Wist je dat...

helma

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

Dodo schreef:
helma schreef:Vanmorgen zijn onze zoon en schoondochter voor de wet getrouwd. Wordt vervolgd :huhu
Waarom doen ze het zo? (als dat niet te privé is)
Op maandag trouwen is gratis (alleen de kosten van het trouwboekje)
en dit was de enige maandag die kort voor hun trouwdag vrij was.
Ze beschouwen het kerkelijk huwelijk (5 juni) als dé trouwdatum
Heel apart om 's morgens je getrouwde zoon gewoon uit zijn slaapkamer te zien stappen :huhu

Ze doen het toch allemaal heerlijk op 'hun eigen wijs' :hum :humhihi
helma

Bericht door helma »

grote brand in Veenendaal; in de sporthal naast onze basisschool.
Al vanaf rond 9 uur, maar de brandhaard is nog niet ontdekt; het is wel 400 graden binnen.
Het stonk heel erg in de klas zei mijn dochter. Ze vonden het reuze spannend allemaal.

http://www.veenendaalsekrant.nl/lokaal/ ... VMrFk0cSEU
-DIA-

Bericht door -DIA- »

helma schreef:grote brand in Veenendaal; in de sporthal naast onze basisschool.
Al vanaf rond 9 uur, maar de brandhaard is nog niet ontdekt; het is wel 400 graden binnen.
Het stonk heel erg in de klas zei mijn dochter. Ze vonden het reuze spannend allemaal.

http://www.veenendaalsekrant.nl/lokaal/ ... VMrFk0cSEU
Oei, de temperatuur is echt hoog!

Ik zie trouwens dat BDU ook al huis-aan-huis in Veenendaal zit. Het lijkt een serieuze concurrerende partij te worden voor Wegener's "Dé Weekkrant" met een dekking in vrijwel heel Nederland. Sinds kort is ook de blinde vlek in de Gelderse Achterhoek gedekt, door overname van een aantal huis-aan-huis kranten.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
samanthi

Bericht door samanthi »

samanthi schreef:
helma schreef:Vanmorgen zijn onze zoon en schoondochter voor de wet getrouwd. Wordt vervolgd :huhu

idd al gefeliciteerd!
ik bedoelde iig al gefeliciteerd
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
helma

Bericht door helma »

Ze hebben vanmiddag een huurhuisje gevonden waar ze per 1 juni terecht kunnen!!
Precies op tijd.
SDG.
Zijn trouw is groot.
samanthi

Bericht door samanthi »

FIJN!!!
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
helma

Bericht door helma »

Mijn mams maakte vroeger voor de verjaardagen vaak bananasplittaart. Echt geweldig lekker.
Nu kwam ik het recept tegen in een boekje wat ik van haar heb gekregen. En mijn eerste probeersel staat in de koelkast.

Mijn oudste dochter is vandaag 25 geworden en ik zorg voor de taart, ben benieuwd of ze er net zo dol op zijn als wij vroeger.

(en nu zie ik pas hoeveel suiker er eigenlijk door zit :jongle :slurp :? )
samanthi

Bericht door samanthi »

helma schreef:Mijn mams maakte vroeger voor de verjaardagen vaak bananasplittaart. Echt geweldig lekker.
Nu kwam ik het recept tegen in een boekje wat ik van haar heb gekregen. En mijn eerste probeersel staat in de koelkast.

Mijn oudste dochter is vandaag 25 geworden en ik zorg voor de taart, ben benieuwd of ze er net zo dol op zijn als wij vroeger.

(en nu zie ik pas hoeveel suiker er eigenlijk door zit :jongle :slurp :? )
Gefeliciteerd!
vorige week mijn oudste docht 31 geworden en mijn middelste 26, ze is nu precies de helft van mij :huhu
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Nu.nl niet de meest betrouwbare nieuwsbron is:

Zoals verwacht verliest de coalitie van VVD en PvdA met de bevriende oppositiepartijen D66, ChristenUnie en SGP (C3) de meerderheid in de Eerste Kamer.

Dat blijkt dinsdagmiddag na de verkiezingen voor de Eerste Kamer, die wordt gekozen door de Provinciale Staten.

De VVD wordt in de Eerste Kamer de grootste met 13 zetels, D66 tweede met 10 zetels. PVV en SP delen de derde plek met 9 zetels. Met 8 zetels is de PvdA slechts de vijfde partij.

De coalitie komt met de C3 daarmee op 36 zetels, twee te weinig voor een meerderheid.

Afgelopen maart werd bij de verkiezingen voor de Provinciale Staten al duidelijk dat een meerderheid ver weg was. De coalitie was daardoor afhankelijk van Statenleden van andere partijen om alsnog een meerderheid te kunnen halen.

Door het ontbreken van de meerderheid in de Eerste Kamer zal het kabinet via andere opties meerderheden moeten vinden.

