Wist je dat...

Mara

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mara »

freek schreef:Het is hier net een reformatorisch forum. Bevalt jouw mening mij niet, dan ben ik weg. Of jij moet weg. Brrr.
Goed dat het in real life zo niet is Freek. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Sheba
Inactief

Bericht door Sheba »

Doordenkertje...

Als er een of meerdere fundamenten van een huis worden weggehaald, kan je beter uit dat huis weggaan!
Wanneer het over de kleur van de kozijnen gaat, lopen de meesten hier niet weg hoor...

Even voor Freek. Er heeft niemand gesproken dat iemand weg moest. Wel is gevraagd naar het beleid van de moderatoren hierover. Dat was namelijk voor een aantal niet helemaal duidelijk. Ze zagen de aannemer van het project namelijk niet.

Om in de lijn van het voorbeeld te blijven. Als je de indruk hebt dat de aannemer niet helder heeft of zijn personeel wel of geen fundament onder het huis haalt waar jij in woont... Willen een aantal mensen liever niet in dat huis wonen. De vraag is geweest of de aannemer dat helder wil krijgen en eventueel zijn personeel tot de orde wil roepen. En wanneer de uitslag positief is, dus dat er geen fundamenten worden weggehaald, is dat dus geen reden meer om weg te gaan.
freek

Bericht door freek »

Mara schreef:
freek schreef:Het is hier net een reformatorisch forum. Bevalt jouw mening mij niet, dan ben ik weg. Of jij moet weg. Brrr.
Forummensen zijn in het echt vaak veel leuker.
Auto

Bericht door Auto »

:humhihi
freek schreef:
Mara schreef:
Forummensen zijn in het echt vaak veel leuker.
:mdr

:super
refo

Bericht door refo »

Maar als mensen de kleur van de kozijnen onderdeel van he fundament vinden? Dat is ( om bij de metafoor te blijven) wel wat er aan de hand is soms.
"Ik ben heus niet kerkistisch, hoor, maar als de dominee met een I-pad werkt..."
"De kleur van die kozijnen geeft aan wat de staat van het fundament is."
ejvl

Bericht door ejvl »

Sheba schreef:Doordenkertje...

Als er een of meerdere fundamenten van een huis worden weggehaald, kan je beter uit dat huis weggaan!
Wanneer het over de kleur van de kozijnen gaat, lopen de meesten hier niet weg hoor...

Even voor Freek. Er heeft niemand gesproken dat iemand weg moest. Wel is gevraagd naar het beleid van de moderatoren hierover. Dat was namelijk voor een aantal niet helemaal duidelijk. Ze zagen de aannemer van het project namelijk niet.

Om in de lijn van het voorbeeld te blijven. Als je de indruk hebt dat de aannemer niet helder heeft of zijn personeel wel of geen fundament onder het huis haalt waar jij in woont... Willen een aantal mensen liever niet in dat huis wonen. De vraag is geweest of de aannemer dat helder wil krijgen en eventueel zijn personeel tot de orde wil roepen. En wanneer de uitslag positief is, dus dat er geen fundamenten worden weggehaald, is dat dus geen reden meer om weg te gaan.
Helemaal eens.
Echter ben ik bang dat er al verschillend wordt gedacht wat nu fundamenten zijn.
Panny

Bericht door Panny »

Mara schreef:
Er is toch een gezegde die zegt:
Zet twee protestanten bij elkaar en je hebt een kerk, zet drie protestanten bij elkaar en je hebt een kerkscheuring.
Mara

Bericht door Mara »

refo schreef: "Ik ben heus niet kerkistisch, hoor, maar als de dominee met een I-pad
Dit bedoelde ik nu, dergelijke steken onder water verzieken totaal de sfeer! :banghead
Knap hoor, op de man en toch niet.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Ik weet niet of het kan in dit topic, maar in ieder ander onderwerp zou ik gezegd hebben: on-topic graag.
refo

Bericht door refo »

Mara schreef:
refo schreef: "Ik ben heus niet kerkistisch, hoor, maar als de dominee met een I-pad
Dit bedoelde ik nu, dergelijke steken onder water verzieken totaal de sfeer! :banghead
Knap hoor, op de man en toch niet.
....bovenstaande quote de sfeer totaal verzieken....
....ze namelijk maar de helft van de oorspronkelijke quote citeren...
....ze voorbij gaan aan wat de boodschap is...
...steken onder water worden opgemerkt waar ze niet zijn...
...de steek namelijk boven water is...
Mara

Bericht door Mara »

refo schreef:
....bovenstaande quote de sfeer totaal verzieken....
....ze namelijk maar de helft van de oorspronkelijke quote citeren...
....ze voorbij gaan aan wat de boodschap is...
...steken onder water worden opgemerkt waar ze niet zijn...
...de steek namelijk boven water is...
Het ligt altijd aan de ander, volgens jou.
::salut
eilander schreef:Ik weet niet of het kan in dit topic, maar in ieder ander onderwerp zou ik gezegd hebben: on-topic graag.
Graag.
helma

Bericht door helma »

Vanmorgen zijn onze zoon en schoondochter voor de wet getrouwd. Wordt vervolgd :huhu
samanthi

Bericht door samanthi »

helma schreef:Vanmorgen zijn onze zoon en schoondochter voor de wet getrouwd. Wordt vervolgd :huhu

idd al gefeliciteerd!
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Dodo

Bericht door Dodo »

helma schreef:Vanmorgen zijn onze zoon en schoondochter voor de wet getrouwd. Wordt vervolgd :huhu
Waarom doen ze het zo? (als dat niet te privé is)
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Tegenwoordig maak ik wel vaker mee dat er eerst voor de wet getrouwd word en later in de kerk.
Vorig jaar nog een jong stel (vriendin van dochter), zijn 's maandags voor de wet getrouwd en vrijdags hadden ze de "echte" bruiloft :)
Ik weet niet hoe het tegenwoordig is maar vroeger was dat bij veel rooms-katholieken heel gewoon omdat ze "het sacrament van het huwelijk" echt vinden en voor de wet maar een formaliteit is.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie