Hier ook een heel boekwerk. Ik kijk meestal de plaatjes. De rest is veel van hetzelfde.Jantje schreef:Ja hoor. Dat is altijd een heel boekwerk. Als ik wil, kan ik er een hele avond in lezen en tot op de laatste cent zien waaraan de collectes zijn besteed, hoeveel opbrengsten er waren en wat dies meer zij. Maar dat doe ik nooit. Ik lees alleen het inleidende stukje van de scriba en verder blader ik het een beetje door en vind ik het vooral interessant om te weten hoeveel (doop)leden er zijn. Waarschijnlijk passeert onze gemeente dit jaar voor het eerst de grens van 700 (doop)leden, dus er zit in onze gemeente zelfs een beetje groei.Dodo schreef:Gemeenten in de Gereformeerde gemeenten geven de leden elk jaar een jaarverslag? Financieel? En als ik het goed begrijp, ook over de ledenaantallen? Vertrokken, geboren, overleden, getrouwd, dat soort dingen?
Er zijn nogal wat jonge stelletjes na hun huwelijk overgekomen naar onze gemeente en ook enkele gezinnen, waaronder zelfs een gezin uit de Randstad.
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
-
- Verbannen
Plaatjes? Bij ons is het alleen tekst, in zwart-wit.Mistig schreef:Hier ook een heel boekwerk. Ik kijk meestal de plaatjes. De rest is veel van hetzelfde.Jantje schreef:Ja hoor. Dat is altijd een heel boekwerk. Als ik wil, kan ik er een hele avond in lezen en tot op de laatste cent zien waaraan de collectes zijn besteed, hoeveel opbrengsten er waren en wat dies meer zij. Maar dat doe ik nooit. Ik lees alleen het inleidende stukje van de scriba en verder blader ik het een beetje door en vind ik het vooral interessant om te weten hoeveel (doop)leden er zijn. Waarschijnlijk passeert onze gemeente dit jaar voor het eerst de grens van 700 (doop)leden, dus er zit in onze gemeente zelfs een beetje groei.Dodo schreef:Gemeenten in de Gereformeerde gemeenten geven de leden elk jaar een jaarverslag? Financieel? En als ik het goed begrijp, ook over de ledenaantallen? Vertrokken, geboren, overleden, getrouwd, dat soort dingen?
Er zijn nogal wat jonge stelletjes na hun huwelijk overgekomen naar onze gemeente en ook enkele gezinnen, waaronder zelfs een gezin uit de Randstad.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Re: RE: Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten
Ik ben dus in die branche werkzaam. Tussen 2010 en 2015 is het dragen van een stropdas in mijn omgeving teloor gegaan. Ik hoorde zelf bij de voorlopers.windorgel schreef:Dat zal inderdaad verschillen. Ik heb het over de grotere kantoren: Deloitte en KPMG.DDD schreef:Mijn accountant heeft geen stropdas aan hoor. Ik denk dat hij hem voor het laatst droeg op een begrafenis. Dus dat verschilt ook nogal per kantoor.
Mijn werkgever dringt wel aan op het dragen van een das. Dat doe ik altijd als ik een klantgesprek heb. Maar verder nooit. Het wordt onder andere gemotiveerd met de oneliner "Heb jij wel eens een advocaat zonder stropdas gezien?"
-
Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten
Zelfs KPMG en Deloitte is er vanaf gestapt. Behalve de partners wanneer ze komen voor een gesprek, maar het controle-team loopt zonder stropdas rond. Ik heb zelf ook nooit meer een stropdas om en draag naar het werk ook geen pak meer.windorgel schreef:Dat zal inderdaad verschillen. Ik heb het over de grotere kantoren: Deloitte en KPMG.DDD schreef:Mijn accountant heeft geen stropdas aan hoor. Ik denk dat hij hem voor het laatst droeg op een begrafenis. Dus dat verschilt ook nogal per kantoor.
Toen ik startte in de accountancy was het nog gebruikelijk om in driedelig rond te lopen en was het ontbreken van de stropdas echt een nogo....
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Email: jvw850forum@gmail.com
Misschien verschilt het dan per team. Als de heren bij ons 'in huis' zijn lopen ze in ieder geval nog altijd in 2-delig antraciet met stropdas.JvW schreef:Zelfs KPMG en Deloitte is er vanaf gestapt. Behalve de partners wanneer ze komen voor een gesprek, maar het controle-team loopt zonder stropdas rond. Ik heb zelf ook nooit meer een stropdas om en draag naar het werk ook geen pak meer.windorgel schreef:Dat zal inderdaad verschillen. Ik heb het over de grotere kantoren: Deloitte en KPMG.DDD schreef:Mijn accountant heeft geen stropdas aan hoor. Ik denk dat hij hem voor het laatst droeg op een begrafenis. Dus dat verschilt ook nogal per kantoor.
Toen ik startte in de accountancy was het nog gebruikelijk om in driedelig rond te lopen en was het ontbreken van de stropdas echt een nogo....
On-topic maar weer...
