel dicht bijelkaar (misschien kan Zonderling hier iets meer over zeggen?)
Mattheüs 8:2 / STV
2 En ziet, een melaatse kwam, en aanbad Hem,² zeggende: Heere! indien Gij wilt, Gij kunt mij reinigen.
Mattheüs 15:25 / STV
25 En zij kwam en aanbad Hem, zeggende: Heere, help mij!
Mag men ook bij de heiligen, of bij enige andere schepselen een eed zweren?
Neen; want een rechten eed zweren is God aanroepen, dat Hij, als Die alleen het hart kent, der waarheid getuigenis wil geven, en mij straffe, indien ik valselijk zweer (a); welke eer aan geen schepsel toebehoort (b).
God aanroepen=bidden
Als je een heilige aanroept geef je God niet de eer die Hem toekomt.
Verder nog worden degenen die het wel doen gecorrigeerd:
Handelingen 10:25-26 / STV
25 En als het geschiedde, dat Petrus inkwam, ging hem Cornelius tegemoet, en vallende aan zijn voeten, aanbad hij.²⁴ 26 Maar Petrus richtte hem op, zeggende: Sta op, ik ben ook zelf een mens.
DDD, ik weet dat je nu weer overal tussendoor gaat fietsen (door enkel Bijbelse argumenten weg te zetten als buiten context) zonder zelf ook maar één Bijbels argument aan te dragen. Wat dat betreft lijk je wel een moslim.