Ik vraag me af of de jongens er blij mee waren dat hij meeliep. Het is loodzwaar, en om dan een relatief fitte persoon er bij te krijgen die eigenlijk nauwelijks weet waar je mee bezig bent... Je hebt niks aan hem, en hij kost alleen maar energie.Zita schreef:Bijschrift van het RD op facebook bij een fotoserie over premier Rutte die meeliep met een nachtelijke mars van militairen die worden ingelijfd bij de Luchtmobiele Brigade: 'Het is niet bekend of de premier vannacht ook ‘pang-pang-pang’ heeft geroepen. (http://rd.nl/1.933529, fotoserie)'
Neem aub de premier serieus.
Neem aub de lezers serieus.
Neem aub je baan serieus.
En als je dan toch een grap wilt maken, maak dan een goeie grap.
Kleine ergernissen [3]
- Dodo
Re: Kleine ergernissen [3]
Ik las dat ouders van een deelnemer het geweldig vonden. Zij zagen het als een erkenning van de inspanning van hun zoon. En 't is natuurlijk wel leuk als de baret door de premier wordt uitgereikt.Dodo schreef:Ik vraag me af of de jongens er blij mee waren dat hij meeliep. Het is loodzwaar, en om dan een relatief fitte persoon er bij te krijgen die eigenlijk nauwelijks weet waar je mee bezig bent... Je hebt niks aan hem, en hij kost alleen maar energie.Zita schreef:Bijschrift van het RD op facebook bij een fotoserie over premier Rutte die meeliep met een nachtelijke mars van militairen die worden ingelijfd bij de Luchtmobiele Brigade: 'Het is niet bekend of de premier vannacht ook ‘pang-pang-pang’ heeft geroepen. (http://rd.nl/1.933529, fotoserie)'
- Dodo
Bij mijn zoon was Marco Kroon aanwezig, omdat een zoon van hem ook de rode baret haalde. Dát vonden de jongens zelf gaaf. Marco Kroon weet wat een rode baret is, hij is een rolmodel voor hen.Zita schreef:Ik las dat ouders van een deelnemer het geweldig vonden. Zij zagen het als een erkenning van de inspanning van hun zoon. En 't is natuurlijk wel leuk als de baret door de premier wordt uitgereikt.Dodo schreef:Ik vraag me af of de jongens er blij mee waren dat hij meeliep. Het is loodzwaar, en om dan een relatief fitte persoon er bij te krijgen die eigenlijk nauwelijks weet waar je mee bezig bent... Je hebt niks aan hem, en hij kost alleen maar energie.Zita schreef:Bijschrift van het RD op facebook bij een fotoserie over premier Rutte die meeliep met een nachtelijke mars van militairen die worden ingelijfd bij de Luchtmobiele Brigade: 'Het is niet bekend of de premier vannacht ook ‘pang-pang-pang’ heeft geroepen. (http://rd.nl/1.933529, fotoserie)'
Tja, als Mark Rutte zwemdiploma's komt uitreiken, kan het mij niet schelen of hij zelf zeven meter onder water kan zwemmen of niet. Het is leuk als hij aan de kant staat te applaudisseren en roept dat de kinderen het heel goed doen. Het geeft volgens mij echt een meerwaarde aan de diplomauitreiking.Dodo schreef:Bij mijn zoon was Marco Kroon aanwezig, omdat een zoon van hem ook de rode baret haalde. Dát vonden de jongens zelf gaaf. Marco Kroon weet wat een rode baret is, hij is een rolmodel voor hen.Zita schreef:Ik las dat ouders van een deelnemer het geweldig vonden. Zij zagen het als een erkenning van de inspanning van hun zoon. En 't is natuurlijk wel leuk als de baret door de premier wordt uitgereikt.Dodo schreef:Ik vraag me af of de jongens er blij mee waren dat hij meeliep. Het is loodzwaar, en om dan een relatief fitte persoon er bij te krijgen die eigenlijk nauwelijks weet waar je mee bezig bent... Je hebt niks aan hem, en hij kost alleen maar energie.Zita schreef:Bijschrift van het RD op facebook bij een fotoserie over premier Rutte die meeliep met een nachtelijke mars van militairen die worden ingelijfd bij de Luchtmobiele Brigade: 'Het is niet bekend of de premier vannacht ook ‘pang-pang-pang’ heeft geroepen. (http://rd.nl/1.933529, fotoserie)'
Maar goed, een echt rolmodel is voor de jongens nog wel leuker. Dit was ook leuk. Ik vond het een sympathiek gebaar van aandacht en waardering. Hij offert er toch een nacht voor op, en zal de volgende dag zijn ongetrainde voeten wel gevoeld hebben.
Ik vind het stoer van Rutte.
Minister Hennis dook een keer onverwacht op bij de mariniers in Scandinavië en kampeerde met hen een nacht in een legertent.
Ook op een missie in een heet en droog land is wel eens "hoog bezoek".
Het wordt altijd zeer gewaardeerd en terecht.
Het is heel makkelijk om achter een bureau of in een comfortabele auto je beleidsplan te bepalen, maar de man in het veld zal het toch moeten uitvoeren.
Minister Hennis dook een keer onverwacht op bij de mariniers in Scandinavië en kampeerde met hen een nacht in een legertent.
Ook op een missie in een heet en droog land is wel eens "hoog bezoek".
Het wordt altijd zeer gewaardeerd en terecht.
Het is heel makkelijk om achter een bureau of in een comfortabele auto je beleidsplan te bepalen, maar de man in het veld zal het toch moeten uitvoeren.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Dat ik me weer eens een gratis proefabonnement op een krant heb laten aansmeren. Om één of andere reden voel ik me verplicht dat ding wel zo'n beetje door te bladeren als hij op de deurmat ligt. En omdat ik ook mijn eigen krant nog heb, betekent dat vandaag twee zaterdagkranten. Dat is zo ongeveer een hele dag krantlezen. 