-
Misschien toch eens doen @Philpot. En als je deze dan neemt dan kan je direct iets nuttigs uitleggen:J.C. Philpot schreef: Ik zou willen dat op mijn werk het percentage stropdasdragers hoger was als de door mij geconstateerde 1 procent. Dan zou ik ook op mijn werk een stropdas gaan dragen. Als ik dat nu zou doen als eind dertiger, zou ik dat tientallen keren aan verbaasde collega's uit moeten leggen.
https://www.amazon.com/RELIGIOUS-NECK-T ... B00NCGLAI0
Keuze genoeg:
https://www.christianbook.com/page/clot ... stian-ties
Ja, wat foto's van het verenigingswerk, gemeentedag etc. Dat vind ik altijd wel leuk.Jantje schreef:Plaatjes? Bij ons is het alleen tekst, in zwart-wit.Mistig schreef:Hier ook een heel boekwerk. Ik kijk meestal de plaatjes. De rest is veel van hetzelfde.Jantje schreef:Ja hoor. Dat is altijd een heel boekwerk. Als ik wil, kan ik er een hele avond in lezen en tot op de laatste cent zien waaraan de collectes zijn besteed, hoeveel opbrengsten er waren en wat dies meer zij. Maar dat doe ik nooit. Ik lees alleen het inleidende stukje van de scriba en verder blader ik het een beetje door en vind ik het vooral interessant om te weten hoeveel (doop)leden er zijn. Waarschijnlijk passeert onze gemeente dit jaar voor het eerst de grens van 700 (doop)leden, dus er zit in onze gemeente zelfs een beetje groei.Dodo schreef:Gemeenten in de Gereformeerde gemeenten geven de leden elk jaar een jaarverslag? Financieel? En als ik het goed begrijp, ook over de ledenaantallen? Vertrokken, geboren, overleden, getrouwd, dat soort dingen?
Al die verslagen van alle verenigingen vind ik niet zo boeiend. En de meesten niet volgens mij. Het wordt op de ledenvergadering in bespreking gebracht, maar bijna nooit heeft iemand er wat over te zeggen. De laatste keer werd er alleen over het verslag van de JV een vraag gesteld. Door een bezorgde ouder, die een vraag stelde over iets dat niet in het verslag stond.
Toch is het goed dat er verslag wordt gedaan. Vooral de vrouwen hier lezen zoiets wel door. Maar die mogen dan weer niet naar de ledenvergadering.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Een man naar mijn hart. Maar een vlinderstrik zou zelfs mij te ver gaan (ter illustratie; tassel loafers draag ik regelmatig). Ik merk dat ik nu vele malen minder een pak draag naar kantoor dan 10 jaar geleden. Eigenlijk helemaal niet meer. Zou ook zwaar overdressed zijn. Dus eigenlijk altijd jeans/jasje chino/jasje. Wel met pochet uiteraard.J.C. Philpot schreef:Ik heb een keer een vlinderstrik gedragen op het kantoor. Ik heb het vele malen uit moeten leggen, in de gangen begonnen mensen te lachen, en sommige collega's suggereerden zelfs dat ik een clown was die mensen nat kon spuiten met een straal water door aan de strik te trekken.Jantje schreef:Nee hoor.
Dan promoot je het juist.
Er weinig decorum meer hede ten dage.
Dus nee, geen stropdas om naar het kantoor
Al met al wordt de kledingstijl steeds informeler en neemt decorum echt af ja. Er zijn steeds minder gelegenheden om een das te dragen. Daarom houdt ik er naar de kerk zéker aan vast. Wat een faux pas is: een pak dragen zonder das. De das is een sieraad en de manier om je te onderscheiden / je smaak te laten zien. Wanneer je een pak zonder das draagt ben je een grijs persoon in een nietszeggend uniform. Dassen zijn het perfecte wapen in de strijd tussen de eenvormigheid en de individualiteit
Laatst gewijzigd door Charles op 18 dec 2020, 14:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Roethof.Herman schreef:Ik ben dus in die branche werkzaam. Tussen 2010 en 2015 is het dragen van een stropdas in mijn omgeving teloor gegaan. Ik hoorde zelf bij de voorlopers.windorgel schreef:Dat zal inderdaad verschillen. Ik heb het over de grotere kantoren: Deloitte en KPMG.DDD schreef:Mijn accountant heeft geen stropdas aan hoor. Ik denk dat hij hem voor het laatst droeg op een begrafenis. Dus dat verschilt ook nogal per kantoor.
Mijn werkgever dringt wel aan op het dragen van een das. Dat doe ik altijd als ik een klantgesprek heb. Maar verder nooit. Het wordt onder andere gemotiveerd met de oneliner "Heb jij wel eens een advocaat zonder stropdas gezien?"
Vriend van me heeft exclusief advocatenkantoor, als de klant weg is stapt hij weer in zijn joggingbroekZeeuw schreef:Roethof.Herman schreef:Ik ben dus in die branche werkzaam. Tussen 2010 en 2015 is het dragen van een stropdas in mijn omgeving teloor gegaan. Ik hoorde zelf bij de voorlopers.windorgel schreef:Dat zal inderdaad verschillen. Ik heb het over de grotere kantoren: Deloitte en KPMG.DDD schreef:Mijn accountant heeft geen stropdas aan hoor. Ik denk dat hij hem voor het laatst droeg op een begrafenis. Dus dat verschilt ook nogal per kantoor.
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
-
- Verbannen
Wat afschuwelijk lelijk.Charles schreef:(ter illustratie; tassel loafers draag ik regelmatig)
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Wat de boer niet kent dat vreet hij niet.
Onmisbaar als je van de Ivy style bent. In een keurige GerGem kleur hoor.

Onmisbaar als je van de Ivy style bent. In een keurige GerGem kleur hoor.

Laatst gewijzigd door Charles op 18 dec 2020, 20:21, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen
Charles schreef:Wat boer niet kent dat vreet hij niet.![]()
Zeker.
Ik ben traditioneel ingesteld, zoals je weet, en dat geldt ook hiervoor.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje