Ik kan het artikel niet lezen, zoals je hebt kunnen zien, maar de titel is misleidend. Het is niet alleen te vroeg voor stellige conclusies, het is op basis van deze data te vroeg voor wat voor krantenkop dan ook hierover. Punt. Het hele onderzoek biedt waardevolle analyses op hele andere vlakken, ziekenhuisopnames is een soort van 'bijvangst' in de data, waarbij ze alleen concluderen dat ze geen correlatie zien met Omicron, een correlatie die ook heel erg ingewikkeld is met 24 opnames. Stel het waren er 0 geweest, dan was er misschien wel een correlatie, die natuurlijk niet zo min iets zegt.Herman schreef:Er staan een stuk of 6 disclaimers in:TSD schreef:Ik vind het weer een staaltje dramatische journalistiek.
- voor stellige conclusies is het nog steeds te vroeg.
- data niet zomaar kunnen vertalen naar de Europese situatie
- Maar de data over ziekenhuisopnames lopen daar altijd zo’n twee weken achteraan.
- eerste analyse
- Nog steeds is het te vroeg voor stellige conclusies
- Het is nog te vroeg om te zeggen
Het enige wat je nu uit het artikel kan halen:
- Omicron besmettingen die zijn meegenomen zijn er 15.087, opnames zijn er 24 (0,15%)
- Overige COVID besmettingen (Delta) 208.947, opnames 1.392 (0,66%)
Gewoon ruwe data die je natuurlijk wilt correleren met leeftijd geslacht, onderliggende ziekten enz. enz. maar dat gaat niet als je maar 24 opnames hebt. Dus met andere woorden, het hele NCR artikel is waardeloos op dit punt, ik hoop dat ze nog meer te melden hadden.
Verder zou het fijn zijn als je mijn post niet wilt isoleren tot 1 zin, omdat uit mijn hele post blijkt dat het mij ging om de titel van het artikel (de rest ken ik immers niet), nu lijkt het net alsof ik de inhoud van het NCR artikel afschiet. Niet dat ik daar vertrouwen in heb nu, maar ik weet het gewoon niet. Goede journalistiek gaat zeker ook over een goeie kop boven je artikel.