Het hangt van de kwaliteit van die andere krant af. Anders vind ik het altijd wel prettig.Zita schreef:Dat ik me weer eens een gratis proefabonnement op een krant heb laten aansmeren. Om één of andere reden voel ik me verplicht dat ding wel zo'n beetje door te bladeren als hij op de deurmat ligt. En omdat ik ook mijn eigen krant nog heb, betekent dat vandaag twee zaterdagkranten. Dat is zo ongeveer een hele dag krantlezen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Volkskrant. Ze zeggen dat ze een kwaliteitskrant zijn voor hoogopgeleiden. Ze zeggen niet dat die hoogopgeleiden in Amsterdam moeten wonen en bovenmatig geïnteresseerd moeten zijn in showbizznieuws. Mijn reguliere krant is trouwens Trouw. Als je werkt in de zuil is het wel prettig om nog wel voldoende blikken buiten de zuil te werpen. Trouw is wat dat betreft best een heel aardige krant. Van het ND krijg ik altijd jeuk omdat ze zich daar geroepen voelen om te schoppen. En zo zijn we weer ontopic.Luther schreef:Het hangt van de kwaliteit van die andere krant af. Anders vind ik het altijd wel prettig.Zita schreef:Dat ik me weer eens een gratis proefabonnement op een krant heb laten aansmeren. Om één of andere reden voel ik me verplicht dat ding wel zo'n beetje door te bladeren als hij op de deurmat ligt. En omdat ik ook mijn eigen krant nog heb, betekent dat vandaag twee zaterdagkranten. Dat is zo ongeveer een hele dag krantlezen.

