Dat komt ook omdat jullie vorige dominee nog maar net weg is; de kansel is nog warm, bij wijze van spreken.FlyingEagle schreef:Dat gebeurde nagenoeg niet. Niet bij ons vandaan tennisteJ.C. Philpot schreef:Dat zorgt er waarschijnlijk voor dat er in die omgeving minder GGers naar de CGK overstappen.GerefGemeente-lid schreef:Waarom?huisman schreef:Huisman naar Ede daar is de CGK huisman ook dankbaar voor.
Beroepingswerk discussie [7]
Re: Beroepingswerk discussie [7]
- FlyingEagle
Nou, de CGK van Huisman ligt nu ook niet direct voor de hand om heen te gaan vanuit onze omgeving. Verder heeft de CGK vanuit ons nooit een aantrekkingskracht gehad, als men ging gingen ze naar de PKN.Tiberius schreef: Dat komt ook omdat jullie vorige dominee nog maar net weg is; de kansel is nog warm, bij wijze van spreken.
gelukkig hebben jullie nu ook een GG van Huisman: https://www.rd.nl/artikel/969402-ds-hui ... aar-gg-edeFlyingEagle schreef:...
Nou, de CGK van Huisman ...
Daar ging het juist over...Floppy schreef:gelukkig hebben jullie nu ook een GG van Huisman: https://www.rd.nl/artikel/969402-ds-hui ... aar-gg-edeFlyingEagle schreef:...
Nou, de CGK van Huisman ...
- Niet meer zo actief -
Ok, dan zou Huisman de CGK van Ermelo (of omstreken) nog kunnen bedoelen.FlyingEagle schreef:Nou, de CGK van Huisman ligt nu ook niet direct voor de hand om heen te gaan vanuit onze omgeving. Verder heeft de CGK vanuit ons nooit een aantrekkingskracht gehad, als men ging gingen ze naar de PKN.Tiberius schreef: Dat komt ook omdat jullie vorige dominee nog maar net weg is; de kansel is nog warm, bij wijze van spreken.
Maar we wachten rustig zijn reactie af.
Ken daar best wel wat leden en die gun ik deze predikant.GerefGemeente-lid schreef:Waarom?huisman schreef:Huisman naar Ede daar is de CGK huisman ook dankbaar voor.FlyingEagle schreef:Dat begrijp ik goed GG-lid. We zijn hier ontzettend blij en dankbaar maar ook echt moeilijk voor al die gemeenten gemeenten al zo lang vacant zijn.GerefGemeente-lid schreef: Het eerste beroep wordt gelijk aangenomen.
Ik gun het Ede. Maar het is voor mij wel weer ontzettend moeilijk.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Haha ik dacht al wel in deze trant want de 2e huisman stond zonder hoofdletter, evenals huisman zijn forumnaam zelf 

Wel bijzonder dat 3 gemeenten nu hun tweetal binnen de GG moeten wijzigen, omdat ds. J.B. Huisman het beroep naar GG Ede heeft aangenomen. Opmerkelijk!
-
- Verbannen
Volgens mij verwijst de forumnaam van @huisman naar een andere predikant uit de GG die ook zo heette. Of ben ik nu abuis?Simon0612 schreef:Haha ik dacht al wel in deze trant want de 2e huisman stond zonder hoofdletter, evenals huisman zijn forumnaam zelf
We hebben dat eerder meegemaakt als gemeente met broeder Huisman.Piet Puk schreef:Wel bijzonder dat 3 gemeenten nu hun tweetal binnen de GG moeten wijzigen, omdat ds. J.B. Huisman het beroep naar GG Ede heeft aangenomen. Opmerkelijk!
Toen nam de dominee uit het plotseling gestelde nieuwe tweetal het beroep aan.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
En daar zat Capelle aan den IJssel-Middelwatering toen ook bij. Nu weer?Mistig schreef:We hebben dat eerder meegemaakt. Toen nam de dominee het beroep aan.Piet Puk schreef:Wel bijzonder dat 3 gemeenten nu hun tweetal binnen de GG moeten wijzigen, omdat ds. J.B. Huisman het beroep naar GG Ede heeft aangenomen. Opmerkelijk!
Wel jammer voor Lelystad. Ds. Huisman maakte iedereen maand een of zelfs meerdere preekbeurten vrij voor die gemeente die toch al vaak leesdienst heeft.
-
- Verbannen
Dat kan hij toch blijven doen? Het is een uurtje rijden.Silo schreef:Wel jammer voor Lelystad. Ds. Huisman maakte iedereen maand een of zelfs meerdere preekbeurten vrij voor die gemeente die toch al vaak leesdienst heeft.
Bovendien: ds. Verschuure vervult tegenwoordig ook een derde beurt elders.
Laatst gewijzigd door GerefGemeente-lid op 29 mar 2022, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Klopt.Piet Puk schreef:En daar zat Capelle aan den IJssel-Middelwatering toen ook bij. Nu weer?Mistig schreef:We hebben dat eerder meegemaakt. Toen nam de dominee het beroep aan.Piet Puk schreef:Wel bijzonder dat 3 gemeenten nu hun tweetal binnen de GG moeten wijzigen, omdat ds. J.B. Huisman het beroep naar GG Ede heeft aangenomen. Opmerkelijk!
Vijf jaar geleden in juni namen broeder Huisman en broeder De Kok op dezelfde dag een beroep aan. Die avond was er vergadering. Zij stonden beiden op tweetal. Toen kwam er een nieuw tweetal, waaruit de dominee het beroep aannam.Mistig schreef:Klopt.Piet Puk schreef:En daar zat Capelle aan den IJssel-Middelwatering toen ook bij. Nu weer?Mistig schreef:We hebben dat eerder meegemaakt. Toen nam de dominee het beroep aan.Piet Puk schreef:Wel bijzonder dat 3 gemeenten nu hun tweetal binnen de GG moeten wijzigen, omdat ds. J.B. Huisman het beroep naar GG Ede heeft aangenomen. Opmerkelijk!
Overigens heeft de kerkenraad nu anderhalve week de tijd om een nieuw tweetal te stellen.