Wist je dat........[4]

Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Gijs83 »

MarthaMartha schreef:
ZWP schreef:Bijbelgetrouwe christenen gemiddeld € 69 per maand uitgeven aan goede doelen? De gemiddelde Nederlander geeft € 16 per maand.

Overige evangelischen (€ 82)
Nederlands Gereformeerden (79)
Gereformeerd Vrijgemaakten (74)
Baptisten (70)
Gereformeerde Bonders (62)
Gereformeerde Gemeenten (56)
Christelijk Gereformeerden (53)
Hersteld hervormden (44)
die onderste vind ik dan weer erg jammer.... ;(
Hoeveel zeggen cijfers?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Tiberius »

Willem schreef:
MarthaMartha schreef:
ZWP schreef:Bijbelgetrouwe christenen gemiddeld € 69 per maand uitgeven aan goede doelen? De gemiddelde Nederlander geeft € 16 per maand.

Overige evangelischen (€ 82)
Nederlands Gereformeerden (79)
Gereformeerd Vrijgemaakten (74)
Baptisten (70)
Gereformeerde Bonders (62)
Gereformeerde Gemeenten (56)
Christelijk Gereformeerden (53)
Hersteld hervormden (44)
die onderste vind ik dan weer erg jammer.... ;(
Bijbelgetrouwe christen dus blijkbaar gemiddeld E 690,- per maand aan inkomsten hebben.
Dat zou voor een gezinnetje met 4 kinderen op E 4140 per maand uitkomen. Lijkt mij wat aan de hoge kant.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16800
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Hendrikus »

Willem schreef:
MarthaMartha schreef:
ZWP schreef:Bijbelgetrouwe christenen gemiddeld € 69 per maand uitgeven aan goede doelen? De gemiddelde Nederlander geeft € 16 per maand.

Overige evangelischen (€ 82)
Nederlands Gereformeerden (79)
Gereformeerd Vrijgemaakten (74)
Baptisten (70)
Gereformeerde Bonders (62)
Gereformeerde Gemeenten (56)
Christelijk Gereformeerden (53)
Hersteld hervormden (44)
die onderste vind ik dan weer erg jammer.... ;(
Bijbelgetrouwe christen dus blijkbaar gemiddeld E 690,- per maand aan inkomsten hebben.
Jaja, dat dus van jou.... :hum
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Tiberius »

Er zijn verschillende redenen denkbaar om wel of niet te doneren aan ontwikkelingsorganisaties. Veertien van die redenen werden voorgelegd aan de respondenten, met de vraag om aan te geven welke vijf redenen (in welke volgorde) het beste aansloten bij hun eigen gedachten hierover. De gelijkenis van de Barmhartige Samaritaan blijkt de meest aansprekende reden om te doneren. Vooral de Gereformeerde Gemeenten en in iets mindere mate de Gereformeerde Bond en Gereformeerde Kerken Vrijgemaakt zijn gevoelig voor dit argument. Bij de PKN en zeker de gemiddelde Nederlander slaat deze gelijkenis echter beduidend minder aan.

De belangrijkste reden om niet te doneren is bij alle groepen de angst dat het gedoneerde geld niet goed terecht komt, hetzij doordat het wordt uitgegeven aan salarissen en kantoren in Nederland, hetzij omdat het in het ontvangende land in de zakken van corrupte leiders verdwijnt. Ook haken veel respondenten af als wordt geprobeerd op hun gevoel te werken om zo geld te laten geven. Opvallend is dat leden van de Gereformeerde Gemeenten daar beduidend minder moeite mee hebben en relatief hoog scoren op de reden ‘Als ik geen geld doneer, zullen die arme kinderen doodgaan van de honger’, bij uitstek een reden die inspeelt op gevoel.
bron: http://www.cip.nl

Grootste drempel is dus de angst voor zakkenvullers; dat kan ik me wel weer voorstellen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door eilander »

Tiberius schreef:
Willem schreef:
MarthaMartha schreef:
ZWP schreef:Bijbelgetrouwe christenen gemiddeld € 69 per maand uitgeven aan goede doelen? De gemiddelde Nederlander geeft € 16 per maand.

Overige evangelischen (€ 82)
Nederlands Gereformeerden (79)
Gereformeerd Vrijgemaakten (74)
Baptisten (70)
Gereformeerde Bonders (62)
Gereformeerde Gemeenten (56)
Christelijk Gereformeerden (53)
Hersteld hervormden (44)
die onderste vind ik dan weer erg jammer.... ;(
Bijbelgetrouwe christen dus blijkbaar gemiddeld E 690,- per maand aan inkomsten hebben.
Dat zou voor een gezinnetje met 4 kinderen op E 4140 per maand uitkomen. Lijkt mij wat aan de hoge kant.
:super
Willem
Berichten: 1933
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:33

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Willem »

eilander schreef:
Tiberius schreef:
Willem schreef:Bijbelgetrouwe christen dus blijkbaar gemiddeld E 690,- per maand aan inkomsten hebben.
Dat zou voor een gezinnetje met 4 kinderen op E 4140 per maand uitkomen. Lijkt mij wat aan de hoge kant.
:super
Gelukkig is - met schijn des rechts - weer een geruststellende oplossing gevonden. :)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Tiberius »

Zou kunnen. Het lijkt me in ieder geval een onderzoek met een hoog Diederik-Stapel-gehalte.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door refo »

eilander schreef:
Tiberius schreef:
Willem schreef:Bijbelgetrouwe christen dus blijkbaar gemiddeld E 690,- per maand aan inkomsten hebben.
Dat zou voor een gezinnetje met 4 kinderen op E 4140 per maand uitkomen. Lijkt mij wat aan de hoge kant.
:super
Gezinnetje? Dat is een groot gezin, vier kinderen.