Je ervaring met de Volkskrant deel ik. De afgelopen zomer had ik 6 weken het NRC. Ook dat moet doorgaan voor dé kwaliteitskrant. Dat was op sommige punten ook echt wel te merken, maar je moet het wel zoeken. Ook veel cultuur en showbizz. Viel me tegen. Het liefst lees ik inderdaad Trouw. (Naast het RD natuurlijk...Zita schreef:Volkskrant. Ze zeggen dat ze een kwaliteitskrant zijn voor hoogopgeleiden. Ze zeggen niet dat die hoogopgeleiden in Amsterdam moeten wonen en bovenmatig geïnteresseerd moeten zijn in showbizznieuws. Mijn reguliere krant is trouwens Trouw. Als je werkt in de zuil is het wel prettig om nog wel voldoende blikken buiten de zuil te werpen. Trouw is wat dat betreft best een heel aardige krant. Van het ND krijg ik altijd jeuk omdat ze zich daar geroepen voelen om te schoppen. En zo zijn we weer ontopic.Luther schreef:Het hangt van de kwaliteit van die andere krant af. Anders vind ik het altijd wel prettig.Zita schreef:Dat ik me weer eens een gratis proefabonnement op een krant heb laten aansmeren. Om één of andere reden voel ik me verplicht dat ding wel zo'n beetje door te bladeren als hij op de deurmat ligt. En omdat ik ook mijn eigen krant nog heb, betekent dat vandaag twee zaterdagkranten. Dat is zo ongeveer een hele dag krantlezen.

De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ik lees ook NRC, maar daar staat echt nauwelijks showbizz in hoor. Of je moet sport daar ook toe rekenen. Wel veel cultuur, maar dat is toch echt wat anders. Dat mis ik helaas grotendeels in het RD, dat ik ook lees.
Het ND schopt mijns inziens niet, maar is kritischer dan het RD. Maar dat is maar net hoe je zoiets ervaart, kennelijk.
Trouw is een fijne krant, ik heb jarenlang een abonnement van mijn werkgever gekregen en zit er over te denken zoiets ook zelf te doen. .
Het ND schopt mijns inziens niet, maar is kritischer dan het RD. Maar dat is maar net hoe je zoiets ervaart, kennelijk.
Trouw is een fijne krant, ik heb jarenlang een abonnement van mijn werkgever gekregen en zit er over te denken zoiets ook zelf te doen. .
Je hebt gelijk, ik schaarde teveel god-loze cultuurverslagen onder de noemer showbizz. Ben blij dat het RD dat allemaal terzijde schuift. En sport is voor het grootste deel niet veel anders dan showbizz.DDD schreef:Ik lees ook NRC, maar daar staat echt nauwelijks showbizz in hoor. Of je moet sport daar ook toe rekenen. Wel veel cultuur, maar dat is toch echt wat anders. Dat mis ik helaas grotendeels in het RD, dat ik ook lees.
Wij lezen al jaren het NRC, maar het valt ons op dat de krant qua nieuwswaarde achteruit gaat. De Volkskrant weekend bijlage vind ik te vaak over seks gaan om die krant nog serieus te nemen. De Trouw hebben wij ook wel gehad en ik vond dat wel een erg prettige krant.
-
Op mijn werk liggen 15 kranten, nationaal en internationaal. De nationale kranten (afgezien van het RD) kunnen mij weinig bekoren. Veel sport (op maandag vaak zelfs een speciale katern), veel televisie (1 of 2 pagina's) en de soms anti-kerkelijke opiniestukken en ingezonden brieven vind ik onprettig om te lezen. Ik pak nog wel eens een katern van het NRC, maar ook daarin regelmatig interviews met ... tv-persoonlijkheden.
Buitenlandse kranten zoals Frankfurter Allgemeine Zeitung, Die Zeit en Le Monde vind ik rustiger en neutraler bericht geven.
Buitenlandse kranten zoals Frankfurter Allgemeine Zeitung, Die Zeit en Le Monde vind ik rustiger en neutraler bericht geven.
De vaatwasser. Piept wel, wast niet. 
En dan die zoektocht naar een reparateur

En dan die zoektocht naar een reparateur

Dat is dus ouderwetsch met een teiltje sop en een kwast Zita.Zita schreef:De vaatwasser. Piept wel, wast niet.
En dan die zoektocht naar een reparateur![]()
![]()
Hopelijk is er een klein onderdeel defect, want vaak kost repareren naar verhouding meer.
Hoe oud is de machine?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon