Laatst gekochte boeken
Re: Laatst gekochte boeken
Als ik soms die dure hoeden in de kerk aanschouw, relativeer ik dat dan maar met de gedachte dat ze waarschijnlijk niet zo veel dure boeken kopen. 

Ik koop gemiddeld één boek in de maand (Mijn vrouw kijkt mee dus ik moet het aantal een beetje laag houdenMara schreef:Maar Huisman, hoeveel boeken koop jij dan gemiddeld ?huisman schreef:Auto heeft idd bijna geen boekenAuto schreef:Let niet op huisman, hij is een bibliofielMara schreef:Dat niet, maar als ik hier soms lees hoe vaak en hoeveel boeken er worden aangeschaftbekruipt de gedachte mij dat ik kennelijk weinig geld besteed in verhouding tot anderen.
Een beetje vezorgd boek is duur, al snel rond de 20 euro en meer, dat gaat toch zomaar niet met een gezin ?
Ik ben dol op boeken, maar koop er zelden eentje, leen ze uit de bibDaar hebben ze helaas vrijwel geen mooie stichtelijke boeken. Maar er valt onderling toch wel te ruilen ?

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Niet zo veralgemeniserenWillem schreef:Als ik soms die dure hoeden in de kerk aanschouw, relativeer ik dat dan maar met de gedachte dat ze waarschijnlijk niet zo veel dure boeken kopen.

Maar het zijn dan niet alleen de hoeden, maar ook wat er nog onder zit !
Een dure hoed bij een Zeeman jasje kan echt niet

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Inderdaad.caprice schreef:Goede kost.haaf schreef:Deze week gekocht:
Mattheus Meade: De Bijna Christen ontdekt
J. Bunjan: Genade verheerlijkt aan den voornaamsten der zondaren
Joh. Fama: Het leven en de arbeid van ds. M. Heikoop
Ds. P. van Ruitenburg: Ongetwijfeld
Vandaag nog bij gekomen:
De overvloed van genade, een selectie uit bekende werken van de Engelse schrijvers Ryle, Bunyan, Pink, Owen en Brooks
Ds. A. Vergunst: De Geestelijke pelgrim
ik kocht vandaag 'De boekhandelaar van Kaboel' en een autobiografie van Liesbeth den Uijl.
- JolandaOudshoorn
"Omgang met God" van ds CG Vreugdenhil
"Aangaande mij en mijn huis" van JR Beeke
"de redelijke godsdienst" van Brakel en "de godvruchtige avondmaalganger" van P Immens stond ook op het lijstje, maar die mocht ik uit de boekenkast van mijn oma halen, samen met "leerredenen"van Comrie "Preken" van E Erskine en "God en religie" van prof G Wisse.
Genoeg stof om te lezen, de komende tijd!
"de redelijke godsdienst" van Brakel en "de godvruchtige avondmaalganger" van P Immens stond ook op het lijstje, maar die mocht ik uit de boekenkast van mijn oma halen, samen met "leerredenen"van Comrie "Preken" van E Erskine en "God en religie" van prof G Wisse.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
- MarthaMartha
wow! mooie boeken!JolandaOudshoorn schreef:"Omgang met God" van ds CG Vreugdenhil
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
En hoeveel boeken lees je per maand?huisman schreef:Ik koop gemiddeld één boek in de maand (Mijn vrouw kijkt mee dus ik moet het aantal een beetje laag houdenMara schreef:Maar Huisman, hoeveel boeken koop jij dan gemiddeld ?huisman schreef:Auto heeft idd bijna geen boekenAuto schreef: Let niet op huisman, hij is een bibliofiel
Een beetje vezorgd boek is duur, al snel rond de 20 euro en meer, dat gaat toch zomaar niet met een gezin ?
Ik ben dol op boeken, maar koop er zelden eentje, leen ze uit de bibDaar hebben ze helaas vrijwel geen mooie stichtelijke boeken. Maar er valt onderling toch wel te ruilen ?
)
Inderdaad. Zeker die laatste vijf. Daar ben je niet zomaar in uitgelezen.MarthaMartha schreef:wow! mooie boeken!JolandaOudshoorn schreef:"Omgang met God" van ds CG Vreugdenhil
Geldt ook voor de eerste twee hoorErasmiaan schreef:Inderdaad. Zeker die laatste vijf. Daar ben je niet zomaar in uitgelezen.MarthaMartha schreef:wow! mooie boeken!JolandaOudshoorn schreef:"Omgang met God" van ds CG Vreugdenhil

De tweede ken ik niet (maar de schrijver wel).Mister schreef:Geldt ook voor de eerste twee hoorErasmiaan schreef:Inderdaad. Zeker die laatste vijf. Daar ben je niet zomaar in uitgelezen.MarthaMartha schreef:wow! mooie boeken!JolandaOudshoorn schreef:"Omgang met God" van ds CG Vreugdenhil
Echt zeker een aanrader dat tweede boek. Ik heb hem hier ook en persoonlijk denk ik dat het een aanwinst voor ieder gezin met kinderen is, al is het zonder kinderen ook zeker de moeite.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
niet gekocht.. maar ontvangen
Omgang met God van ds Vreugdenhil.
Ben er erg blij mee!
Ben er erg blij mee!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
- Katharina van Bora
mooi hèhenriët schreef:niet gekocht.. maar ontvangen
Ben er erg blij mee!

Een vriend is iemand die alles van je weet en toch van je houdt.
de dominee die de hemel niet in kon, echt een aanrader!
wat de toekomst brengen moge, mij geleidt des Heeren hand [/color]