Een voordeel voor de coalitie is dat het grootste deel van het regeerakkoord al door de Eerste Kamer is aangenomen. Ook is de bezuinigingsdruk grotendeels weggevallen.

Premier Rutte liet zich dan ook afgelopen week al laconiek uit over het dreigende mislopen van de meerderheid in de Eerste Kamer.

"Het herstelbeleid wordt zichtbaar. Er komt ruimte voor enige vorm van lastenverlichting en extra investeringen. […] Dat maakt het iets makkelijker parlementaire meerderheden te vinden dan wanneer er bezuinigd moet worden", zei Rutte vrijdag.

http://www.nu.nl/politiek/4056019/coali ... kamer.html
Wie ziet de fout?
- Niet meer zo actief -
Bona Fide

Bericht door Bona Fide »

Mannetje schreef:Nu.nl niet de meest betrouwbare nieuwsbron is:

Zoals verwacht verliest de coalitie van VVD en PvdA met de bevriende oppositiepartijen D66, ChristenUnie en SGP (C3) de meerderheid in de Eerste Kamer.

Dat blijkt dinsdagmiddag na de verkiezingen voor de Eerste Kamer, die wordt gekozen door de Provinciale Staten.

De VVD wordt in de Eerste Kamer de grootste met 13 zetels, D66 tweede met 10 zetels. PVV en SP delen de derde plek met 9 zetels. Met 8 zetels is de PvdA slechts de vijfde partij.

De coalitie komt met de C3 daarmee op 36 zetels, twee te weinig voor een meerderheid.

Afgelopen maart werd bij de verkiezingen voor de Provinciale Staten al duidelijk dat een meerderheid ver weg was. De coalitie was daardoor afhankelijk van Statenleden van andere partijen om alsnog een meerderheid te kunnen halen.

Door het ontbreken van de meerderheid in de Eerste Kamer zal het kabinet via andere opties meerderheden moeten vinden.

Een voordeel voor de coalitie is dat het grootste deel van het regeerakkoord al door de Eerste Kamer is aangenomen. Ook is de bezuinigingsdruk grotendeels weggevallen.

Premier Rutte liet zich dan ook afgelopen week al laconiek uit over het dreigende mislopen van de meerderheid in de Eerste Kamer.

"Het herstelbeleid wordt zichtbaar. Er komt ruimte voor enige vorm van lastenverlichting en extra investeringen. […] Dat maakt het iets makkelijker parlementaire meerderheden te vinden dan wanneer er bezuinigd moet worden", zei Rutte vrijdag.

http://www.nu.nl/politiek/4056019/coali ... kamer.html
Wie ziet de fout?
\
Het CDA met 12 zetels is de tweede partij.
Koop de waarheid en verkoop ze niet. (Spreuken 23 : 23a)
-DIA-

Bericht door -DIA- »

...we vanmiddag onze geliefde oud-herder en -leraar moeten begraven.
Hij preekte al een poos niet meer, maar toch voelt je nu de leegte en het gemis.
Bona Fide

Bericht door Bona Fide »

-DIA- schreef:...we vanmiddag onze geliefde oud-herder en -leraar moeten begraven.
Hij preekte al een poos niet meer, maar toch voelt je nu de leegte en het gemis.
Ik dacht me uit de advertentie te herinerren dat hij morgen wordt begraven. Zie ook: http://gergeminfo.nl/voorgangers/necrol ... p/ds-j-mol
Koop de waarheid en verkoop ze niet. (Spreuken 23 : 23a)
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Bona Fide schreef:
-DIA- schreef:...we vanmiddag onze geliefde oud-herder en -leraar moeten begraven.
Ik dacht me uit de advertentie te herinerren dat hij morgen wordt begraven. Zie ook: http://gergeminfo.nl/voorgangers/necrol ... p/ds-j-mol
Gelukkig dat ik het lees! Omdat ik hier elke alleen ben en elke dag hetzelfde is en
dan raak je wel eens met de dagen in de war.
Dank voor de alerte opmerking!
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Maar hij stond toch in Rijssen-Zuid? En niet in Noord?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Luther schreef:
Maar hij stond toch in Rijssen-Zuid? En niet in Noord?
Toen was Noord en Zuid één gemeente.
Als bv. toen ds. Bregman een vrije zondag had hoorden wij ds. Mol.
Als ds. Mol weg was hoorden de kerktelefoonluisteraars ds. Bregman.
En ook de Bijbellezingen zijn nog steeds als één gemeente: om de andere
week in Noord en Zuid. West bestond nog niet, en daar worden nu Bijbellezingen
gehouden in het voor- en naseizoen, ook bestemd voor Noord, Zuid en West.
Voor veel zaken fungeren de 3 gemeenten vaak nog steeds als één gemeente.
Plaats reactie