Dat zijn 6 personen maal 2 diensten per zondag maal 3 collecten per dienst maal 4,33 zondagen per maand maal 1 euro.
Dat is 156 euro. W&D adoptiekind van 25 euro. Zendingsrondgang. Dankdag/biddag. Kinderen met acties op school, sponsorlopen, weet ik veel.
Dat is al snel 250 euro. En dan moet je aan 'goede doelen' die je zelf uitzoekt nog beginnen.

Ik neem aan dat de bedragen per verdienend mens gelden.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18768
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door helma »

iemand dit vandaag op facebook zette:

Afbeelding

38 jaar bewaard.....
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door MarthaMartha »

wow...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Willem
Berichten: 1933
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:33

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Willem »

Tiberius schreef:Zou kunnen. Het lijkt me in ieder geval een onderzoek met een hoog Diederik-Stapel-gehalte.
Link naar onderzoek hier
Dat blijkt uit een donderdag gepresenteerd onderzoek van het gerenommeerde onderzoeksbureau TNS NIPO ”Trouw geven, eerlijk leven”, in opdracht van twaalf christelijke, maatschappelijke organisaties. Hoofdsponsor is Woord en Daad. „Niet eerder is een zo breed onderzoek gedaan onder Bijbelgetrouwe christenen naar leefgedrag en leefstijl”, aldus voorzitter Jan Lock van Woord en Daad.
OeiOei. Om dat nu een "Diederik Stapel" onderzoekje te noemen......
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door refo »

helma schreef:iemand dit vandaag op facebook zette:

....

38 jaar bewaard.....
Ik heb vorig jaar alle schoolkranten uit de lagere schooltijd gekopieerd.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Luther »

...ik vandaag onverwachts Zita tegen het lijf liep (figuurlijk)?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Gijs83 »

...50 jaar geleden de eerste paal voor de bouw van de deelgemeente Prins Alexander in Rotterdam wordt geslagen?
...er binnen 10 jaar in deze stadsdeelgemeente een Gereformeerde Gemeente ontstond?
...380 jaar geleden Nederlanders de stad Olinda in Brazilie in brand staken?
...90 jaar geleden de Japanse kroonprins Hirohito(1901-1989) regent werd voor zijn zieke vader, Yoshihito(1879-1926)?
...het 20 jaar geleden een 'zwarte zondag' was een Belgie?
...toen bij de pronvinceraadverkiezingen extreem rechts een groot sprong voorwaarts maakte in de Belgische politiek?
...ik benieuwd hoe het nu zit met extreem rechts in Belgie?
...270 jaar geleden Ulrike Eleonora van Zweden (53), koningin van Zweden (1718-1720) overleed?
...het 60 jaar geleden hard waaide?
...er vanavond tijdens een gemeente-avond in de HHK van Rijssen gepeild wordt onder de gemeenteleden(van 18 jaar en ouder) of de morgendienst vanaf 1 januari om 9.30 uur en danwel om 10.00 uur moet beginnen?
...dit kan omdat de Hervormde Gemeente vanaf 1 januari geen diensten meer houd in de Westerkerk?
...de Hervormde mannenbond vanavond een avond heeft met Ds.J.P.Nap(Lunteren) in het Kulturhus in Hoge Hexel(bij Wierden/Almelo)?
...de RMU vanavond een bijeenkomst over Ethische dillema's in de palliatieve zorg in Nunspeet?
...er vanavond een groot concert plaatsvind in het Concertgebouw in Amsterdam waar diverse onder ons bekende musici aan mee werken?
...er vanavond in de Ger.Gem. van Bodegraven gestemd gaat worden uit Ds.A.T.Vergunst(Nieuw Zeeland) en Ds.D.W.Tuinier(Aagtekerke)?
...er vanavond in de Ger.Gem. van Boskoop gestemd gaat worden uit Ds.M.Joosse(H.I.Ambacht) en de zojuist genoemde Aagtekerkse predikant?
...vandaag de 1e Zeeuwse gezinsbeurs in de Zeelandhallen in Goes van start gaat?
...de gemeente Rijssen-Holten morgen een verwendag organiseert voor alle vrijwilligers in de gemeente?
...de Gereformeerde Onderwijzers en Lererarenvereniging morgen haar 90 jarig bestaan herdenkt in de Tweede Kamer in Den Haag?
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2481
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Bonny »

helma schreef:iemand dit vandaag op facebook zette:


38 jaar bewaard.....
Heb je daar wel toestemming voor gegeven? Want anders worden je auteursrechten geschonden! :haha
The Groom's still waiting at the altar
Plaats reactie