Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [3]

Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Mister schreef:
Was je bang dat die al weg was dan? :lol:
Nee hoor, die zit rechts. :? :wink:
Dit onder het mom van " een ongeluk komt nooit alleen " of heb je nu een betere balans? :wink:
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Peesonsteking komt juist van teveel op 't gezonde been steunen...
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Mister schreef:Peesonsteking komt juist van teveel op 't gezonde been steunen...
Dat snap ik!!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
wim

Bericht door wim »

refo schreef:Als je nog steeds een brandlucht ruikt moet je gewoon de brandweer bellen.

(112 lijkt me niet nodig)
Nou, er is brand uitgebroken. Ik kom thuis uit m'n werk en probeer de Senseo uit (nadat ik eerst een houten plaat boven de meterkast heb weggehaald om te kijken of daar iets 'gebeurt'). De lampen begonnen direct zwakker te branden. Ik loop naar de meterkast en ik zag bij het plafond inderdaad iets gebeuren: er ontstond een mooi brandje.

112 gebeld. Kinderen en vrouw het huis uit. Groepenkast uitgezet. Samen met mijn vrouw emmers water richting vuurbron gegooid (hielp weinig, maar je moet iets) en de brandweer afgewacht. De brandweer was er binnen vijf minuten. Ze hadden de brand ook binnen vijf minuten uit.

Ik ben nu om een aantal redenen erg blij en dankbaar:
- dat de brand op een 'gecontroleerde' manier is ontstaan (ik moet er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn wanneer alleen vrouw en kinderen thuiswaren; of 's nachts)
- de oorzaak van het probleem is gevonden: een gammele las in een lasdoos.
- Ook niet onbelangrijk: de rekening kan nu bij de verzekering ingediend worden.
Laatst gewijzigd door wim op 15 jan 2008, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
helma

Bericht door helma »

wim schreef:
refo schreef:Als je nog steeds een brandlucht ruikt moet je gewoon de brandweer bellen.

Nou, er is brand uitgebroken. Ik kom thuis uit m'n werk en probeer de Senseo uit (nadat ik eerst een houten plaat boven de meterkast heb weggehaald om te kijken of daar iets 'gebeurt'). De lampen begonnen direct zwakker te branden. Ik loop naar de meterkast en ik zag bij het plafond inderdaad iets gebeuren: er ontstond een mooi brandje.

112 gebeld. Kinderen en vrouw het huis uit. Groepenkast uitgezet. Emmers water richting vuurbron gegooid (hielp weinig, maar je moet iets) en de brandweer afgewacht. De brandweer was er binnen vijf minuten. Ze hadden de brand ook binnen vijf minuten uit.

- dat de brand op een 'gecontrolleerde' manier is ontstaan (ik moet er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn wanneer alleen vrouw en kinderen thuiswaren; of 's nachts)
- Ook niet onbelangrijk: de rekening kan nu bij de verzekering ingediend worden.

sjonge :shock:
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

helma schreef:
wim schreef:

112 gebeld. Kinderen en vrouw het huis uit. Groepenkast uitgezet. Emmers water richting vuurbron gegooid (hielp weinig, maar je moet iets) en de brandweer afgewacht. De brandweer was er binnen vijf minuten. Ze hadden de brand ook binnen vijf minuten uit.

- dat de brand op een 'gecontrolleerde' manier is ontstaan (ik moet er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn wanneer alleen vrouw en kinderen thuiswaren; of 's nachts)

sjonge :shock:
:shock: gelukkig dat het zo ging! weer een reden om dankbaar te zijn!!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Rens

Bericht door Rens »

Waar een verzekring al niet goed voor kan zijn................ :!:
strekte met het verwerken van de brand.....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

wim schreef:

112 gebeld. Kinderen en vrouw het huis uit. Groepenkast uitgezet. Samen met mijn vrouw emmers water richting vuurbron gegooid (hielp weinig, maar je moet iets) en de brandweer afgewacht. De brandweer was er binnen vijf minuten. Ze hadden de brand ook binnen vijf minuten uit.

- dat de brand op een 'gecontroleerde' manier is ontstaan (ik moet er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn wanneer alleen vrouw en kinderen thuiswaren; of 's nachts)
Gelukkig is alles goed afgelopen. IS de schade ernstig? Rook? Water?
wim

Bericht door wim »

Herman schreef: Gelukkig is alles goed afgelopen. IS de schade ernstig? Rook? Water?
Dat valt gelukkig mee. Vooral schade door de brand zelf, door het bluswater en door het breekwerk van de brandweer. Een nieuwe groepenkast, een klein deel van de electrische bedrading, een paar gipsplaten, vloerbedekking, de betimmering van de meterkast, en wat schade aan jassen en schoenen. Ik denk ergens rond de €3000,-
Kislev

Bericht door Kislev »

85 cd's

Afbeelding
Marco

Bericht door Marco »

wim schreef:
Herman schreef: Gelukkig is alles goed afgelopen. IS de schade ernstig? Rook? Water?
Dat valt gelukkig mee. Vooral schade door de brand zelf, door het bluswater en door het breekwerk van de brandweer. Een nieuwe groepenkast, een klein deel van de electrische bedrading, een paar gipsplaten, vloerbedekking, de betimmering van de meterkast, en wat schade aan jassen en schoenen. Ik denk ergens rond de €3000,-
Eigenlijk stom.. In de auto heb ik een brandblusser liggen. Maar thuis..? Toch eens eentje aanschaffen (zou het in dit geval geholpen hebben, denk je?). Hoeveel van jullie hebben een brandblusser thuis paraat?

Enne, Wim, succes met de 'wederopbouw'!
wim

Bericht door wim »

Marco schreef:
wim schreef:
Eigenlijk stom.. In de auto heb ik een brandblusser liggen. Maar thuis..? Toch eens eentje aanschaffen (zou het in dit geval geholpen hebben, denk je?).
In dit geval zou de schade niet veel minder zijn geweest. Een CO2 blusser zou misschien geholpen hebben (zeker in de buurt van electriciteit moet je uitkijken met water), hoewel de brand daarmee niet goed te bereiken was. Ik had dan toch ook de gipsplaten moeten wegbreken.

De brandweer ging trouwens ook gewoon in de weer met een paar emmers water. Uiteindelijk had ik het zelf wel uitgekregen, met iets meer moeite omdat we geen breekijzer hebben.

We gaan maar wat meer brandmelders aanschaffen....
Kislev

Bericht door Kislev »

Tsja, ik heb zelfs een brandmelder in de meterkast zitten. Blusser voor in huis aanschaffen is idd een idee.
Unionist

Bericht door Unionist »

Kislev schreef:85 cd's

Afbeelding
En je had nog geen cd's. Dus dat kwam mooi uit. :mrgreen:
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Jongere

Bericht door Jongere »

Marco schreef: Hoeveel van jullie hebben een brandblusser thuis paraat?
Wij hebben een paar rookmelders, een blusdeken en een brandmelder in huis.
Gesloten