En dan ook luisteren naar de overheid.Herman schreef:Uiteraard zullen de kerken solidair moeten zijn en alles online moeten doen. Daar hebben we geen journalist voor nodig.Bogerman schreef:Voor de kerken verandert er toch niets?? Als je maar 1,5 meter afstand houdt, de rest is advies. Maar als je 1,5 meter aftand houdt voldoe je aan de basisregels.
Misschien kunnen we waarlijk christelijke broederschap betrachten en de overheid opdragen in het gebed.
COVID-19
Re: RE: Re: COVID-19
Re: COVID-19
Er is niets nieuws onder de zon, zo blijkt maar weer, we gaan de discussie van een paar weken terug herhalen? 

Er zijn ook heel wat kerken waar de 1,5 meter niet wordt gehanteerd...Bogerman schreef:Voor de kerken verandert er toch niets?? Als je maar 1,5 meter afstand houdt, de rest is advies. Maar als je 1,5 meter aftand houdt voldoe je aan de basisregels.
Dat geloof ik niet, want dat is gewoon wettelijk verplicht.windorgel schreef:Er zijn ook heel wat kerken waar de 1,5 meter niet wordt gehanteerd...Bogerman schreef:Voor de kerken verandert er toch niets?? Als je maar 1,5 meter afstand houdt, de rest is advies. Maar als je 1,5 meter aftand houdt voldoe je aan de basisregels.
Maar ik hoor weer niets over de kerken.
Re: RE: Re: RE: Re: COVID-19
Dat is aan jou of je me gelooft, maar ik ken er een heel aantal in ieder geval.Bogerman schreef:Dat geloof ik niet, want dat is gewoon wettelijk verplicht.windorgel schreef:Er zijn ook heel wat kerken waar de 1,5 meter niet wordt gehanteerd...Bogerman schreef:Voor de kerken verandert er toch niets?? Als je maar 1,5 meter afstand houdt, de rest is advies. Maar als je 1,5 meter aftand houdt voldoe je aan de basisregels.
Re: RE: Re: RE: Re: COVID-19
En waarom doen kerken dat niet?windorgel schreef:Dat is aan jou of je me gelooft, maar ik ken er een heel aantal in ieder geval.Bogerman schreef:Dat geloof ik niet, want dat is gewoon wettelijk verplicht.windorgel schreef:Er zijn ook heel wat kerken waar de 1,5 meter niet wordt gehanteerd...Bogerman schreef:Voor de kerken verandert er toch niets?? Als je maar 1,5 meter afstand houdt, de rest is advies. Maar als je 1,5 meter aftand houdt voldoe je aan de basisregels.
Want je kan zeggen dat er heel veel adviezen zijn, die kun je naast je neerleggen, maar de wet is de wet. En die 1,5 meter afstand staat echt in de wet, dan ben je dus wel in overtreding.
Het is de pandemie van gevaccineerden geworden.
-
Interessant, verklaar nader? Ook niet meer boos worden op HdJ als hij dit zegt over de ongevaccineerde, je doet het zelf nu ook.Wim Anker schreef:Het is de pandemie van gevaccineerden geworden.
Ik denk meer dat het komt doordat gevaccineerde zich veiliger wanen. Hoe zou het mogelijk kunnen zijn dat Omicron sneller gevaccineerde ziek maakt?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Weet ik niet.HersteldHervormd schreef:Interessant, verklaar nader? Ook niet meer boos worden op HdJ als hij dit zegt over de ongevaccineerde, je doet het zelf nu ook.Wim Anker schreef:Het is de pandemie van gevaccineerden geworden.
Ik denk meer dat het komt doordat gevaccineerde zich veiliger wanen. Hoe zou het mogelijk kunnen zijn dat Omicron sneller gevaccineerde ziek maakt?
Hugo de Jonge vanavond: "Dit is het moment om je twijfels overboord te gooien en je te laten vaccineren."
Als het niet zo ernstig was, dan is het lachwekkend: Het moment dat bekend is geworden dat dubbel gevaccineerden in feite (nagenoeg) onbeschermd zijn, is hét moment om niet langer te twijfelen over het vaccin?
De bewoordingen worden steeds ongelukkiger gekozen, ik kan het echt niet anders zeggen (het grijpt mij wel aan, eerlijk gezegd). Dit is het moment waarop veel dubbel gevaccineerden juist gaan twijfelen aan het nut hiervan, dat is de praktijk en dat is nog te begrijpen ook.
Dit is eerder het moment om, als je dat niet nog deed, te beginnen met twijfelen of vaccinatie ons ooit wel uit deze crisis gaat helpen, wat is de volgende variant? Even los van afnemende werking in de tijd kan je over 3/ 4 maanden met een nieuwe variant weer in exact dezelfde situatie zitten. En dat is helemaal niet onrealistisch als een virus zeer hard rondgaat (zoals nu weer, en komende maanden nog veel erger waarschijnlijk), de kans dat er dan iets muteert is vrij groot. Dan kan die booster (mogelijk) ook weer de prullenbak in, maar ja, er is geen alternatief dus deze bespiegeling is ongewenst, dat begrijp ik wel.
Ik moest denken aan Genesis 11, wanneer de Heere spreekt na de bouw van de toren van Babel:
7 Komaan, laat Ons nedervaren en laat Ons hun spraak aldaar verwarren
Als het niet zo ernstig was, dan is het lachwekkend: Het moment dat bekend is geworden dat dubbel gevaccineerden in feite (nagenoeg) onbeschermd zijn, is hét moment om niet langer te twijfelen over het vaccin?

De bewoordingen worden steeds ongelukkiger gekozen, ik kan het echt niet anders zeggen (het grijpt mij wel aan, eerlijk gezegd). Dit is het moment waarop veel dubbel gevaccineerden juist gaan twijfelen aan het nut hiervan, dat is de praktijk en dat is nog te begrijpen ook.
Dit is eerder het moment om, als je dat niet nog deed, te beginnen met twijfelen of vaccinatie ons ooit wel uit deze crisis gaat helpen, wat is de volgende variant? Even los van afnemende werking in de tijd kan je over 3/ 4 maanden met een nieuwe variant weer in exact dezelfde situatie zitten. En dat is helemaal niet onrealistisch als een virus zeer hard rondgaat (zoals nu weer, en komende maanden nog veel erger waarschijnlijk), de kans dat er dan iets muteert is vrij groot. Dan kan die booster (mogelijk) ook weer de prullenbak in, maar ja, er is geen alternatief dus deze bespiegeling is ongewenst, dat begrijp ik wel.
Ik moest denken aan Genesis 11, wanneer de Heere spreekt na de bouw van de toren van Babel:
7 Komaan, laat Ons nedervaren en laat Ons hun spraak aldaar verwarren
Dit zegt de overheid nu. Zie link. Alle corona pagina`s op rijksoverheid.nl zijn gewijzigd maar die van de kerken niet.Mister schreef:En dan ook luisteren naar de overheid.Herman schreef:Uiteraard zullen de kerken solidair moeten zijn en alles online moeten doen. Daar hebben we geen journalist voor nodig.Bogerman schreef:Voor de kerken verandert er toch niets?? Als je maar 1,5 meter afstand houdt, de rest is advies. Maar als je 1,5 meter aftand houdt voldoe je aan de basisregels.
Misschien kunnen we waarlijk christelijke broederschap betrachten en de overheid opdragen in het gebed.
We hebben natuurlijk altijd nog het RD en de CIO om een kerk lockdown af te dwingen .

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... eenkomsten
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Tja, willen we dat weer? Verontwaardiging in de media over dat de kerken wel open zijn. Cameraploegen die de kerkgangers opwachten. En dan een paar dagen later alsnog de afschaling. Laten we dan nu meteen maar afschalen.
Maar waarom?Habitat schreef:Tja, willen we dat weer? Verontwaardiging in de media over dat de kerken wel open zijn. Cameraploegen die de kerkgangers opwachten. En dan een paar dagen later alsnog de afschaling. Laten we dan nu meteen maar afschalen.
Basismaatregelen en verder niet.
De journalisten hebben hun reis naar Staphorst, Urk of Barneveld voor morgenochtend al in de planning staan.
Willen we die hele situatie weer hebben? De afschaling komt er toch wel. Laten we het dan nu meteen doen.
Willen we die hele situatie weer hebben? De afschaling komt er toch wel. Laten we het dan nu meteen doen.
Dus als de overheid geen advies geeft moeten we afschalen vanwege de media. Zou er misschien ook een reden kunnen zijn om de erediensten fysiek te blijven houden met inachtneming van de basisregels?Habitat schreef:Tja, willen we dat weer? Verontwaardiging in de media over dat de kerken wel open zijn. Cameraploegen die de kerkgangers opwachten. En dan een paar dagen later alsnog de afschaling. Laten we dan nu meteen maar afschalen.
Denk aan de diensten rondom kerst, de oud en nieuwjaarsdiensten enz.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.